Beantwoord

Fuzeforge

  • 12 October 2021
  • 11 reacties
  • 258 Bekeken

Beste, 

Graag hadden we een duidelijk antwoord gekregen wat we moeten doen om ‘eindelijk’ de 4,99 euro niet meer aangerekend te krijgen op onze Proximus factuur die blijkbaar door het bedrijf Fuzeforge wordt doorbelast. Kijkend naar alle reacties die we lezen op internet en op jullie klachtenpagina, begrijpen we niet dat jullie dit nog steeds toestaan terwijl het overduidelijk is dat we hier te maken hebben met een dubieus (zacht uitgedrukt) bedrijf. Dus vandaar de concrete vraag: hoe krijgen we onze kosten vergoed en vooral, wat moeten we doen om te vermijden dat we hiervoor nog een aanrekening krijgen (zonder dat we alle betaalnummers moeten blokkeren). 

Rechtstreeks bij Fuzeforge zelf klacht indienen hebben we uiteraard ook al gedaan zonder, uiteraard, enige vorm van reactie laat staan, stopzetting van welk abonnement dan ook wij zouden zijn aangegaan. 

We horen zeer graag jullier reactie. 

Alvast dank. 

icon

Beste antwoord door AntonellaD 12 October 2021, 16:13

Bekijk origineel

11 reacties

Beste @AntonellaD , dankjewel voor dit goede nieuws! Heb de geplande terugbetalingen reeds kunnen zien in MyProximus app.

Nogmaals super bedankt voor jullie snelle tussenkomst.

Gr,

JP

Reputatie 7
Badge +3

@Jean-Pierre B.  Fuze Forge heeft zijn abonnement op het nummer van je vrouw sinds vandaag stopgezet. Gisteren werden de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op het betrokken gsm-nummer. Dit betekent dat er niet meer kan worden ingeschreven op dergelijke diensten met dit nummer, maar er kan wel nog gebruik gemaakt worden van diesnten zoals sms parkeren of bustickets aankopen per sms.
Vandaag heb ik de antwoordelementen van Fuze Forge mogen ontvangen waaruit blijkt dat de verstuurde sms’en allemaal in het Frans zijn, terwijl jullie Nederlandstalig zijn. Om deze reden heb ik Fuze Forge in gebreke gesteld en een volledige terugbetaling geëist van de aangerekende bedragen. Fuze Forge is hiermee akkoord gegaan en zal de terugbetaling doen via de volgende Proximus aanrekening(en).
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen onder de aparte rubriek ‘diensten geleverd door derden’. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Groetjes,
Antonella

Beste @HeidiE ,

Dankjewel, we hebben vandaag een sms op het betreffende GSMnr ontvangen in het Frans terwijl mijn vrouw Nederlandstalig is, dat ze het opzeggen van het abonnement ‘in overweging nemen’. We hopen uiteraard op een definitieve annulatie en een financiele recuperatie van al de reeds aangerekende bedragen. Alvast bedankt voor jullie tussenkomst om dit recht te zetten. Gr. JP

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Jean-Pierre B. ik maak dossier 49974264 voor de achterliggende dienst. Zij zullen jullie verder informeren. Groetjes, Heidi

Beste @AntonellaD 

Mijn vrouw heeft hetzelfde voor gehad, nl onterechte aanrekeningen van Fuze Forge! Wegens domiciliatie van Pack & 3 GSM’s was dit niet direct opgemerkt totdat de aanrekening plots zo hoog was dat ik deze dubieuze betalingen van Fuze Forge heb opgemerkt. Er werden dus bedragen onterecht aangerekend tussen 17 Juli 2021 en 25 december 2021 nl. 24 x 4,99 = 119,76 Euro. Ook voor Januari 2022 is er al 9,98 Euro aangerekend via Proximus voor de volgende aanrekening, gelieve deze betaling dan ook te blokkeren.

Heb al klacht ingediend via email naar support@be-dgp.zendesk.com maar nog geen reactie!

Graag jullie interventie voor dit nieuw dossier.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

@B Carpentier  ik heb al antwoord ontvangen van Fuzeforge en heb gemerkt dat de verstuurde sms’en in het Frans werden verstuurd terwijl jij Nederlandstalig bent. Om deze reden heb ik hun verzocht om een terugbetaling te doen van alle aangerekende bedragen. Fuzeforge is hiermee akkoord gegaan. De terugbetalingen zullen te zien zijn en ook verrekend worden op je factuur van november. Groetjes, Antonella

Top 👌 Heel erg bedankt voor deze goede interventie! Het is duidelijk dat jullie als tussenpersoon toch wel echt iets betekenen waar je als particulier gewoon genegeerd wordt door Fuzeforge. 

Reputatie 7
Badge +3

@B Carpentier  ik heb al antwoord ontvangen van Fuzeforge en heb gemerkt dat de verstuurde sms’en in het Frans werden verstuurd terwijl jij Nederlandstalig bent. Om deze reden heb ik hun verzocht om een terugbetaling te doen van alle aangerekende bedragen. Fuzeforge is hiermee akkoord gegaan. De terugbetalingen zullen te zien zijn en ook verrekend worden op je factuur van november. Groetjes, Antonella

Dankjewel, we hebben al een sms op het betreffende gsm-abo ontvangen dat ze het opzeggen van het abonnement ‘in overweging nemen’. Het is alvast meer dan we zelf eerder bekomen hebben. We wachten rustig verder af en hopen uiteraard op een definitieve annulatie (+ financiele recuperatie).

Reputatie 7
Badge +3

@B Carpentier  Ik heb dossier 49397955 opgemaakt en aan mezelf toegewezen. Ik heb navraag gedaan bij Fuzeforge en wacht nu op antwoord. Ze hebben 5 dagen de tijd om ons antwoordelementen te bezorgen. Zodra ik feedback ontvang van Fuzeforge, hou ik je via deze weg op de hoogte. Groetjes, Antonella

Bedankt voor de snelle reactie. Het blokkeren van de diensten hadden we net ontdekt en een aanvraag voor sommige reeds gedaan (oa gaming en adult content) aangezien we wel graag parkeren via sms en ticketing De Lijn behouden. 
we wachten ondertussen de reactie af van FuzeForge voor hun ongeziene praktijken. We hopen op terugstorting én bovendien eindelijk verlost te raken van deze oplichters!

Dat is de procedure:
de klant contacteert de betrokken firma om de service te laten stopzetten en klacht in te dienen
Wij contacteren diezelfde firma om na te vragen of alle regels wel gerespecteerd werden:
indien niet moet er terugbetaling volgen
Proximus medewerker maakt een dossier op. 
De dossierbeheerder doet het nodige en wordt je op de hoogte gehouden.

TBI:  Er wordt een dossier opgemaakt en er wordt een navraag gedaan bij hen waar ze 5 dagen de tijd hebben om de antwoorden te bezorgen.

Verder wordt er een blokkeringen voor derde diensten geactiveerd.
Je kan wel nog gebruik blijven maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing.
Zodra er feedback komt van hen wordt je op de hoogte gehouden.

Voorts kan ik nog melden dat er verschillende soorten blokkeringen bestaan om aanrekeningen voor diensten geleverd door derde partijen te voorkomen:

1.    Blokkering Adult Content: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die pornografische en andere erotische content aanbieden
2.    Blokkering Payment Content: blokkeert sms’en naar de shortcodes beginnende met 4xxx die betalende content aanbieden PPU (zoals sms-parkeren of sms-ticketing De Lijn)
3.    Blokkering Information Content: blokkeert oproepen naar 090x-nummers, maar ook diensten en sms’en die andere betalende content aanbieden (2xxx, 3xxx, 90xx-94xx)
4.    Blokkering Gaming/Entertainment: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die spelletjes, wedstrijden en andere gaming content aanbieden 

Bij een klacht in verband met aanrekeningen van derde diensten activeren wij standaard blokkeringen 1, 3 en 4. De optie M-commerce laten wij actief staan.
Je abonnementen via de Google Play Store zouden daarom wel nog aangerekend moeten worden via de Proximus factuur (bvb als disney+ zou betalen via diensten door derden).

Nu gewoon afwachten tot een Prox forummedewerker hier je verder helpt.

Een ander voorbeeld: Omtrent Veedz en blokkering diensten door derden

Reageer