Vraag

Elektronische facturatie uitgeschakeld

  • 25 February 2022
  • 11 reacties
  • 314 Bekeken

Beste, ik krijg net een mail ‘dat ik koos voor een elektronische factuur’. Terwijl ik dit al een tijdje heb?

En onmddll er na een tweede mail dat ‘mijn elektronische facturatie’ is uitgeschakeld?

Gaat over klantenrekening 609******.

Quid dus? Graag asap een antwoord zodat ik gerust ben dat alles blijft verlopen zoals het is, nl. dat de facturen via mijn mail binnen komen.

Mvg, Sigrid. (0476-******)


11 reacties

hoe staat de instelling in je MyProximus aangegeven, i.v.m. met ontvangen van facturen ?

Reputatie 7
Badge +3

@Sigrid Gevaerts  Omwille van privacy heb ik jouw klantnummer verwijderd.
Mijn excuses voor de verwarring in verband met de elektronische facturatie. Er is een update geweest in ons facturatiesysteem. Jouw e-mailadres is opnieuw bevestigd. De facturen zullen nog steeds via e-mail worden verzonden op hetzelfde e-mailadres.
Groetjes,
Antonella

Ook ontvangen…. was weer duidelijke communicatie :joy:

Reputatie 7
Badge +3

@Steveb Mijn excuses voor de verwarring. Ook voor jou blijft het in orde. Groetjes, Antonella

ok, thx.

Vandaag kreeg ik ook plots een NOREPLY mail waarin Proximus meldt dat zij mijn electronische factuur uitschakelt.     Ik heb dit nooit gevraagd.    Waarom gebeurt dit?  en wat zijn de gevolgen ?

 

Reputatie 7
Badge +3

@kurt verellen De verzendingsmethode van de factuur werd gewijzigd van ‘e-mail’ naar ‘Peppol’. Je factuur per e-mail, via Zoomit, Peppol of per post? | Proximus Groetjes, Antonella

Ik heb dit vandaag ook ontvangen via email en SMS. Een collega van mij ook. We hebben beide niets aangepast nochtans...

Reputatie 7
Badge +3

@cumpsd Voor jou zie ik dezelfde wijziging naar ‘Peppol’. Ik ga navraag doen hierover. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@kurt verellen @cumpsd Er is de voorbije nacht een batch run gebeurd waarbij zakelijke klanten die ingeschreven zijn op het Peppol platform een automatische migratie hebben gekend van de verzendingsmethode van hun factuur naar Peppol. Helaas werde de geïmpacteerde klanten hier niet over geïnformeerd, waarvoor onze excuses. Peppol wordt graag gebruikt door zakelijke klanten omdat de facturen zo ook automatisch naar de boekhouder worden verstuurd. Indien jullie Peppol echter niet wensen te gebruiken, kan dit steeds teruggezet worden naar een andere verzendingsmethode van de factuur. Dit kan gemakkelijk worden aangepast via MyProximus. Groetjes, Antonella

@AntonellaD bedankt, ik heb het teruggezet naar email

Reageer