Beantwoord

facetime

  • 6 October 2019
  • 7 reacties
  • 407 Bekeken

klopt het dat er geen internationale sms meer wordt aangerekend voor FaceTime sinds de zomer van 2019
mvg
icon

Beste antwoord door Martin 6 October 2019, 19:25

Bekijk origineel

7 reacties

Beste Proximus forumteam,
waarom krijg ik de bovenstaande foutmelding ?
@goamaster aangezien ik de bovenstaande foutmelding krijg tijdens het posten van de link naar het bericht , heb ik maar de inhoud ervan hieronder gepost wat daar te lezen staat.
=======================================
8 dagen geleden – Bijgewerkt

Deze sms is gekoppeld aan het gebruik van de Apple-applicatie Facetime of iMessage. Je iPhone stuurt om die te activeren een sms (die niet in je verzonden berichten staat) naar de Apple-servers. Die bevinden zich in Groot-Brittannië. Daar staat namelijk de server van Facetime.

Je krijgt wanneer je deze apps gebruikt een pop-up op je scherm die meldt dat er een sms kan gestuurd worden om de dienst te activeren. Door de algemene voorwaarden van deze applicaties te aanvaarden, ga je akkoord met het aanrekenen van deze sms’jes.

Om dit in de toekomst te vermijden, raden we je aan om aandachtig alle informatie na te kijken wanneer je een applicatie downloadt of gebruikt
Reputatie 7
Badge +3
Hallo,
Sinds 17 juni 2019 rekent Proximus klanten niet meer aan voor iMessage- en Facetime-activeringsberichten.
Groetjes,
Antonella
Dat is goed nieuws 👍
maar ik dacht nochtans dat er ondertussen wel nog klachten binnen gekomen waren, dan moet ik mij vergist hebben, waarvoor sorry @goamaster die ik hiermee dan verkeerde inlichtingen doorgespeeld heb!
Reputatie 7
Badge +3
Hierbij de volledige communicatie zoals aan ons werd doorgegeven:

Sinds 17 juni 2019 rekent Proximus klanten niet meer aan voor iMessage- en Facetime-activeringsberichten.

iMessage is de berichtendienst van Apple waarmee gebruikers onderling berichten kunnen uitwisselen. Alle Apple-toestellen zijn zo geconfigureerd dat ze, telkens wanneer de dienst wordt ingeschakeld of uitgeschakeld in de instellingen van het toestel, automatisch een internationaal sms-bericht naar het Verenigd Koninkrijk genereren. Hetzelfde geldt overigens voor Facetime.

Proximus heeft recent beslist om deze activatieberichten niet langer door te rekenen aan de consument. Deze beslissing zal worden geïmplementeerd vanaf 17 juni 2019.

Door de nieuwe Europese regelgeving rond internationale tarieven die vandaag in voege is getreden (daarover vind je hier meer informatie) worden de kosten voor internationale sms-berichten voor de consument sowieso begrensd op 0.07226€/sms (=6 eurocent + BTW).

We begrijpen volledig dat de betalende dienstberichten vragen oproepen bij de klant, en hebben deze problematiek al meermaals aangekaart tegenover Apple.

We stellen immers vast dat bedrijven zoals Facebook en Google voor gelijkaardige dienstberichten gebruik maken van nationale nummers, waar geen bijkomende kosten aan verbonden zijn. Onze wens is dat Apple dezelfde werkwijze hanteert.
@AntonellaD bedankt voor deze duidelijke toelichting 👍

Reageer