Beantwoord

factuur dubbel betaald


Reputatie 3
Badge +1

Mijn vriendin betaalde factuur dubbel , vreemde is dat ze ermee bezig was om factuur betalen via my Proximus maar niet aan digitaal tekenen toekwam , app sloot voortijdig dus nieuw poging en bij factuur opnieuw op. Betalen geklikt en toen kwam ditmaal dan ook melding dat betaling gelukt was en betaling in verwerking is !

ze wou nog iets betalen en kreeg saldo ontoereikend dus nakijken en stond er bij haar bank het  Proximus Factuur tweemaal afgehouden was en mijn.vraag is zal Proximus dit terugstorten ?

 

groetjes Maria 

 

icon

Beste antwoord door HeidiE 27 August 2020, 14:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

123 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Misschien best op een reactie van Proximus-medewerkers wachten

Voor zover mij bekend wordt dit normaal in rekening (= vermindering) gebracht op de volgende factuur

Terugstorting op basis van een kredietnota kan voor zover mij bekend ook mogelijk maar ik vrees dat er voor het bedrag terug op de rekening van uw vriendin staat we weer enige weken verder zulllen zijn

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Maar hoe kan een betaling betaalt worden zonder digitaal te handtekenen ?

ik stond erbij dus ik zag ze cardreader nam en gevraagde nrs invoerde maar dan krijg je als laatst nog een nr die je moet invoeren en dan op bevestigen klikken en deze twee laatste stappen gebeurden dus niet want scherm sloot zich en ze moest terug de app my Proximus openen en bij die factuur op betalen klikken en toen vulde ze pas  alles goed in en kwam er ook melding van betaling geslaagd en kwam erop te staan betaling in verwerking dus raar dat er tweemaal hetzelfde factuur via diezelfde weg kon betaalt worden ?

zelf vertrouw ik my Proximus app niet ! Zitten vaak haperingen in en Ik betaal zelf via zoomit maar zij kent dat niet en kent enkel deze manier van betalen !

benieuwd wat Proximus morgen erover gaat zeggen !

hoop voor haar dat ze haar geld gewoon terugkrijgt of dat morgen dat geld gewoon op haar rekening terug staat !

Als je bewust via diezelfde weg eenzelfde factuur tweemaal zou willen betalen kan dat zelfs niet Daarmee is zo vreemd

benieuwd wat straks  gaan zeggen 

bedankt voor je bericht 

 

Reputatie 3
Badge +1

Beste Proximus kan u mijn vraag eens bekijken aub

Reputatie 3
Badge +1

Je geraakt gewoon niet in de Klantendienst !

negens langs dus !!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @maria_074 kun je in het klantprofiel de klantgegevens van je vriendin noteren voor nazicht? Groetjes, Heidi

Reputatie 3
Badge +1

Ok ga eens kijken of het vind 

Reputatie 3
Badge +1

Ok is ingevuld bij vakje interesse

Reputatie 3
Badge +1

Betreft dus de laatste te betalen factuur die er onbetaald stond 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @maria_074 we hebben maar 1 betaling ontvangen. Best eens nakijken bij de bank? Groetjes, Heidi

Reputatie 3
Badge +1

Is tweemaal betaalt , staat op bank genoteerd en afgegaan richting Proximus 

Reputatie 3
Badge +1

Is gisteren pas gebeurt en kan zijn jullie dat nog moeten binnenkrijgen ? Was wel tweemaal op heel kort tijd

Reputatie 7
Badge +3

We zullen het morgen opnieuw nakijken, mijn collega Joël pikt dit morgen verder op!

Reputatie 3
Badge +1

Super bedankt namens mij en mijn vriendin 

Reputatie 7
Badge +3

@maria_074 tot op vandaag is er enkel 1 betaling toegekomen voor het bedrag van 86,42EUR.Groetjes, Joel

Reputatie 3
Badge +1

Vraag dan af waar factuurgeld heen is ? Zal straks foto maken van haar dubbel verrichting 

ook vragen ze de bank contacteert en dat ze kijken naar wie die tweede factuur Proximus dan gestuurt is , ze het rekeningsnr vraagt !

 

Reputatie 7
Badge +3

@maria_074 Ja, dat ze nakijken naar welk rekeningnummer het is gestuurd en eventueel met welke mededeling .Dan kunnen we het verder onderzoeken..Groetjes,Joel

Reputatie 3
Badge +1

Ze belde bank maar zij schepen haar af en zeggen het is wel degelijk naar Proximus gestuurt en ze Proximus moet contacteren 

is toch voor haar veel geld zo volledige factuur vooral als dat bedrag haar leefgeld is tot einde sept !

dit moet uitgezocht worden want geld verdween op moment die factuur via my Proximus app betaalde ! Is er een storing geweest ? Ze kwam toen niet eens toe aan digitaal ondertekenen via bancontact op my Proximus app zelf dus 

En kan ze niet zien via bank app of rekeninguittreksel  naar welke rekening nummer dit gestort werd.

Reputatie 3
Badge +1

Hoe kan ik u mijn afschriften sturen ?

Reputatie 7
Badge +4

inderdaad op het rekeninguittreksel (althans het detail) moet te zien zijn naar welke rekening(en) de beide bedragen overgeboekt werden en of er al dan niet een gestructureerde mededeling meegegeven werd

in tegenstelling tot “een europese domiciliëring (mandaat)” kan een overschrijving evenwel niet herroepen worden en kunt u enkel de bestemmeling vragen (en verplichten) een onterecht overgeschreven bedrag terug te storten (maar dan zijn we quais zeker enkele weken verder)

ik vermoed dat beide bedragen wel degelijk bij Proximus zullen zijn terechtgekomen 

hoe en waarom is mij niet duidelijk maar bv. met PC/mobile-banking is het perfect mogelijk verschillende facturen gelijktijdig met één digitale handtekening te valideren

&

er zullen op dit publieke forum zeer waarschijnlijk geen Proximus-medewerkers langskomen voor maandag e.k.

 

Reputatie 3
Badge +1

En zoals ik lees is jullie bank ook BE 50 en eindigt op 18 

vermoed jullie wel meer rekeningen hebben bij bank BE50

Reputatie 3
Badge +1

De bank zei geld is naar Proximus en ik bij jullie moet zijn hiervoor

Reputatie 3
Badge +1

Zelf maakte ik vorige maand ook een geld vermissing mee via de my Proximus app bij reload toen

koste toen veel tijd eer Proximus het ging toegeven ! 
volgens mij scheelt iets met de app my Proximus ! Misschiens niet altijd maar er komen storingen en als je dan met verrichting bezig bent ga je geld kwijt geraken ?

Reputatie 7
Badge +4

De 1e foto is een gewone bancontact-betaling en de 2e is een overschrijving

De referenties zijn voorhanden en dus terug te vinden

 

Reputatie 3
Badge +1

De betaling gebeurde via de app van my Proximus bij facturen en onbetaalde factuur en daar op betalen geklikt ! Dan de bank app opende niet dus op met Card reader gaan klikken , eerst kaart nr en vervaldatum je bankkaart dan volgende en dan ondertekenen met de Card reader

Dan bij laatste ok moet je nog die nrs noteren die op de reader verschijnen en voor dit kon invoeren sloot de hele app zich 

 

dus terug gaan openen en factuur stond nog te betalen van openstaand bedrag dus terug op betalen geklikt en toen hele proces kunnen afmaken.  Toen verscheen melding betaling geslaagd en op app bij facturen stond melding betaling in verwerking !

ok dit was in orde en gaat ze willen een andere regeling van afbetaling invoeren maar kreeg melding dat dit niet kon wegens saldo ontoereikend ! Dus gaan nakijken en zien we dat Proximus bedrag tweemaal was afgegaan en daarmee een andere belangrijke betaling niet kon worden betaald  :(

staat ze nu dus ook nog met iets heel belangrijk ze niet kan betalen want je houd geen rekening dat men een factuur dubbel gaat innen !