Vraag

glasvezel

  • 11 September 2020
  • 41 reacties
  • 1167 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Bij ons is glasvezel nu klaar en werd me aangeraden de aanvraag al doen omdat nu nog gratis zou ziin ?

hoe noemt pack ik heb en is dat echt volledig gratis voor mij ?

en indien ja dan nog vragen en het maandelijks te betalen bedrag blijft die zelfde of word hoger ?

mijn factuur dus 

kan iemand dit aub nakijken want ga niet aanvragen zonder dit weten 

als factuur verhoogt dan laat ik alles zjn Zoals  het nu is ;-)

 


41 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Dan beter gewoon voor de aansluiting kiezen die al gezet is en gratis is want bij flufius is gratis legden een uit .. als eerlijk waren 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik zou wel glasvezel niet speciaal gaan aanvragen , ik zou gewoon wachten tot Proximus dat uit zichzelf plaatst , is dat ze nu deze firma voor flufius bezig waren , anders had ik niets gevraagd :)

Reputatie 6
Badge +2

 Ik begrijp er eigenlijk niets meer van. In het begin las ik dat glasvezel klaar was, een dag geleden zei iemand van Proximus dat uw woning nog niet kan aangesloten worden, en nu is het dus in orde voor aansluiten. De glasvezel bleek uiteindelijk aangelegd door Fluvius, maar Proximus werkt daar niet mee samen, dacht ik gelezen te hebben. Maar ik geef toe : het is soms verwarrend. 
Je kunt toch heel simpel zien of er glasvezel aangelegd werd door Proximus. Het zijn Bulgaren of Portugezen die dat doen, er staat wel de ganse tijd een voertuig van Proximus in de straat van waarschijnlijk een controleur, en ten slotte sluit men de boel af met een plaatje waarop Proximus staat. 
Miserie, miserie …....

Reputatie 7
Badge +4

@Cvanloon 

op basis van de hierboven voorhanden elementen

is dit glasvezel Fluvius die gratis ingeleid werd bij de auteur

is er geen planning van Proximus  om op de betrokken locatie ook glasvezel te voorzien 

is wanneer Proximus ooit glasvezel aldaar zou aanleggen zoals bij Fluvius de vooraanleg gratis

(de activatie van diensten bij proximus zoals internet maxi fiber is dit evenwel niet, promo’s zijn zoals gebruikelijk uiteraard zijn steeds mogelijk)

 

@maria_074  Momenteel is er op jouw adres nog geen aansluiting op glasvezel mogelijk. Het is wel zo dat een Flex pack voor jou iets goedkoper zou uitkomen. Ik stuur je hiervan een simulatie door via een privébericht.

Prijs Fiber Flex: De Fiber prijzen in pack zijn €5 duurder dan de prijzen op de Flex packs op copper. (Maar dat is voor jou dus niet van toepassing.)

Als Proximus straatwerken uitvoert om glasvezel aan te leggen, en tijdens deze werken jouw woning of appartementsgebouw aangesloten wordt op het glasvezel netwerk (dus op initiatief van Proximus), dan worden er geen kosten aangerekend voor de vooraanleg. Voor appartementsgebouwen hebben we wel de toestemming van de syndicus of eigenaar nodig om de vooraanleg te mogen uitvoeren.
Een vooraanleg op vraag van de klant kost €90 incl. BTW. (Vooraanleg = De klant vraagt om zijn gebouw, woning of appartementsgebouw aan te sluiten op het Proximus-netwerk zonder activatie van diensten.)

Activatie/instalaltie van de diensten kost €59 incl. BTW. Enkel als er een promotie loopt voor gratis activatie /instalaltie  en je komt hiervoor in aanmerking volgens de voorwaarden van de promotie, zal deze kost niet worden aangerekend.

Groetjes,
Antonella

 

Reputatie 6
Badge +2

Ja dat had ik wel gelezen. 

Wij hebben op de laatste algemene vergadering van de eigenaars wel beslist dat het gebouw mag aangesloten worden op de glasvezelkabel die in de straat werd gelegd, maar er werden daar wel voorwaarden aan gekoppeld. Een van de voorwaarden was dat de vooraanleg gratis zou zijn. Ik zal de syndicus nu best verwittigen dat hij geen aanvraag moet doen. Laat Proximus maar vragen, eigenlijk is er geen enkele bewoner of eigenaar vragende partij. Iedereen is content.

Of de aanvraag toch doen onder voorwaarde dat er eerst een officiële bevstiging moet komen dat de vooraanleg gratis, nee?

Reputatie 6
Badge +2

Liever niet, het voortuintje is juist opnieuw aangelegd, de stoep moet weer opgebroken worden, weer boren voor nieuwe kabels en waarschijnlijk discussies met Proximus omdat ik zie dat ze overal de kabel op de gevel leggen. Dat was nog een voorwaarde : via een bestaande schacht waarin alle andere kabels al liggen. En niet in de traphal. 

Reputatie 7
Badge +4

@Cvanloon 

Ja dat had ik wel gelezen …

&

Als Proximus straatwerken uitvoert om glasvezel aan te leggen, en tijdens deze werken jouw woning of appartementsgebouw aangesloten wordt op het glasvezel netwerk (dus op initiatief van Proximus), dan worden er geen kosten aangerekend voor de vooraanleg. Voor appartementsgebouwen hebben we wel de toestemming van de syndicus of eigenaar nodig om de vooraanleg te mogen uitvoeren.

&

Wij hebben op de laatste algemene vergadering van de eigenaars wel beslist dat het gebouw mag aangesloten worden op de glasvezelkabel die in de straat werd gelegd, maar er werden daar wel voorwaarden aan gekoppeld

 

Zonder verder commentaar mijnentwege ….

 

korte commentaar van mij dan, niet alle wetten zijn gelijk voor iedereen :smiley:

Reputatie 6
Badge +2

Van die wetten begrijp ik weer niet, het is wel ons gebouw, het zijn dus ook onze voorwaarden. In samenspraak als het kan. Wij overtreden geen wetten, maar ik zie Proximus soms wel werken. En kabels leggen op de gevel. Proper dat wel. Dat is wel gemakkelijker. In ons gebouw liggen alle kabels in een schacht die daarvoor speciaal is aangelegd. Daar heeft iedereen zijn kabels in gelegd : elektriciteit, Belgacom, Telenet, deurbellen. Bij een eerste vluchtig contact met Proximus leek het de bedoeling te zijn om rap doorheen de gevel te boren en dan naar alle appartementen via de traphal. Dat wordt het dus niet. Ik heb al eens gelezen dat Proximus soms zomaar binnen geraakt en begint zoals hun onderaannemers het graag doen. 

Reputatie 7
Badge +4

@Cvanloon

gevelrecht voor nutmaatschappijen is enkel van toepassing op de rooilijn

dus indien er een voortuintje is bij een eventueel gebruik van de gevel de toestemming van de eigenaar nodig

het lijkt evenwel een minimum aan goed vakmanschap dat indien er een technische schacht aanwezig is (en nog voldoende vrije ruimte beschikbaar) Proximus ervan gebruik maakt

uiteraard zoals reeds eerder aangestipt is er (voorlopig) geen universele dienstverplichting meer en kan Proximus eventueel verkiezen niet op deze wijze te installeren (duurder/complexer)

eigenlijk wat ik kort door de bocht bedoelde maar nu in detail uitgelegd in voorgaande bericht.

Er zijn tenslotte altijd wetten geweest maar ook altijd achterpoortjes.

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt. Van dat gevelrecht en het voortuintje had ik wel al gelezen. Wie wil praten moet ook een beetje de regels kennen. Dus lees ik nogal wat.  Er is dus een technische schacht en er is genoeg ruimte. Als ze verkiezen het niet te doen via die schacht is er geen probleem. Ik ken ook wel de mogelijke wisseloplossingen indien ze hun koperen draadje later doorknippen. Maar wanneer zijn ze dat van plan? Nog nooit een antwoord op gehad. Ik denk dat draadloos zonder kabeltjes de toekomst is. TV Vlaanderen doet dat eigenlijk, maar dan zit je met een lelijke schotelantenne. Er is Tadaam die begint voor wie een goede 4G ontvangst heeft. Er zullen er nog wel volgen. 
Achterpoortjes gebruiken we niet. 

 

Het zou mij ook verwonderen dat ze al een datum zouden kunnen vooropstellen wanneer de koperdraden echt zullen definitief doorgeknipt worden en als ze een datum zouden opgeven  dan weet jij net zoals ik dat daar heel veel speling kan opzitten.

Reputatie 3
Badge +1

Ik neem gewoon aansluiting bij flufius die gratis is en voor rest blijf ik bij mijn pack zoals die is . Kreeg voorstel voor pack vernieuwen en zat ik 2€ goedkoper maar 2€ Verschil is moeite niet om te zitten veranderen met mijn pack dus gewoon de glasvezel activeren en zie wel in toekomst wat verder gebeurt want gratis is dit alles bij Proximus niet !

een 59€ en 90€ vielen in het gesprek !

Mijn surfen hoeft niet zo nodig sneller worden , is goed zoals die is 

maar bedankt voor het  uitleggen 

 

Reageer