Beantwoord

factuur dubbel betaald



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

123 reacties

Reputatie 7
Badge +4

 

 

De eigenaar van dit nr staat uiteraard niet op bovenstaande info maar de bank van uw vriendin moet op basis van het referentienr op het rekeninguittreksel uiteraard wel het rekeningnr kunnen terugvinden waarop het geld gestort is (en Bpostbank moet desgevallend de eigenaar van het betrokken nr kunnen identificere teneinde het ten onrechte overgemaakte bedrag te kunnen recupereren)

Reputatie 7
Badge +3

We zullen het morgen opnieuw nakijken, mijn collega Joël pikt dit morgen verder op!

Reputatie 3
Badge +1

Iemand Proximus nog aan meelezen ?

nu begin ik mij af te vragen of de bank deze privégevens wel mag doorgeven wegens privacy 

Reputatie 6
Badge +2

Bij mijn bank vind ik een pagina waar je toch kunt ingeven dat je een onterechte betaling hebt gedaan en de betaling kunt terug draaien. De banken letten waarschijnlijk ook onvoldoende op : ze zullen ook niet controleren of nummer en naam van de bestemmeling overeen komen. Dat moet allemaal wel gebeuren door de titularis van een rekening. Aan de titularis alleszins wel, misschien via uw kantoor. Aan een vriendin geven ze dat natuurlijk niet. Misschien wel met een wettelijke volmacht.

Reputatie 3
Badge +1

Super bedankt namens mij en mijn vriendin 

TUI: Ze zijn nog andere berichten aan het beantwoorden en ik weet ook niet of @tina.b van prox hier nu nog gaat langskomen of dat iemand anders dit nu nog gaat overnemen of beantwoorden deze nammidag /avond , enfin dit zullen we dan wel zien als ze hier reageren.

ja dat is wat anders maar mogen zij bvb ook aan u doorgeven van wie die bankrekening is! ik vermoed van niet. → verkeerde rekening 

Reputatie 3
Badge +1

Waar kan dan alles noteren ?’zou fijn zijn als eens het onderzoeken kan starten ipv telkens het hele verhaal aan een andere medewerker zitten sturen 

Reputatie 7
Badge +4

&

https://www.tijd.be/netto/budget/verkeerde-overschrijving-geld-kwijt/8249164.html

 

en hieronder de werkwijze in Nederland

https://www.betaalvereniging.nl/actueel/nieuws/naam-controleren-overboekingen/

 

Ik dacht destijds op die 2 rekeninguittreksels tooch telkens proximus te hebben zien staan, nee?

ja maar kun je ook te weten komen van wie die rekeningnummer is?

Reputatie 3
Badge +1

Er bestaan mensen die het niet breed hebben en facturen helaas niet tweemaal Kunnen betalen want die mensen gaan dan op iets anders voeten ! Of geen eten of een andere belangrijke afbetaling niet kunnen betalen en wie gaat nu geloven dat zijzelf geen enkel schuld had aan een dubbele boeking ! Vind niet kunnen dat een app van een provider al geld neemt op moment de Card nr invoert terwijl de procedure is dat op einde ook verplicht moet digitaal ondertekenen !

zelf zouden wij zoiets niet kunnen hoor want zet 1 cijfer fout en het is al mislukt en dan de boeking datum was niet 26ste maar de 27ste en niet via overschrijving maar via de app 

Reputatie 7
Badge +4

Cfr bovenstaande dit is de taak van de bank A om contact te nemen met bank B (desgevallend indien nodig via de ombudsdienst FIN)

 

Maar ik vrees niet meer te kunnen volgen zoals reeds gezegd op die 1e betaling “bancontact-type” stond er tenzij vergissing mijnenwege toch Proximus (maar geen rekeningnr)

Dat Proximus moeilijkheden heeft om iets zonder referenties te kunnen terugvinden kan ik begrijpen (maar dat men via de app op een nr van Mr Dupont of Peeters zou kunnen terechtkomen lijkt mij toch eerder weinig waarschijnlijk)

 

 

Reputatie 3
Badge +1

ter info tot iemand van Proximus zelf langskomt:

als je nog iets moet noteren zou je dit in je forum profiel kunnen zetten 

Gevraagde gegevens  zou in je forumprofiel (klik hier → https://nl.forum.proximus.be/settings/profile ) kunnen plaatsen,
( in he vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten ).


 

daar zat ik juist maar lijkt me dat ik daar niet alles kan noteren maar alleen een aantal nrs - letters ?

Reputatie 6
Badge +2

Op mijn rekeninguittreksel staan en toch nogal wat gegevens : betaald aan welke rekening, de naam van de begunstigde, …..

Reputatie 3
Badge +1

Maar bedankt Martin ga nogmaals proberen 

straks ken ik nog mijn vriendin haar gegevens zoals mijn eigen :)

Reputatie 3
Badge +1

Wou daar al het gevraagde noteren maar ik geraak maar tot zichtrekening nr en klantnr 

verder kan niet gaan helaas 

 

maar via waar kan ik privé bericht dan sturen naar een bepaalde medewerker Vb heidi ?

Reputatie 7
Badge +3

@maria_074 Kan u mij ook het klantnummer van jou vriendin bezorgen.Dan kan ik alles doorgeven aan de financiële dienst.Groetjes, Joel

Reputatie 3
Badge +1

Ja geloof ook als ze kunnen vinden dat beide facturen bij prox zit zoals de bank zegt die het al tweemaal nakeek dan zullen wel terugstorten maar hoelang gaat duren en hoeveel berichten , hoevaak zelfde verhaal en hoeveel oproepen zal dat worden pff

Wou daar al het gevraagde noteren maar ik geraak maar tot zichtrekening nr en klantnr 

verder kan niet gaan helaas 

 

maar via waar kan ik privé bericht dan sturen naar een bepaalde medewerker Vb heidi ?

naar tina.b → klik hier

Reputatie 3
Badge +1

Hoe kan ik heidi een privé bericht sturen ?

Reputatie 7
Badge +3

@maria_074 tot op vandaag is er enkel 1 betaling toegekomen voor het bedrag van 86,42EUR.Groetjes, Joel

Reputatie 7
Badge +4

@Cvanloon 

op “overschrijvingen” ja op “bancontact”-betalingen niet altijd (althans niet op mijn uittreksels) maar er is systematisch een refertenummer zodat altijd kan nagegaan worden welk nr de betaling ontvangen heeft, enkel de bank van de ontvanger kent de identiteit van de eigenaar (privé-persoon of rechtspersoon) en neen er wordt dus ook geen controle op de naam uitgevoerd (rekeningnr correct ja/neen)