Vraag

filmcredit onterecht aangerekend

  • 10 September 2019
  • 4 reacties
  • 239 Bekeken

Op mijn factuur kreeg ik 4,99 euro aangerekend voor film op aanvraag. Ik had nochtans een filmcredit ingezet, .... ik heb gebeld naar Proximus en ze hebben hun fout toegegeven. Volgende maand zullen ze deze aftrekken. Check dus goed je factuur .... want moest ik het deze week erg druk hebben of via dom. betalen was dit geld weg. Het gaat om het principe, niet zo zeer om die 5 euro. Maar, stel je eens voor dat ze dit doen bij 50.000 klanten? 4,99 x 50.000 ???

4 reacties

Bij mij hebben ze dit niet gedaan dus kunnen ze het maar 49.999 klanten meer doen hé 😉

Bijkomende info: het is wel zo als je naar je voorlopige factuur gaat kijken bv via Myproximus, dat die daar wel aangerekend staat en het pas op de definitieve factuur is dat die niet meer mag aangerekend staan natuurlijk.
Ja ja, dat zeiden ze aan de telefoon ook .... maar toch hebben ze dit aangerekend! .... ze gaan dit nu bij de volgende factuur terug aftrekken. Maar, .... het gaat om het idee, hoe kun je ze nog vertrouwen ?
Ja, ik weet natuurlijk niet wat je allemaal al meegemaakt hebt met Proximus en in hoverre je ze hierdoor nog vertrouwt, en ik zou zeggen dat het altijd best is van gelijk welke factuur eerst te checken vooraleer ze te betalen en niet alleen als het om facturen van Proximus gaat.

NB: Mijn pa bv controleert al zijn facturen/kastickets dus ook als die gaat winkelen en er is toch heel geregeld dat hij fouten ontdekt ook in grootwarenhuizen enz... en toeval of niet maar het is altijd in zijn nadeel. Hij is ook al door Proximus meer dan één keer verkeerd aangerekend geweest maar het werd ook altijd correct, zonder betwisting, recht gezet.

Dus moraal van het verhaal controleer altijd vooraleer je iets betaalt!
Inderdaad. altijd je facturen controleren... anders was mij dit niet opgevallen. dus: deze moraal ken ik en pas ik toe sinds ik het ouderlijk huis heb verlaten. Daarom net dat ik domiciliëring weiger. Proximus betwist het inderdaad niet, .... maar in de éérste plaats zou dit niet mogen gebeuren. Nogmaals: vele mensen (klanten) hebben niet de tijd om elke maand hun factuur te controleren of doen het met domiciliëring... Daarmee: ik vraag mij af, als je niet belt of hun fouten niet opmerkt, hoeveel klanten betalen er niet maandelijks té veel? en... reken dat maar eens uit.

Reageer