Fraude

  • 27 February 2018
  • 8 reacties
  • 1603 Bekeken

Opgelet Fraude! Ik kreeg vandaag een bericht van +32476124078 met de melding dat mijn domiciliering niet is doorgegaan en of ik het bedrag van 65 euro wil overschrijven naar Rekening be50 000171003118. De enige openstaande factuur die ik heb zal binnen een dikke week van mijn rekening gaan en bedraagt slechts 59 euro. Net met Proximus gebeld en gaat inderdaad niet over een bericht van bij hun. Zij sturen geen berichten bij misgelopen domiciliering. Dit komt van de bank uit.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Evelyne,
Bedankt om dit te melden. Kun je zoveel mogelijk info meedelen via onderstaand formulier zodat onze fraudedienst kan optreden:
https://www.proximus.com/nl/abuse/form#

Alvast bedankt voor je medewerking.
Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +4
= Rekening van Bpost bank .... misschien kan Px (security) eens de betrokken bank contacteren om de houder te identificeren....
Hebt u BE50 0001 7100 3118 ......
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bill_transfer/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/betalingsmethode/hoe-betaalt-u-uw-factuur-of-aanrekening.html
Reputatie 7
Badge +4
5-0 forfait in het voordeel van Martin
☺️
Raar Martin, want ik heb naar Proximus gebeld en die zeiden mij dat dat bericht niet van hen kwam.
En dat mijn betaling ook pas voor binnen 1.5 weken voorzien is..
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad raar maar als in MyProximus alles ok is en het gewoon een telefoontje betrof gewoon negeren en ingaan op het voorstel van Wim Comm Mgr en info doorgeven aan abuse team voor controle/nazicht
Betrokken 0476 nr is in elk geval een nr op het Px netwerk
Reputatie 7
Badge +3
goed opletten inderdaad : redelijk wat fraudebrieven in omloop.

groeten ,Tina

Reageer