Beantwoord

factuur dubbel betaald


Reputatie 3
Badge +1

Mijn vriendin betaalde factuur dubbel , vreemde is dat ze ermee bezig was om factuur betalen via my Proximus maar niet aan digitaal tekenen toekwam , app sloot voortijdig dus nieuw poging en bij factuur opnieuw op. Betalen geklikt en toen kwam ditmaal dan ook melding dat betaling gelukt was en betaling in verwerking is !

ze wou nog iets betalen en kreeg saldo ontoereikend dus nakijken en stond er bij haar bank het  Proximus Factuur tweemaal afgehouden was en mijn.vraag is zal Proximus dit terugstorten ?

 

groetjes Maria 

 

icon

Beste antwoord door HeidiE 27 August 2020, 14:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

123 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Dank u en eens zien of daar beter word gezocht want voel me op moment heel erg teleurgesteld in Proximus !

die klant heeft zelfs al vroeger dan anders haar factuur al staan om te betalen :(

 

Reputatie 7
Badge +3

@maria_074 

de financ dienst heeft alleen het dossier, niet de uittreksels en alles nagekeken volgens verkregen info.  

Misschien is er een boeking geweest om een foutief klantennummer of zo ?

zijn dat de uittreksels die je hier op het forum ook had gepost ?

zijn er geen echte bankafschriften ? niet enkel printscreen van gsm ? 

ik zal de nota’s van hier op het forum nog eens doorsturen en vragen voor nieuw nazicht.

groeten,

Tina

 

Reputatie 3
Badge +1

Wat zijn echte afsxhriften ? Wat ik stuurde is wat ze te zien krijgt Als ze inlogt op haar bank en klikt op de betaling zelf 

Misschiens via ssb kan adschriften bekomen ?

 

ikzelf heb Belfius en mijn afschrijften zien uit zoals die ik stuurde 

Reputatie 7
Badge +3

@maria_074  Met een echt bankafschrift wordt bedoeld een officieel document van de bank waarin alle gegevens van de verrichting in kwestie genoteerd staan (datum van de verrichting, naam en IBAN-nummer van de betaler, naam en IBAN-nummer van de ontvanger, betaald bedrag, mededeling). Groetjes, Antonella

Reputatie 3
Badge +1

In principe wat ik al stuurde ?
daar staat alles je zegt toch op !

heb alles zelfs via privé bericht ook nog eens moeten appart noteren wat ik dus ook nog eens deed 

of ik deze van bank app bij verrichtingen print of deze bij de bank ga halen is zelfde !

weet niet wat deze klant als functies op haar bank heeft maar ik krijg Vb geen papieren afschriften meer bij de bank van mij ! Heb een bank account Die gratis is en word niet meer aangeboden papieren afschriften !

 

hoe gaat vriendin eigenlijk de komende factuur kunnen betalen ?

ze gebruikte my Proximus maar dit raad ik haar af en best zeker niet meer voor betalen gebruiken !

Zal ze ook niet meer doen maar die factuur zal wel betalen moeten ! Graag via post een factuur zoals vroeger gebruikelijk was sturen 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@maria_074 

Ik vrees dat uw vriendin zelf aan Proximus op één of andere wijze zal moeten meedelen dat de volgende facturen bv. per post moeten overgemaakt worden dit kunt u normaal niet voor haar doen

(eventueel door haar te laten telefoneren met een factuur, klantnr en identiteitskaart in de hand of langs te gaan in een Proximus center)

 

Ik vrees dat @AntonellaD enkel de boodschapper is 

Concreet hebt u mijns inziens gelijk er zijn destijds op dit publieke forum bankuitrekseles te zien geweest (1 met een layout als een bancontactoverschrijving en 1 met een layout als een overschrijving beide met als ontvanger Proximus en beide met een referentienr)

Het lijkt mij dan ook aangewezen dat in naam van de betrokkene met de betrokken elementen in bijlage een klacht voor minnelijke schikking overgemaakt wordt naar de ombudsdienst telecommunicatie en er sinds datum dd/mm/jj getracht wordt het ten onrechte betaalde bedrag terug te vorderen 

Indien “de financiële dienst niet wil horen moeten ze het maar voelen” (+1 in de statistieken)

Ik vrees evenwel dat de betrokken procedure +/- 2 à 3 weken in beslag kan nemen om tot een oplossing te komen

Succes

Maar via de ombudsman ga je toch ook voldoende bewijzen moeten kunnen leveren 

Reputatie 3
Badge +1

Ja Antonella is de boodschapper en zij kan hier niets aan doen dan zij al doet !

Zal mijn vriendin zeker wegwijs maken in wat ze moet doen om per overschrijving te betalen of via zoomit , ik betaal jaren al via zoomit en dat werkt tot heden heel goed ! 
ja ind die afschriften toonde ik hier en liet ik later door Tina verwijderen vanwege het een openbare forum is en hier iedereen kan meekijken en lezen ! Achteraf vroeg Tina via privé om alles wat in afschrift al staat extra over te typpen in een vragenlijst ze me stuurde dus ook dat deed ik maar nu beweerd de financiele dienst ze dat rekeningsnr niet kennen en niet van hun is en zij enkel 1 betaling ontvangen hebben dus dan is raadsel waar my Proximus dat geld naartoe is gaan sturen want blijft een feit dat geld weg is en bank van klant meermaals al zei dat het een Proximus nr is en zij niet kunnen terughalen omdat deze via een app is betaalt !

mij komt voor Proximus Financiele dienst deze niet echt zoekt want alleen zij zijn die beweren dat het geen nr is van hun terwijl wij wel zien dat het nr erg lijkt of nr we ons facturen betalen !

ben eerlijk gezegd beetje ten einde raad ! Klant is totaal niet bekend met dit alles ! Ze kan betalen en verder gaat haar kennis helaas niet dus alles komt op mij neer 😔

dank u JM je beetje zelfde denkt als ik erover denk want geloof maar op den duur ga ik twijfelen en gewoon geneigd Proximus het geld te schenken maar dan zie een vrouw die de hele maand heel slecht ervoor staat vanwege ze gewoon geen dubbele facturen betalen zich kan veroorloven en dan moet ik echt verder hiermee Want klopt niet wat hier gebeurd en vraag alle klanten om echt goed oplettend zijn met de my Proximus app ! Je hebt het echt niet in de hand en doet niets fout en toch gebeurt het gewoon en is je geld weg ! Je zou al je rekening leeg moeten zetten op het bedrag die factuur en dan betalen en je rekening dan minstens 24u leeg laten zodat ze niet dubbel of drie dubbel kunnen innen !

drie dubbel kunnen ze niet innen want klant had hierna helaas een lege saldo 

Denk dat beste is naar ombudsdienst hiermee ! Zie niet zitten Proximus deze betaling nog zal willen vinden want dan hadden ze al gedaan !

hoop ombudsdienst iets eerlijker zal zijn 

Tina en Antonella en collega’s jullie doen jullie best waarvoor ons dank u 

Reputatie 3
Badge +1

Financiële dienst mailden dit ook naar de klant dat deze nr hun onbekend is en zij dit geld niet hebben maar klant heeft geen funktie over haar e-mails , geen inlog ervan dus ze kan deze mail niet lezen waarvoor haar exusses 
op my Proximus komt ze via de 4G dus my Proximus website kan ze niet binnen omdat ze zowel de e-mail en paswoord niet heeft of  kent 

 

Eerlijk zullen ze wel zijn maar er moeten volgens mij toch altijd bewijzen kunnen geleverd worden enfin, je kan jet maar proberen hé, succes.

Reputatie 3
Badge +1

De rekeningsnr Proximus van welke bank zijn ze ?

Belfius 

Reputatie 3
Badge +1

Ja eerlijk wel das waar martin maar ik denk je moet de juiste medewerker  hebben die weet waar zoeken ! We weten al soms zijn er  medewerkers  die niet weten waar zoeken?  
weet het niet want ik ben maar een klant en ken daar niets van maar mens gaan ergeren en dan valt eens een onredelijk woord 

 

de bank zei het is bij Proximus maar staat ergens vast op die rekeningsnr 

Iban zoekend kreeg ik dat het een bpost rekeningsnr is maar moet eens zoeken op nr wij ons facturen betalen of dat ook ene van bpost is 

BE50 zoals het op de factuur staat is in ieder geval Belfius 

Er zijn eigenlijk twee nummers 

BE50 0001 7100 3118 (Belfius) en BE31 4354 1116 1155 (Ing)

op mijn factuur staat het BE50 nummer

Reputatie 3
Badge +1

Op mijn ook BE 50

Reputatie 3
Badge +1

Van waar zou deze dan zijn?

BE5029989731018

Reputatie 3
Badge +1

Daar is dat geld dus heen Proximus zegt niet hun is

Reputatie 3
Badge +1

BE50 0001 7100 3118
naar deze betaal ik facturen 

BE5029989731018 hiervan mankeert er blijkbaar een cijfer !

Reputatie 3
Badge +1

Je hebt gelijk

BE50299879731018 

wel een Bpost rekening maar Ik denk het inderdaad ook dat het niet van proximus is maar in de bank zelf moeten ze dit toch weten, nee?

Reputatie 6
Badge +2

Google vindt die rekening niet terug. Die nummer staat hier enkel op het forum. Zal dus niet van Proximus zijn. Dus naar de bank ermee. 

Proximus geeft zelf op haar site maar de twee bankrekeningnummers op die ik hiervoor al gepost heb, dus zal dat inderdaad niet van Proximus zijn.

Reputatie 7
Badge +4

 

 

De eigenaar van dit nr staat uiteraard niet op bovenstaande info maar de bank van uw vriendin moet op basis van het referentienr op het rekeninguittreksel uiteraard wel het rekeningnr kunnen terugvinden waarop het geld gestort is (en Bpostbank moet desgevallend de eigenaar van het betrokken nr kunnen identificere teneinde het ten onrechte overgemaakte bedrag te kunnen recupereren)