Factuur januari 2018

  • 8 January 2018
  • 21 reacties
  • 868 Bekeken

Ik merk dat er mij een flinke prijsstijging wordt aangerekend echter ZONDER enige voorafgaande melding van Proximus aan de klant!!! En het gaat niet om enkele centen, neen, het gaat om MEER DAN € 2,50/maand!!
De prijsverhoging wordt de klant gewoon door de strot geduwd! Ik vind deze manier van werken NIET kùnnen!!! Dit betekent € 30 extra op 1 jaar tijd voor helemaal hetzelfde abonnement als in 2017! En wat krijgt de klant daar extra voor???? NIKS!!!! En goed wetende dat de telecom tarieven in België NU AL DE PAN UITSWINGEN!!
Zonder enige communicatie krijgt de klant zomaar eventjes een factuur van € 2.5 duurder toegestuurd, zonder de kans te krijgen om daar ja dan neen akkoord mee te gaan!
Had ik Mevr. Leroy vorige week op de radio niet horen zeggen dat er geen prijsstijgingen zouden doorgaan in 2018?? Ze geeft ook nog toe dat er heel wat klachten waren in 2017! En dan TóCH nog het lef hebben om onze prijzen met maar liefst € 30 de hoogte in te jagen?!?!?! DIT IS O N G E H O O R D!!!
Ik ben, als jarenlange klant bij Proximus, HEEL ERG ONTGOOCHELD in Proximus!!!

21 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ik merk dat er mij een flinke prijsstijging wordt aangerekend echter ZONDER enige voorafgaande melding van Proximus aan de klant!!! En het gaat niet om enkele centen, neen, het gaat om MEER DAN € 2,50/maand!!
De prijsverhoging wordt de klant gewoon door de strot geduwd! Ik vind deze manier van werken NIET kùnnen!!! Dit betekent € 30 extra op 1 jaar tijd voor helemaal hetzelfde abonnement als in 2017! En wat krijgt de klant daar extra voor???? NIKS!!!! En goed wetende dat de telecom tarieven in België NU AL DE PAN UITSWINGEN!!
Zonder enige communicatie krijgt de klant zomaar eventjes een factuur van € 2.5 duurder toegestuurd, zonder de kans te krijgen om daar ja dan neen akkoord mee te gaan!
Had ik Mevr. Leroy vorige week op de radio niet horen zeggen dat er geen prijsstijgingen zouden doorgaan in 2018?? Ze geeft ook nog toe dat er heel wat klachten waren in 2017! En dan TóCH nog het lef hebben om onze prijzen met maar liefst € 30 de hoogte in te jagen?!?!?! DIT IS O N G E H O O R D!!!
Ik ben, als jarenlange klant bij Proximus, HEEL ERG ONTGOOCHELD in Proximus!!!

Klopt. Jij bent een van de weinige die hier tegen protesteerd. Iedereen accepteerd dit gelaten. Typisch Belgisch. Prijsverhoging was op de factuur van November al aangekondigd. En wat de prijsverhoging betreft waar Mevr. Leroy het over heeft die niet doorgaan is van de nieuwe abo's Tuttimus etc.
Alle oude abo's blijven gewoon in prijsverhoging krijgen. Ben zelf ook al jarenlang klant en die zijn nu alweer de dupe.
Deze ochtend mijn factuur ontvangen. Om exact te zijn, is er een prijstijging van € 2,65 te zien op de factuur. En deze aanpassing werd gedaan, zonder enige vorm van voorafgaande verwittiging. Nope, dit vind ik alles behalve correct. Ik heb in 2017 meerdere malen een volledig weekend zonder internet en digitale televisie gezeten. Nooit geen compensatie voor ontvangen. Neen, vandaag zal de proximus klantendienst wel een telefoontje van mij mogen verwachten. Zal het iets uithalen? Tuurlijk niet!! Maar ik heb toch op zijn minst mijn gedacht eens kunnen spugen dan.
Van hetzelfde hier, net factuur ontvangen en zonder verwittiging een prijsverhoging. Ik vind dat niet kunnen! Ik verwacht dan op z'n minst een aantal weken op voorhand een aankondiging dat proximus zijn prijzen gaat laten stijgen, in plaats van op mijn factuur te zien staan dat ze gewoon meer geld van mijn rekening gaan afgalen. Waar is die stijging nu weer voor nodig? Hebben ze nog wat plaats in hun zakken gevonden om ze nog wat extra te vullen?
Beste mensen die reageren, de prijsstijging was blijkbaar wel degelijk aangekondigd op de factuur van november (bij mij was ze nog niet opgeslagen bij de rest van de proximus facturen en dat is de reden waarom ik de melding niet heb gezien, waarvoor mijn excuses.)
Maar dit belet niet dat zo'n forse prijsverhoging "erover" is!!
Het is een publiek geheim dat de telecom prijzen in België de pan uitswingen in vgl met onze buurlanden en wat gebeurt er nu... ze plakken er nóg maar eens enkele tientallen euro's EXTRA bij!
Wat krijgen wij in de plaats?? NIKS! Dit betekent in mijn geval een prijsverhoging van €30 voor 1 jaar!!!!!!!
Ik vraag me af of iemand ook maar 1 bedrijf kent die zijn prijs in 1 slag met € 30 verhoogt??? Ik in geen geval!!

Dit hier is een forum, niet??
Waarom reageert er dan niemand van Proximus zelf???????
Ik schreef intussen ook al een mail naar de minister van telecom, die trouwens ook de mond vol heeft van te hoge prijzen.... maar de prijsverhogingen óok niet tegenhoudt!

Deze prijsverhoging betekent dat ik net geen extra maand betaal voor PIET SNOT want ik krijg er niks voor terug! Misschien een peulschil voor Mevr. Leroy met haar hoge loon, ikzelf heb niét het geluk om maandelijks zo'n riante wedde binnen te rijven... die € 30 extra is weggesmeten geld, lijkt me...
Stijgen de lonen niet een HEEL KLEIN BEETJE in januari als gevolg van de tax shift??? Wat heeft de consument daar nu aan? Het eventuele extra bedrag dient integraal om de kas van Proximus te spijzen...
Dit is onbegrijpelijk!!!...
en als consument staan we gewoon machteloos....
Reputatie 7
Badge +6
Beste mensen,
De prijsverhoging, ingaand op 1/1/2018, werd wel degelijk aangekondigd, op de factuur van november. De Proximus medewerkers actief op het forum hebben geen invloed op de prijs- en tarievenpolitiek van Proximus, dus graag een beetje begrip, dank u.
Mvg,
Wim
Beste community mgr, laat duidelijk zijn dat de Prox-medewerkers zich absoluut NIET geviseerd dienen te voelen. Dat is geenszins de bedoeling. Doch, waar kan een consument nog terecht met dergelijke een klacht? Enkel via het 0800 telefoonnummer of via sociale media.
Een gewoon mailtje kan blijkbaar niet meer... en mócht dit nog kunnen, wat zou er veranderen?? De consument wordt het mes op de keel gezet. "Betalen ga je, OF je krijgt nog een extra factuur voor te late/niet betaling OF je telefoon en internet worden afgesloten..."
Klant is koning, HOERA!!
Kijk, vele consumenten hadden kunnen leven met een verhoging van enkele centen, dat zou nog een "normale" verhoging geweest zijn, maar méér dan € 2,5 per maand en dus € 30/jaar???!!!

U hebt geen invloed op de prijzenpolitiek? Heel begrijpelijk.
Maar misschien is dit dan ook het uitgelezen moment om eens hogerop de grieven van de consument te melden... gezien de consument niet zomaar de top van Proximus kan bereiken om dit even aan te kaarten...
Bedankt alvast voor uw inspanningen en nog een fijne avond gewenst.
Reputatie 7
Badge +1
Beste community mgr, laat duidelijk zijn dat de Prox-medewerkers zich absoluut NIET geviseerd dienen te voelen. Dat is geenszins de bedoeling. Doch, waar kan een consument nog terecht met dergelijke een klacht? Enkel via het 0800 telefoonnummer of via sociale media.
Een gewoon mailtje kan blijkbaar niet meer... en mócht dit nog kunnen, wat zou er veranderen?? De consument wordt het mes op de keel gezet. "Betalen ga je, OF je krijgt nog een extra factuur voor te late/niet betaling OF je telefoon en internet worden afgesloten..."
Klant is koning, HOERA!!
Kijk, vele consumenten hadden kunnen leven met een verhoging van enkele centen, dat zou nog een "normale" verhoging geweest zijn, maar méér dan € 2,5 per maand en dus € 30/jaar???!!!

U hebt geen invloed op de prijzenpolitiek? Heel begrijpelijk.
Maar misschien is dit dan ook het uitgelezen moment om eens hogerop de grieven van de consument te melden... gezien de consument niet zomaar de top van Proximus kan bereiken om dit even aan te kaarten...
Bedankt alvast voor uw inspanningen en nog een fijne avond gewenst.

Volledig mee eens. Zit met een prijsverhoging van € 4,15 per maand en dus bijna € 50 per jaar. Wat mij stoort is dat men daar niets voor terug krijgt. Afgelopen augustus bij de verhoging van Tuttimus kreeg men daar dubbele data voor terug. Mevr. Leroy zei vorige week nog om voor de nieuw abo's de prijs niet te verhogen. Ze had dan ook kunnen zeggen om de verhoging van de oude abo's op te schorten. Maar om een of andere reden doet PX dit niet. Denk dat ze de klanten zo willen dwingen om naar de nieuwe abo's te gaan. En vanuit dit forum wordt niets terug gekoppeld om als PX er iets mee te doen.
Reputatie 3
Badge +1
Inderdaad op de factuur van November staat het vermeld, alleen kijk ik zelden tot nooit op de facturen omdat ik het in myproximus bijhoudt/controleer, ik haal alleen de pdf binnen voor m'n archief. Op myproximus wordt helemaal niks vermeld van prijsverhogingen, misschien moeten ze daar eens mee beginnen.
Verder is mij nu niet duidelijk welk pakket ik nu heb, het bedrag komt overeen met familus maar bij de factuur wordt familus aangeprezen, dus ik heb nog geen familus? maar wat is dan het verschil met wat ik nu heb? Ik zie bv het gratis mobiel internet niet terugkomen in familus, en tv replay niet ...
dit is een oud pakket, zoals ik ook nog heb trouwens, dat dateeert voor dat de nieuwe uitgekomen zijn zoals:
familus / mobilus / tuttimus en minimus
zie hiervoor > https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_packs/particulieren/producten/packs.html
Reputatie 3
Badge +1
dit is een oud pakket, zoals ik ook nog heb trouwens, dat dateeert voor dat de nieuwe uitgekomen zijn zoals:
familus / mobilus / tuttimus en minimus
zie hiervoor > https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_packs/particulieren/producten/packs.html

Dus ik heb nog mijn oude pakket
Ze willen blijkbaar wel graag dat ik overschakel maar ik krijg geen helder vergelijk, enkel het verkooppraatje waar jou link ook naar verwijst ... ga ze nu een pb-tje sturen want ik heb toch nog wel wat vragen en zeker een klacht mbt de communicatie betreffende de storingen, het niet melden van tariefwijzigingen op myproximus en nog wat zaken
Ik hoop in ieder geval dat je vlug antwoord krijgt op je PB,
succes, Martin.
Hi iedereen. Ik betaal al meer dan een jaar voor mijn tv replay (elke maand 3 euro). Terwijl dit eigenlijk gratis moet zijn.

Jullie mogen gerust jullie prijs verhogen, maar LAAT MIJ NIET VOOR DINGEN BETALEN DIE IK NORMAAL GRATIS MOET KRIJGEN.

Ik las al op meerdere andere topics dat er terugbetalingen zijn gebeurd bij consumenten met hetzelfde probleem. Wanneer kom ik aan de beurt?
Reputatie 6
Badge +3
TV replay is gratis maar die 3€ is voor tv replay+
Het verschil is dat met de plus je kan doorspoelen met de gratis versie kan je niet doorspoelen. Je kan die optie altijd stopzetten.
TV replay is gratis maar die 3€ is voor tv replay+
Het verschil is dat met de plus je kan doorspoelen met de gratis versie kan je niet doorspoelen. Je kan die optie altijd stopzetten.


Hey Frank. Op mijn factuur staat geen replay+, gewoon replay. Doorspoelen lukt ook niet. De facturatie is dus verkeerd.
Hey Arnol,
ter info:
Ik weet nu niet in welk geval je zit maar er staat wel bij, TV replay is gratis voor alle klanten met een Pack met Proximus TV, gekocht vanaf 2012
Reputatie 6
Badge +2
Beste community mgr, laat duidelijk zijn dat de Prox-medewerkers zich absoluut NIET geviseerd dienen te voelen. Dat is geenszins de bedoeling. Doch, waar kan een consument nog terecht met dergelijke een klacht? Enkel via het 0800 telefoonnummer of via sociale media.
Een gewoon mailtje kan blijkbaar niet meer... en mócht dit nog kunnen, wat zou er veranderen?? De consument wordt het mes op de keel gezet. "Betalen ga je, OF je krijgt nog een extra factuur voor te late/niet betaling OF je telefoon en internet worden afgesloten..."
Klant is koning, HOERA!!
Kijk, vele consumenten hadden kunnen leven met een verhoging van enkele centen, dat zou nog een "normale" verhoging geweest zijn, maar méér dan € 2,5 per maand en dus € 30/jaar???!!!

U hebt geen invloed op de prijzenpolitiek? Heel begrijpelijk.
Maar misschien is dit dan ook het uitgelezen moment om eens hogerop de grieven van de consument te melden... gezien de consument niet zomaar de top van Proximus kan bereiken om dit even aan te kaarten...
Bedankt alvast voor uw inspanningen en nog een fijne avond gewenst.

Volledig mee eens. Zit met een prijsverhoging van € 4,15 per maand en dus bijna € 50 per jaar. Wat mij stoort is dat men daar niets voor terug krijgt. Afgelopen augustus bij de verhoging van Tuttimus kreeg men daar dubbele data voor terug. Mevr. Leroy zei vorige week nog om voor de nieuw abo's de prijs niet te verhogen. Ze had dan ook kunnen zeggen om de verhoging van de oude abo's op te schorten. Maar om een of andere reden doet PX dit niet. Denk dat ze de klanten zo willen dwingen om naar de nieuwe abo's te gaan. En vanuit dit forum wordt niets terug gekoppeld om als PX er iets mee te doen.
Beste mensen,
De prijsverhoging, ingaand op 1/1/2018, werd wel degelijk aangekondigd, op de factuur van november. De Proximus medewerkers actief op het forum hebben geen invloed op de prijs- en tarievenpolitiek van Proximus, dus graag een beetje begrip, dank u.
Mvg,
Wim

https://www.hln.be/geld/consument/proximus-topvrouw-geeft-toe-te-veel-klachten-in-2017-2018-moet-beter~a437d475

"Zo vermoedt de topvrouw dat de facturatieproblemen voor bestaande klanten nog tot de zomer van 2018 kunnen aanslepen. Daarnaast heeft ze nog goed nieuws: het tarief van nieuwe packs als Tuttimus, Mobilus en Familus gaat dit jaar niet omhoog. "

>Maar helaas loopt het sinds 8 december bij mij verschrikkelijk fout. En net als men het beloofd heeft dat het opgelost is en dat je denkt oef... Je doet je volgende betaling, loopt het weer fout. Schrapt men zonder enige uitleg mijn volledige tariefplan.
Reputatie 6
Badge +3
Arno L heeft 4 maanden geleden dit probleem al gemeld en het is nog altijd niet opgelost blijkbaar... En hij heeft een comfort pack.
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/moet-ik-voor-tv-replay-betalen-40485/index1.html#post584665
Reputatie 7
Badge +4
Beste Roodkopje, er werden op 01/01/18 inderdaad prijsstijging voorzien. De werden echter eerder aangekondigd op de factuur van november. Groetjes Freya
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Anka, al onze klanten zijn op de factuur van november 2017 geïnformeerd over de prijsverhoging op onze producten. Groetjes, Aziz
Reputatie 6
Badge +3
Dag Arno, stuur jij mij even een bericht met jouw klantnummer via
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
dan bekijk ik het samen met jou.

Groetjes,
Lorentz.
Reputatie 7
Badge +1
Beste community mgr, laat duidelijk zijn dat de Prox-medewerkers zich absoluut NIET geviseerd dienen te voelen. Dat is geenszins de bedoeling. Doch, waar kan een consument nog terecht met dergelijke een klacht? Enkel via het 0800 telefoonnummer of via sociale media.
Een gewoon mailtje kan blijkbaar niet meer... en mócht dit nog kunnen, wat zou er veranderen?? De consument wordt het mes op de keel gezet. "Betalen ga je, OF je krijgt nog een extra factuur voor te late/niet betaling OF je telefoon en internet worden afgesloten..."
Klant is koning, HOERA!!
Kijk, vele consumenten hadden kunnen leven met een verhoging van enkele centen, dat zou nog een "normale" verhoging geweest zijn, maar méér dan € 2,5 per maand en dus € 30/jaar???!!!

U hebt geen invloed op de prijzenpolitiek? Heel begrijpelijk.
Maar misschien is dit dan ook het uitgelezen moment om eens hogerop de grieven van de consument te melden... gezien de consument niet zomaar de top van Proximus kan bereiken om dit even aan te kaarten...
Bedankt alvast voor uw inspanningen en nog een fijne avond gewenst.

Volledig mee eens. Zit met een prijsverhoging van € 4,15 per maand en dus bijna € 50 per jaar. Wat mij stoort is dat men daar niets voor terug krijgt. Afgelopen augustus bij de verhoging van Tuttimus kreeg men daar dubbele data voor terug. Mevr. Leroy zei vorige week nog om voor de nieuw abo's de prijs niet te verhogen. Ze had dan ook kunnen zeggen om de verhoging van de oude abo's op te schorten. Maar om een of andere reden doet PX dit niet. Denk dat ze de klanten zo willen dwingen om naar de nieuwe abo's te gaan. En vanuit dit forum wordt niets terug gekoppeld om als PX er iets mee te doen.
Beste mensen,
De prijsverhoging, ingaand op 1/1/2018, werd wel degelijk aangekondigd, op de factuur van november. De Proximus medewerkers actief op het forum hebben geen invloed op de prijs- en tarievenpolitiek van Proximus, dus graag een beetje begrip, dank u.
Mvg,
Wim

https://www.hln.be/geld/consument/proximus-topvrouw-geeft-toe-te-veel-klachten-in-2017-2018-moet-beter~a437d475

"Zo vermoedt de topvrouw dat de facturatieproblemen voor bestaande klanten nog tot de zomer van 2018 kunnen aanslepen. Daarnaast heeft ze nog goed nieuws: het tarief van nieuwe packs als Tuttimus, Mobilus en Familus gaat dit jaar niet omhoog. "

>Maar helaas loopt het sinds 8 december bij mij verschrikkelijk fout. En net als men het beloofd heeft dat het opgelost is en dat je denkt oef... Je doet je volgende betaling, loopt het weer fout. Schrapt men zonder enige uitleg mijn volledige tariefplan.

Voor U zijn de problemen opgelost, gelukkig. Je zegt ook gelukkig geen prijsverhoging 2018 voor Tuttimus, Familus en Mobilus. Maar dat is de minderheid van de PX klanten. De meerderheid hebben nog de oude formules en die zijn per 1 januari weer verhoogd en daar hoor ik U niet over. Vind dat alle PX klanten gelijk zijn. De ene geen verhoging de andere ook niet,de ene verhoging de andere ook. Als het water of Electra verhoogd wordt geldt dit voor iedereen. Dus als PX de prijzen niet verhoogd, zoals de CEO zegt, moet dat voor iedereen gelden. Krijgt een trouwe klant korting moet dat voor iedereen gelden. Voor mij moet iedereen gelijk behandeld worden en dat gebeurd helaas niet bij PX.

Reageer