Beantwoord

EPIC: als 3GB op is ook geen gratis data meer voor de apps??

  • 14 January 2019
  • 16 reacties
  • 425 Bekeken

Nog een vraagje over EPIC. Lees net in een testaankoop-artikel (https://www.test-aankoop.be/hightech/telecom/nieuws/epic-proximus-netneutraliteit):
" .... aangezien de gebruiker zijn gratis mobiele data voor de applicatiebundels ook verliest als hij zijn 3 GB “vrije” data opgebruikt."
Is dit inderdaad zo? Dus als je je 3GB hebt opgebruikt verlies je ook je gratis data voor de apps??
icon

Beste antwoord door Anonymous 16 April 2019, 17:05

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Ook op deze een antwoord van Proximus: de 'extra' 3 GB staat los van de 20 GB voor de apps, wat testaankoop zegt klopt dus niet.
Reputatie 1
Badge
Beste

Ik heb een vraagje wat krijg je allemaal op Proximus epic combo?

Mvg
mss al wat info hier die u kan interesseren
>
https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe_c/makeitepic/epic-combo.html
Reputatie 1
Badge
Beste

Dus je krijg 4 GB mobiel internet en zit er vaste lijn inbegrepen? En kan ik de voetbal zenders eraan toevoegen? Sorry dat ik lastig doet hé ma begrijp het niet zo goed
Mvg
best een officieel antwoord van iemand van Proximus zelf afwachten en moest er deze avond geen reactie komen stuur hen dan een Privébericht (klik hier)
Reputatie 1
Badge
Beste

Aah dank u wel Martin zal eens proberen via privébericht

Mvg
Hey dimitrie

Hopelijk kreeg je al antwoord op je vragen, maar moest dit niet het geval zijn hier is toch nog een beetje extra info. :)

1. Het is niet zo dat als je gewone data bundel is opgebruikt, je de endless apps niet meer kan gebruiken.
Dit is enkel als de data-verbindingen geblokkeerd worden aan 60 euro (CAP60), dan kan je de apps niet meer gebruiken.
Dit omdat de pakketten die nodig zijn om een internetverbinding tot stand te brengen, geen onderdeel uitmaken van de Unlimited data, die gaan niet via de server van de favoriete apps.
En gezien je internet werd geblokkeerd, maakt dit dat er geen verbinding kan gelegd worden met de favoriete Apps.
2. Epic Combo is een pack met internet, TV en mobiel.
3. Er is geen vaste lijn voorzien in de Epic Combo, maar deze kan uiteraard apart aangevraagd worden. (extra abonnement)
En het is ook niet mogelijk om bundels toe te voegen. Er zit geen decoder in de Epic Combo, je kan dus enkel TV kijken via internet, TV overal app of Chromecast.

Als je nog vragen hebt, aarzel niet ze te stellen. ;)

Groetjes Samantha
Reputatie 1
Badge
Beste samantha
Eindelijk toch nog iemand die in de detail kan uitleggen alvast bedankt
De bedoeling is dat ik kan streamen van muziek of van radio zenders en het is daarmee dat ik meer informatie wil hebben van abonnementen of van hogere abonnementen

Mvg dimi
graag gedaan hoor. :)


De bedoeling is dat ik kan streamen van muziek of van radio zenders en het is daarmee dat ik meer informatie wil hebben van abonnementen of van hogere abonnementen


Met de Epic beats is dat mogelijk en ook met de Epic Videos als je voor de Combo kiest.
Deze tariefplannen geven de mogelijkheid om muziek te streamen via bvb Spotify, Deezer, Apple music,....
Dus als je deze apps het meeste gebruikt, dan zijn die tariefplannen zeker interessant voor jou. :)

Is de 4GB aan "gewone" data niet voldoende, dan kan je ook opteren voor de Mobilus XL Unlimited. Daar bij heb je dan onbeperkt data.

groetjes Samantha
Reputatie 1
Badge
Beste samantha
En die mobielus unlimited xl hoeveel is het per maand?

Mvg dimi
Mobilus XL Unlimited is aan 42,99 euro/maand.
Dit voor onbeperkt bellen, sms'en en data.
Reputatie 1
Badge
Beste samantha

En met die 4GB kan ik dan streamen dat is toch niet genoeg voor 4 GB? Of hoe werkt het dan? sorry dat ik lastig doet hé

Mvg dimi
geen probleem hoor. :)

Die 4 GB in de Epic beats is te gebruiken voor gelijk welk dataverkeer buiten de favoriete apps, ook streaming dus.
Nu afhankelijk welke apps je gebruikt zal je de keuze moeten maken.
Gebruik je enkel en alleen andere apps om bvb muziek te streamen dan deze in de Epic tariefplannen,
dan zal je volgens mij sowieso beter zijn met een XL unlimited abonnement.
Reputatie 1
Badge
Beste samantha

En kan ik dit regelen voor jullie of moet ik naar een Proximus winkel gaan ?

Mvg dimi
Ja hoor, wij kunnen dit voor jou doen.
Stuur mij je gegevens door (of vul ze aan in jouw profiel) en laat mij weten welk abonnement.
Dan doe ik het nodige. :)
groetjes Samantha
Reputatie 1
Badge
Beste samantha

Oké heel erg bedankt

Mvg dimi