Vraag

Fiber Factuur plots 20% duurder

  • 8 December 2021
  • 4 reacties
  • 291 Bekeken

Reputatie 1

WAARSCHUWING aan iedereen die gelooft dat na de installatie van fiber-verbinding je factuur ongeveer hetzelfde blijft. Mijn factuur was 72 euro en is nu na fiber ineens 98 euro. Met andere woorden meer dan 35% duurder geworden? WHAT THE FUCK?

Om een of andere reden is Multi NL boeker in mijn vorige pakket inbegrepen, en wordt nu ineens afzonderlijk aangerekend? Dat blijkt nu ineens 16;95 te kosten? Een optie die ik in My Proximus ook nergens aangeduid zie staan en blijkbaar niet kan cancelen. Waar zijn jullie eigenlijk mee bezig om dit ongevraagd aan te rekenen? Zonder verwittiging? En zonder mogelijk dit te annuleren via MyProximus?

Dus omdat Multi NL Boeket vanuit mijn vorige pack van 72 euro valt, wordt dit de facto 16,95 duurder. En niet te vergeten, de vervanging van de B-Box modem door eentje voor glasvezel kost ook nog eens 20,95 euro bovenop, wat dan deels gecompenseerd wordt door aftrek van oud pakket. Dus omdat de installateur je een nieuwe modem geeft, is de switch naar Fiber dus helemaal NIET gratis. 

Volgens mijn factuur stijg ik van 72 euro naar 75,99. Bij gewone optie omzettingen. Maar door dat boeker erbij ligt mijn factuur ineens rond de 90 euro per maand? Bedankt Proximus!

PS: van die superhoge glasvezel snelheden merk je in de praktijk (voor mij) trouwens niet veel, omdat de meeste download servers door throttle-beperkingen niet toelaten aan super glasvezel snelheden bestanden te downloaden. In de praktijk blijft qua snelheid alles voor 95% hetzelfde. Enkel televisie streamt wat vlotter, en games spelen aan iets hogere resolutie. 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Blinckx Alvast excuses dat men u deze info niet had medegedeeld.Ik heb via order ref R000000110000KNZHX de optie Multi NL opgezegd.Ik heb ook commercieel creditnota 7193469344, bedrag 21,47EUR opgemaakt.U mag het verschil overschrijven me de huidige mededeling.Groetjes,Joel

FYI: Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen, om dit verder eens na te kijken.  

Reputatie 1

Intussen ontdekt wat er aan de hand is:

 

  1. in mijn oude pack was Multi NL boeket een verplichte gratis bonus … die niet meer meegenomen kon worden, dus rekent Proximus die bonus nu als betaalde optie aan zonder mij hierover te informeren of mij de kans te geven die online op te zeggen
  2. blijkbaar moet ik mijn oude pack naar een nieuwe formule omzetten om hier vanaf te geraken, alleen kan ik die switch niet online via myproximus maken, bedankt alvast Proximus om me hier op voorhand zero informatie te geven.
  3. ik word nu verondersteld zelf actie t ondernemen om de stiekeme achterbakse Proximus-verrekeniningen op mijn factuur terug ongedaan te maken? Normaal moet de provider mij én informeren over wijzigingen in mijn factuur en pack en tweede mij de mogelijkheid geven die online aan te passen.

    Al deze info vind je dus nergens op Proximus zelf, maar ergens in een forum-post, en dan nog toen bleek dat iemand de standaard-uitleg van via MyProximus aan te passen niet kon uitvoeren. Bravo!

    Verbaast dit me? Neen, mijn moeder heeft 2 maanden geleden haar connectie naar glasvezel geswitcht en Proximus vond het ongevraagd zonder verwittiging nodig haar formule aan te passen door direct de Fiber booster van 15 euro/maand extra aan te rekenen. Dus de reclame dat je oude pack naar een nieuwe tegen dezelfde prijs wordt omgezet is op zijn zachtst gezegd een grote bedrieglijke reclame. Al een geluk dat ik niet met domiciliëring werk, anders was dat geld nu al van mijn rekening gegaan ….

En niet te vergeten, de vervanging van de B-Box modem door eentje voor glasvezel kost ook nog eens 20,95 euro bovenop,

dat is de eerste keer dat ik dat lees dat je moet betalen voor de fibermodem die verbonden wordt met je WAN poort van de bbox3v+ (die je in bruikleen krijgt) 

Dus veronderstel ik dat net zoals de bbox ook de fibermodem in bruikleen is, maar best een officieel antwoord van een proximuis forummedewerker afwachten als iemand van hen hier de draad opneemt. 

De lijnsnelheid van VDSL is max 100Mbps en die van glasvezel natuurlijk hoger maar zoals je zegt als je iets moet streamen van het internet hangt dit van de servers ook af waarlangs dit moet passeren.

Reageer