Vraag

Factuur (business) als bijlage in mail

  • 11 December 2021
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Beste,

ik zie dat hier al een gelijkaardig topic is geweest, maar daar kan ik niet meer reageren (archief).
Ik zou ook graag mijn factuur als bijlage in de mail ontvangen. (Business klant)
Waarom? Het enige wat ik dan moet doen om te betalen is die mail forwarden naar mijn boekhouding. Daar wordt ie in betaling gezet en ik moet enkel valideren.
[het antwoord in archier: “Gewoon” op de link klikken] wil voor mij zeggen: doorklikken naar website, inloggen, verifiëren welke factuur ik nu nodig heb / welke ik al verstuurde, downloaden van de factuur, uploaden / versturen naar boekhoudsysteem. Dit is veel omslachtiger dan de mail forwarden als ik hem binnenkrijg.
Dus als er een mogelijkheid zou zijn om dat gedaan te krijgen, dan graag.

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Pieter Van Hecke


3 reacties

Maandag pas komen de Proximus forummedewerkers hier pas terug langs.

Maandag pas komen de Proximus forummedewerkers hier pas terug langs.

ik heb ook niet zo’n haast hoor. Ik heb deze bedenking al geruime tijd. Voorlopig download ik mijn facturen, maar ik zou het graag anders zien. Bedankt voor de reactie.

Reputatie 7
Badge +3

@PieterVanHecke 

De notificatiemail bij ontvangst van een nieuwe factuur bevat volgende informatie:

  • de factuurdatum
  • het factuurnummer
  • het te betalen bedrag
  • de vervaldatum
  • het Proximus rekeningnummer (IBAN-formaat)
  • de gestructureerde mededeling
  • de link (token) naar MyProximus (Smooth Authentication) om de factuur te bekijken en te betalen. De klant moet dus geen MyProximus-account hebben om de facturen van de laatste 12 maanden te raadplegen. Wil hij de verbruiksdetails bekijken, moet hij wel ingelogd zijn als beheerder (AU).
    Hij komt altijd op de webpagina terecht, ook al is de MyProximus-app geïnstalleerd.

    het token is slechts 2 maanden geldig

De factuur in bijlage van de mail is dus helaas niet mogelijk. Dit heeft onder andere te maken met de GDPR en privacywetgeving.

Groetjes,
Antonella

 

Reageer