Beantwoord

factuur dubbel betaald



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

123 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Dat staat op mijn profiel gezet

Reputatie 3
Badge +1

Toch evengoed niet geholpen ! Ze mogen niet zeggen van wie die rekeningsnr is beweren ze op Bpost 

Reputatie 7
Badge +4

 

Fyi

https://economie.fgov.be/nl/themas/online/belmed-onlinebemiddeling/alternatieve/om-verder-te-gaan/mogelijke-alternatieve/ombudsman/belmedpartners/ombudsdienst-voor-financiele

 

maar richt u eerst tot de klantendienst van de Bank van de Post

https://www.bpostbank.be/bpb/contacteer-ons

 

U hebt een antwoord ontvangen van het postkantoor of van de klantendienst, maar u bent niet tevreden met de voorgestelde oplossing?

Mogelijkheid 1: de dienst Customer Services van bpost bank
Indien u niet tevreden bent met de oplossing die u werd voorgesteld door het postkantoor of de klantendienst, dan kunt u schriftelijk contact opnemen met de dienst Customer Services. Deze dienst zal uw klacht zo snel mogelijk behandelen op basis van de door u gegeven omschrijving.

U kunt de dienst Customer Services bereiken via onderstaand contactformulier, of door een brief te sturen naar:
           bpost bank
           Customer Services
           Markiesstraat 1 bus 2
           1000 Brussel

Mogelijkheid 2: de ombudsdiensten voor de financiële sector en de verzekeringen
U bent ook niet tevreden met de oplossing die onze dienst Customer Services voorstelt? Dan kunt u alsnog contact opnemen met de ombudsdiensten voor de financiële sector en de verzekeringen. 
Opgelet: u kunt enkel op hen een beroep doen nadat u een antwoord hebt gekregen van de dienst Customer Services van bpost bank of indien u geen antwoord hebt ontvangen na 1 maand.

Klachten over bankproducten: de Ombudsdienst voor financiële diensten (http://www.ombfin.be/)

Klachten over verzekeringsproducten: de Ombudsman van de verzekeringen. (http://www.ombudsman.as/)

Reputatie 3
Badge +1

Dank u wel

Reputatie 6
Badge +2

Ik denk dat je nu best stopt met posten op het forum, alles is al honderd keren gezegd en geschreven, stop met telefoneren naar uw bank, die blijkbaar de uwe niet is, stop met  naar het postkantoor te lopen, het wordt hoogtijd dat er schriftelijk contact wordt opgenomen met de bank van uw vriendin. Het moet wel een brief zijn afkomstig van uw vriendin, wie de brief opstelt heeft geen belang, de brief moet ondertekend zijn door de titularis van een rekening. 
Hierboven vindt u al naar wie die brief moet gaan. De inhoud is misschien wat moeilijker, eerlijk gezegd ik lees niet alles hierover meer hé. Het is te veel. 
Die brief moet niet lang zijn. Maar duidelijk. Ik denk dat het volstaat dat er in de brief staat dat er een overschrijving van bankrekening nr ….behorend tot ….. is geweest die verkeerd was. Naar welke bankrekening, naar welke bestemmeling, welk bedrag, wanneer gebeurde die foutieve overschrijving. Het staat op welk rekeninguittreksel. En met de vraag om die foutieve overschrijving ongedaan te maken, en het gestorte bedrag terug te krijgen. Laat eventueel, de brief schrijven door iemand die dat goed kan en die te vertrouwen is. Bpost gaat daar wat tijd voor nemen, ze moeten contact opnemen met eigenaar van de foutieve rekening, en bij de Post gaat het al niet rap. Maar ze zijn wel van goede wil. En correct. 
 

Reputatie 3
Badge +1

Maar hoe kan een betaling betaalt worden zonder digitaal te handtekenen ?

ik stond erbij dus ik zag ze cardreader nam en gevraagde nrs invoerde maar dan krijg je als laatst nog een nr die je moet invoeren en dan op bevestigen klikken en deze twee laatste stappen gebeurden dus niet want scherm sloot zich en ze moest terug de app my Proximus openen en bij die factuur op betalen klikken en toen vulde ze pas  alles goed in en kwam er ook melding van betaling geslaagd en kwam erop te staan betaling in verwerking dus raar dat er tweemaal hetzelfde factuur via diezelfde weg kon betaalt worden ?

zelf vertrouw ik my Proximus app niet ! Zitten vaak haperingen in en Ik betaal zelf via zoomit maar zij kent dat niet en kent enkel deze manier van betalen !

benieuwd wat Proximus morgen erover gaat zeggen !

hoop voor haar dat ze haar geld gewoon terugkrijgt of dat morgen dat geld gewoon op haar rekening terug staat !

Als je bewust via diezelfde weg eenzelfde factuur tweemaal zou willen betalen kan dat zelfs niet Daarmee is zo vreemd

benieuwd wat straks  gaan zeggen 

bedankt voor je bericht 

 

Reputatie 3
Badge +1

Die uittreksel is al vaak getoond 

Reputatie 3
Badge +1

Iemand heeft toch het geld van die factuur die van rekening genomen werd op ogenblik via my Proximus werd betaalt ! Vrees dat dit dan een zaak voor de ombudsdienst word !

dit geld is 200% zekerheid door Proximus via my Proximus app afgehaald van klant haar rekening op moment ze haar kaartnummers via my proximus invulde 

dat Proximus wilt beweren ze maar 1 betaling ontvingen kunnen ze zeggen maar we weten echt beter

afschriften stuurde ik meermaals al door !

via hier en via privé bericht !

Niets over u maar klantendienst geeft gewoon exuus om niet toe te geven dat my Proximus storingen vertoont en geld dubbel zelfs driedubbel bij andere klant afhaalt !

hoe contacteer ik weer de ombudsdienst ?

Reputatie 3
Badge +1

De afschriften kregen ze al bij start onderzoek dus nogmaals sturen zal weinig uitmaken ! Best geen tijd meer verliezen en ombudsdienst contacteren dat ze dit goed gaan uitpluizen !

ks toch normaal

een mens die dubbel betaalt die tweede factuur niet gaat schenken aan Proximus !

klantendienst maakt zich gewoon makkelijk ervan af

Dat my Proximus storingen heeft word ook niet toegegeven want ik stuurde daar al feedback op en word niet toegegeven !

Reputatie 3
Badge +1

Sorry titaris gaat dat bericht helaas niet zien , ze kan niet op e-mails !

daarmee gaat alles via mij 

Reputatie 3
Badge +1

Weet iemand link ombudsdienst aub

Reputatie 3
Badge +1

Wat ik laatste nog poste waren geen vragen maar gewoon jullie op hoogte houdend  over wat verder was gebeurd , sorry als dit anders overkwam , heb alles eergisteren al voor zoveelste maal uitgelegd  en verder is aan haar  zelf om te zoeken waar haar geld heen is , als haar bank niet de hulp bied die ze moeten geven moet ze het eisen ! Erg bedankt voor jullie meedenken !

dit was dus de laatste post in deze topic , weet niet of topic gesloten worden maar mag wel  van mij gesloten worden of wat gebruikelijk is 😉

groetjes Maria 

Reputatie 6
Badge +2

Ik denk dat u me niet goed verstaat. Ik heb gewoon willen uitleggen dat uw vriendin best een brief schrijft naar haar bank naar het adres opgegeven door :M_016 . Als ze wil om een kans te maken om haar geld nog terug te krijgen. Als ze wil blijven telefoneren, voor mij geen probleem, maar op een brief wordt meestal gereageerd. Een telefoon of iets dat gezegd wordt dat wordt vaak vergeten hè. Een brief wordt ook al eens vergeten, maar dan stuurt ze maar een rappel. Je mag gerust blijven posten maar er kan eigenlijk via het forum geen oplossing worden gevonden. 

Reputatie 3
Badge +1

Beste Proximus kan u mijn vraag eens bekijken aub

Reputatie 3
Badge +1

Je geraakt gewoon niet in de Klantendienst !

negens langs dus !!

Reputatie 3
Badge +1

In principe wat ik al stuurde ?
daar staat alles je zegt toch op !

heb alles zelfs via privé bericht ook nog eens moeten appart noteren wat ik dus ook nog eens deed 

of ik deze van bank app bij verrichtingen print of deze bij de bank ga halen is zelfde !

weet niet wat deze klant als functies op haar bank heeft maar ik krijg Vb geen papieren afschriften meer bij de bank van mij ! Heb een bank account Die gratis is en word niet meer aangeboden papieren afschriften !

 

hoe gaat vriendin eigenlijk de komende factuur kunnen betalen ?

ze gebruikte my Proximus maar dit raad ik haar af en best zeker niet meer voor betalen gebruiken !

Zal ze ook niet meer doen maar die factuur zal wel betalen moeten ! Graag via post een factuur zoals vroeger gebruikelijk was sturen 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Dit is ind een Proximus forum en gezien Proximus hier   niets mee te maken heeft moet ze het hij haar bank gaan navragen en ik begrijp nu dit kan ze beter schriftelijk doen , bedankt voor deze tip !

zal het haar goed uitleggen 

echt bedankt voor al jullie hulp 👍

Groetjes Maria 

 

 

 

 

 

Maar via de ombudsman ga je toch ook voldoende bewijzen moeten kunnen leveren 

Reputatie 3
Badge +1

Ja Antonella is de boodschapper en zij kan hier niets aan doen dan zij al doet !

Zal mijn vriendin zeker wegwijs maken in wat ze moet doen om per overschrijving te betalen of via zoomit , ik betaal jaren al via zoomit en dat werkt tot heden heel goed ! 
ja ind die afschriften toonde ik hier en liet ik later door Tina verwijderen vanwege het een openbare forum is en hier iedereen kan meekijken en lezen ! Achteraf vroeg Tina via privé om alles wat in afschrift al staat extra over te typpen in een vragenlijst ze me stuurde dus ook dat deed ik maar nu beweerd de financiele dienst ze dat rekeningsnr niet kennen en niet van hun is en zij enkel 1 betaling ontvangen hebben dus dan is raadsel waar my Proximus dat geld naartoe is gaan sturen want blijft een feit dat geld weg is en bank van klant meermaals al zei dat het een Proximus nr is en zij niet kunnen terughalen omdat deze via een app is betaalt !

mij komt voor Proximus Financiele dienst deze niet echt zoekt want alleen zij zijn die beweren dat het geen nr is van hun terwijl wij wel zien dat het nr erg lijkt of nr we ons facturen betalen !

ben eerlijk gezegd beetje ten einde raad ! Klant is totaal niet bekend met dit alles ! Ze kan betalen en verder gaat haar kennis helaas niet dus alles komt op mij neer 😔

dank u JM je beetje zelfde denkt als ik erover denk want geloof maar op den duur ga ik twijfelen en gewoon geneigd Proximus het geld te schenken maar dan zie een vrouw die de hele maand heel slecht ervoor staat vanwege ze gewoon geen dubbele facturen betalen zich kan veroorloven en dan moet ik echt verder hiermee Want klopt niet wat hier gebeurd en vraag alle klanten om echt goed oplettend zijn met de my Proximus app ! Je hebt het echt niet in de hand en doet niets fout en toch gebeurt het gewoon en is je geld weg ! Je zou al je rekening leeg moeten zetten op het bedrag die factuur en dan betalen en je rekening dan minstens 24u leeg laten zodat ze niet dubbel of drie dubbel kunnen innen !

drie dubbel kunnen ze niet innen want klant had hierna helaas een lege saldo 

Denk dat beste is naar ombudsdienst hiermee ! Zie niet zitten Proximus deze betaling nog zal willen vinden want dan hadden ze al gedaan !

hoop ombudsdienst iets eerlijker zal zijn 

Tina en Antonella en collega’s jullie doen jullie best waarvoor ons dank u 

Reputatie 3
Badge +1

Financiële dienst mailden dit ook naar de klant dat deze nr hun onbekend is en zij dit geld niet hebben maar klant heeft geen funktie over haar e-mails , geen inlog ervan dus ze kan deze mail niet lezen waarvoor haar exusses 
op my Proximus komt ze via de 4G dus my Proximus website kan ze niet binnen omdat ze zowel de e-mail en paswoord niet heeft of  kent 

 

Eerlijk zullen ze wel zijn maar er moeten volgens mij toch altijd bewijzen kunnen geleverd worden enfin, je kan jet maar proberen hé, succes.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo proximus

Reputatie 3
Badge +1

De rekeningsnr Proximus van welke bank zijn ze ?

Reputatie 3
Badge +1

Ze ging al Bpost maar hielpen niet en wijzen maar naar Proximus dus ga eens meegaan en toch eisen ze eigenaar ervan opzoeken ! Echt bedankt om zo meezoeken 

 

Reputatie 7
Badge +3

@maria_074 

1 betaling is geboekt, de andere nog niet

ik stuur je een overzicht van items die we nodig hebben om de andere betaling te zoeken

o Paid amount/betaald bedrag:
o Date payment/datum overschrijving:
o Bank account customer/ bank rek klant:
o Name payer/op naam van:
o Paid on bank account/betaald op rek nr :
o Communication:mededeling:

gelieve dit in te vullen en via privébericht door te sturen

Dan kunnen we de financ dienst de betaling laten zoeken

groeten

tina