Beantwoord

fiber abonnement prijze zonder vaste telefonie?

  • 17 December 2021
  • 13 reacties
  • 640 Bekeken

Binnenkort bij ons fiber beschikbaar.... wat zijn de abonnementskosten voor fiber zonder vaste lijn waarom verbergen jullie deze en is dit niet te vinden op jullie website?

 

Nu bieden jullie fiber abonnementen aan zonder dat de klant kan zien wat het nieuwe abonement gaat kosten.

 

Hoe zit het met de mobiele abonnementen blijven deze aan de zelfde prijs en dezelfde hoeveelheid data. 

 

Zijn jullie echt te lui om jullie prijzen erop te zetten of is dat dit verborgen moet blijven zodat de klant niet mag weten hoeveel ze meer moeten betalen?

 

Graag meer info en eerlijkheid naar de klant toe voor zo een groot bedrijf echt teleurstellend ..... 

 

 

icon

Beste antwoord door Martin 17 December 2021, 10:53

Bekijk origineel

13 reacties

voor alle details kun je deze raadplegen:

Flex (Fiber) S

Flex (Fiber)

Flex (Fiber) Premium

Epic (Fiber)

@Martin en @M_016 ,

Bedankt voor de  uitleg!  Is mij nu allemaal wat duidelijker.:thumbsup:

Mvg,

Artie

 

Reputatie 7
Badge +4

Of 

Product informatie fiches | Proximus

→ Andere producten

Internet Start Fiber

Internet Maxi Fiber

desgewenst in combinatie met aparte Mobilus abonnementen 

Gsm-abonnementen zonder verplichtingen | Proximus

 

Flex is altijd een combinatie internet&TV (keuze te maken al dan niet met vaste lijn en/of mobiel abo)

→ personaliseer pack om keuzes te maken en kostprijs te kennen (vooralleer een eventuele bestelling te plaatsen)

Packs | Proximus

 

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor de info @Martin en @M_016 
@sonjaop Het verschil in de pack prijs tussen Flex en Flex Fiber is €5/maand.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@ndobbels 

split bill blijft mogelijk, ook bij overschakeling naar Fiber.

ik maak een dossier om alles na te kijken, zowel technisch als administratief.

groeten

Tina

 

Ter info : het pack met  vaste telefonie Flex pack dus daar staat in hun infofiche het volgende 

Je kan dan kiezen voor Flex Fiber en genieten van snelheden tot 1 Gbps om te downloaden en tot 50 Mbps om te uploaden, evenals alle andere voordelen van fiber. De prijs van dit abonnement is € 75,99/maand (+ € 5 ten opzichte van Flex). Wil je meer ? De Fiber Boost 1 GIGA-optie (Alleen compatibel met Flex Fiber) geeft je verbazingwekkende snelheden tot 1 GIGA per seconde om te downloaden en tot 100 Mbps om te uploaden, voor een prijs van € 15/maand.

Dus kiezen voor 350Mbps voor flex met Telefonie is blijkbaar niet mogelijk en voor Flex S ( daar zit geen Telefonie inbegrepen:
voor Flex Fiber S en genieten van snelheden tot 350 Mbps om te downloaden en tot 30 Mbps om te uploaden, evenals alle andere voordelen van fiber. De prijs van dit abonnement is € 64,99/maand (+ € 5 ten opzichte van Flex S).

Reputatie 7
Badge +4

FYI

Flex Fiber = tot 1Gbps down 75,99 euro/maand

Flex--INT-TV-TEL-_NL_20200701~2021-12-01-09-11-43~cache.pdf (proximus.be)

Flex S Fiber = tot 350 Mbps down 64,99 euro/maand

Flex-S--INT-TV-_NL-20200701~2020-07-01-06-06-19~cache.pdf (proximus.be)

 

uiteraard kan naast Flex S desgevallend ook apart het product vaste lijn (24,63 euro/maand) genomen worden, maar vermits Flex slechts 11 euro duurder is dan Flex S heeft dit blijkbaar niet direct veel zin

 

Toegegeven de info op de website (voor fiber) en “nieuwe” contractsamenvattingen (karakteristieken van het aanbod) kunnen mijns inziens “beter” (= duidelijker geformuleerd worden)

Contract samenvatting | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

@Martin nee maar google search “Proximus infofiche Flex” e.d. levert (voorlopig) nog wel resultaat op (

Opmerking: eigenlijk zijn op die sites verwarrend want de meesten vragen “en voor fiber hoe zit dat dan”?

Hallo, ik heb de voorbije 2 dagen 3 verschillende operators aan de lijn gehad in mijn poging om Fiber te activeren, en die hebben me 3 keer verschillende informatie gegegeven, die dan nog eens verschilt met wat ik op de website vindt;

 

Ik heb enkel internet, zonder vaste lijn, en zonder andere producten, dus “internet Maxi”, 51,99€/maand.

Als ik op de website probeer over te schakelen naar Fiber, dan wordt mij “internet fiber 100” voorgesteld, 51,99€/maand, onbeperkt volume.

Ik heb split bill, via mijn werkgever, die mijn internet betaalt, en blijkbaar kan ik dan niet switchen via de website zonder mijn split bill te verliezen. Dus telefonisch.

De eerste operator heeft me geswitcht naar “internet Maxi Fiber”, 56,99€/maand. telefonisch had hij me 5€ korting belooft gedurende het eerste jaar, maar die vond ik nergens terug in de uiteindelijke documenten.

Ik heb daarna teruggebeld om dit aan te passen naar internet fiber 100. De 2e operator heeft dit geannuleerd, en ging voor mij dan “internet fiber 100” activeren, maar door een technisch probleem lukte dit toen niet, en ze ging me daarover terugbellen.

Vandaag 3e poging, en de operator die ik vandaag aan de lijn kreeg zegt nu dat “internet fiber 100” slechts 41,99€ kost, maar niet onbeperkt is qua datavolume. Op jullie webpagina met alle productfiches vind ik “internet fiber 100” niet terug, dus ik kan dat niet controleren. Dus die heeft voor mij nu opnieuw “internet Maxi Fiber” geactiveerd, met 5€ korting het eerste jaar. Die ik opnieuw nergens terugvind op de documenten die ik achteraf ontvangen heb.

Kan u verduidelijken wat de inhoud van “internet fiber 100” nu is (beperkt <> onbeperkt datavolume), en aan welke prijs?
Mijn doelstelling is dus nog steeds om Fiber te activeren aan dezelfde prijs die ik nu betaal (wegens split bill), wat volgens de FAQ ook zou moeten mogelijk zijn.
 

Alvast bedankt.

@AntonellaD ,

Ik heb vernomen dat flex fiber 350 enkel zonder vaste telefonie is. Dus als je als klant  je vaste telefoon 

wil behouden moet je flex  fiber gigabit nemen? Klopt dit? De prijzentabellen zijn mij niet echt ‘overduidelijk’ en 350Mbps is voor mij echt wel genoeg.

Mvg Artie

@M_016 Inderdaad die contract fiches bevatten niet alle details als de vorige infofiches (gestandaardiseerde fiches)

Maar vindt jij nog ergens die overzicht pagina terug met alle links naar die gestandaardiseerde fiches van vroeger want als ik op deze oude link klik die naar deze pagina verwees dan kom ik op de overzicht pagina terecht met de linken naar de contract fiches en niet meer deze van de gestandaardiseerde fiches?

Ok bedankt

Reageer