Extra aanrekening Sharazoo


Na het overlopen van mijn factuur heb ik een extra kost ontdekt van 16€ van Sharazoo . Heb al gebeld om uitleg maar de eerste persoon kende er niks van en bij een tweede poging iets betere uitleg gekregen . Heb op de franstalige pagina gekeken van proximus en blijkbaar zijn er nog vele mensen die het ontvangen hebben . Zijn er ook nederlandstalige klanten die zoiets ontvangen hebben ? Ook heb ik een klacht ingediend bij de ombudsdienst voor telecom daar ik zeker niet van plan ben dit te betalen .

36 reacties

Hartelijk dank Codon999. Ik probeer via beide opties hier vanaf te geraken. Is er ook een mogelijkheid om de reeds betaalde bedragen nog terug te recupereren?
Je kunt het aanvechten maar er zijn er niet veel die daar success mee behalen blijkbaar. Ik ben er niet aan begonnen (hoewel dat natuurlijk wel is wat ze willen). Waarschijnlijk heeft je zoontje wel ergens op 'I agree' geklikt en dan heb je geen verhaal hiertegen. En zelfs indien je gelijk hebt moet de creditnota van sharazoo komen en niet van proximus dus 'good luck' denk ik. Dit zou gewoon door proximus moeten geblokkeerd worden als dienst....
Inderdaad, dit zou moeten geblokkeerd worden door Proximus. Ik heb alleszins ook een klacht ingediend bij de ombudsdienst voor telecom. Bedankt nog voor je reactie en advies!
Hier hetzelfde voor, mijn dochter van 13 heeft sinds 1 week een abonnement, via de myproximusapp heb ik vandaag gezien dat er al 10,25 euro aangerekend is, vorige maand was haar 15 euro belkrediet ( via haar pay and go ) ook binnen de maand op zonder dat haar dataverbruik of sms’n opgebruikt waren.
Gelukkig door haar abonnement zien we dat het naar Sharazoo gegaan is.
Ik ben deze morgen de proximuswinkel binnen gestapt om na te vragen vanwaar dat verbruik buiten het abonnement komt, de persoon daar heeft direct M-Pay geblokkeerd op haar gsm en de raad gegeven stop te sms’n naar het nummer.( spijtig genoeg geen gsm-nr.)
Ik heb ondertussen ook de raad opgevolgd van Codon999 en een mail gestuurd waarop ik binnen de 10 min. een mail terug heb gekregen dat het nummer is verwijderd uit de database, ik ben dus benieuwd naar het resultaat.
Noch wij, noch mijn dochter weten hoe zij in die database is terecht gekomen, zij heeft ook geen berichten ontvangen.
Wat ik mij nu afvraag is indien het niet opgelost geraakt of het kan helpen om het nummer van Sharazoo te blokkeren op haar telefoon ?
Ja. Wij hebben het ook zitten. Op de GSM van mijn zoon. Sharazoo en Gamifive. Dat kost ons sinds April 2017 elke maand +/- €60. Maar probeer maar eens een mail te sturen naar Proximus. Ik hoop dat Proximus dit bericht ziet en deze 2 fraudeurs blokeerd.
Ook hetzelfde probleem maar van 8826 Juicygames op een gsm van mijn werk.
bezig met mailen naar info.be@ccsupport.biz maar die wensen nu mijn privégegevens nadat ik hen mijn bank rekening nr doorgestuurd heb waarop ze wel willen terug storten.

Goededag,
Het spijt ons te horen dat u bedenkingen heeft om ons de gevraagde informatie te sturen om de overboeking te kunnen verwerken.
Mocht u nog steeds uw bedenkingen hebben om ons de gevraagde gegevens te verstrekken dan adviseren wij u om contact op te nemen met uw bank om deze manier van overboeking te bespreken,zodat u zich kunt verzekeren dat er geen risico voor u is. Uw gegevens worden enkel en alleen gebruikt voor de overboeking naar uw rekening en worden niet voor andere doeleinden gebruikt.
Naam:
Achternaam:
Straat:
Postcode:
Woonplaats:
Swift/BIC code:
IBAN:
mvg,
Klantendienst


Mail:info.be@ccsupport.biz

In dit bericht kan vertrouwelijke informatie opgenomen worden. U kunt ze niet verder uitbreiden, verspreiden, kopiëren, reproduceren, wijzigen of aan iedereen op enigerlei wijze publiceren. Als u geen opgegeven ontvanger van dit bericht bent, moet u dit bericht vanaf uw computer vernietigen.
TUI:
>
zie ook bericht omtrent 8826
Onze zoon krijgt sinds enkele maanden blijkbaar ook wekelijks 2x een aanvraag via M-Pay voor 8€ van Sharazoo voor een bepaald abonnement waar hij zelf niks van af weet of bewust gebruik van maakt. Gelukkig hebben we slechts 2x herladen voor louter 10€ waardoor dit niet vaker gelukt is, maar z'n belkrediet wel direkt geminimaliseerd werd.
Via de M-pay historiek eindelijk erachter gekomen wie daarmee weg is, en via mailtje naar hun Support@sharazoo.com met de vraag om alles stop te zetten op z'n mobiel nummer kreeg hij vandaag sms bevestiging voor einde van een abonnement. Op de vraag voor meer info wat hun diensten zijn en hoe deze tot stand zijn gekomen dan wel, nog geen reactie gekregen en de Klantendienst/Support (025881795) is constant bezet blijkbaar ... mits optie 1 kan men hier ook de stopzetting aanvragen blijkbaar.

Auto-Reply per mail van Customer Support :

Notice of receipt:
We can confirm Sharazoo has received your email and is working on your query.
In order to assist you to the fullest, please if not done so already, indicate your cellphone number.

South Africa
To unsubscribe, please contact our customer support team on 0212048181 and press option 1.
If your query is regarding another matter our customer support department will attend to it within 7 working days.
Our customer support department is available from Monday to Friday from 09:00 to 17:00.

Ontvangstbewijs:
We kunnen bevestigen dat Sharazoo uw email heeft ontvangen en werkt aan uw aanvraag.
Om u verder te kunnen helpen, mocht u dit nog niet gedaan hebben, vermeld uw mobiele telefoonnummer.
Klantendienst (Maandag t/m Vrijdag - 0900 - 1700):
België - 028 080 362


We gaan wellicht nooit die centen terug zien, maar ik wil wel een verklaring hoe ze aan z'n nummer kwamen en zomaar geld kunnen aftroggelen zonder confirmatie bericht ofzo ... k heb alle sms'n en oproepen etc. gecheckt op de telefoon en niks hierover gevonden.
Deze morgen ook zo'n sms ontvangen van 8826 en direct 7,50€ op mijn factuur.
Proximus kan doen alsof hun neus bloedt, maar ik trek dit bedrag van mijn factuur!

Via hun facebook legt Proximus alle schuld bij de klant en de klant mag er zelf voor zorgen dat hij zijn gestolen geld terugkrijgt...

"je kan hiervoor een klacht indienen bij de leverancier zelf. Dit is mogelijk via : 02/290 02 56 of per e-mail info.be@ccsupport.biz"

"Wij werken niet met zulke diensten samen, het is zo dat wij deze kost doorgerekend krijgen omdat dit betalende nummers zijn en niet de standaardnummers die onbeperkt kunnen sms'en. Zodra uw nummer connectie maakt wel deze nummer factureren wij deze door. Excuses voor het ongemak."

Liegen tegenover klanten is dus ook al normaal. Proximus heeft als operator weldegelijk een (lucratief) contract met de "dienstenleveranciers" (lees: dieven).
Vervolg op eerdere reactie hierboven: enkele dagen later info gekregen omtrent de activatie via een site met tips voor een populair spel die heel groot & specifiek om je tel.nr vraagt om "door te gaan" en heel klein onderaan (mits scrollen ook) vermeldt dat het een dienst à 8€/week is voor 18+ jarigen ...
Onze zoon is minderjarig echter en we kregen de centen effectief terug met onderstaande uitleg, waarvoor dank. Hopelijk helpt dit ook anderen in gelijkaardige situaties.

"Als antwoord op uw e-mail i.v.m de aangerekende kosten op het vermelde mobiele telefoon account van de gebruiker, kunnen we u bevestigen dat volgens onze database het aangegeven nummer geabonneerd was op de Sharazoo dienst.
Sharazoo is een mobiele entertainment dienst waar klanten; spellen kunnen spelen, applicaties, beltonen en wallpapers downloaden, kunnen chatten met andere gebruikers en nog veel meer. www.sharazoo.com
In kopie (PDF) vindt u het bewijs van inschrijvingsprocedure die stap voor stap alle informatie toont hoe de gebruiker zich ingeschreven heeft op onze dienst.
We raden de aanklager aan de volledige document te bekijken.
Aangezien klanten tevredenheid erg belangrijk is voor ons bedrijf, en het om uw minderjarige kind gaat, zouden wij U een volledige terugbetaling van €16 willen storten.
Deze terugbetaling is inmiddels verwerkt en zal op uw Proximus rekening gecrediteerd worden.
Wij kunnen ook bevestigen dat het nummer uitgeschreven is en in zijn geheel uit onze database gehaald, om verdere interactie in de toekomst te voorkomen.
Er is helaas geen manier voor ons om te zien of de gebruiker minderjarig is of niet ( voor elke inschrijving word gevraagd of de gebruiker 18+ is of ouderlijk toestemming heeft) maar als dit het geval is, zullen wij altijd proberen een amicale oplossing te vinden, in dit geval een terugbetaling van alle gemaakte kosten."
En nog steeds doet Proximus niets aan deze frauduleuze praktijken, ondanks al 2 telefoontjes naar Proximus en Sharazoo blijft er extra geld aangerekend worden. Onze dochter is minderjarig en heeft zich nergens op ingeschreven!!!

Reageer