Vraag

Domeinnaam verwijderen


Sinds kort verschijnt er een extra kost op onze factuur voor het gebruik van een domeinnaam. Dit gebruik was voorheen gratis.

Wij wensen deze domeinnaam niet meer te gebruiken en hiervoor dus ook niet gefactureerd te worden.

Via MyProximus is het echter niet mogelijk om deze te verwijderen.

Hoe kan deze domeinnaam verwijderd worden, zodat deze extra kost niet meer op de factuur verschijnt? 


16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @theojacobs in februari hebben we een mail verzonden + in maart een herinnering per sms om te verwittigen dat de gratis domeinnaam betalend zou worden vanaf april. We zullden deze optie stopzetten. Groetjes, Heidi

Beste @HeidiE,

Gelieve ons niet-werkende domeinnaam www.vdommele.net ook te verwijderen.

Als we via MyProximus het domein proberen te beheren krijgen we volgende error

  • Bad gateway - nginx -error has occured

Ook kunnen we dit niet stopzetten via stopzetting van een product of optie (domeinnaam niet beschikbaar).

Bij de uitvoering van de link in de stoppzettingsmail in december hebben geen succesvolle response mogen ontvangen. In december heb ik reeds contact opgenomen met Proximus voor deze domeinnaam stop te zetten gezien deze toch niet werkt. Case of vraagnummer 49919487.

In januari stellen we vast dat deze kost terug op onze factuur staat.

Gelieve deze domeinnaam zo snel als mogelijk te verwijderen.

waarvoor dank

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Wvdm ik maak dossier 50097191 voor de juiste dienst, om de domeinnaam stop te zetten. Een correctie van de maand januari heb ik ook opgemaakt. Onze excuses voor het ongemak. Groetjes, Heidi

Beste HeidiE,

graag ook voor klant 616****** domeinnaam “renacer.be” verwijderen die momenteel nog gratis is en vervalt op 31/10/2022. Wij hebben die nooit gebruikt.

Ik had vandaag de 24/24 chat gecontacteerd maar die konden mij niet helpen…

Als het via dit forum niet lukt gelieve dan aan te geven hoe dit in godsnaam kan verwijderd worden. In MyPorximus kan je inderdaad weinig “beheren” over domeinnamen…

Alvast dank bij voorbaat

FYI: Je kan dit ook vragen via dnsmaster@proximus.com

Reputatie 7
Badge +3

@DeliadL De opzeg van de domeinnaam werd ingeleid. Deze gaat in vanaf 01/07/2022. Groetjes, Antonella

Hier van hetzelfde, al meerdere malen gevraagd de domeinnaam te verwijderen aangezien deze toch niet werkt en ook niet kan beheerd worden. Nu 1jaar later staat deze kost nog steeds op de factuur!

Toch spijtig dat hier geen woord over te vinden is, zelfs in de FAQ is er niets te vinden.

Ook bij contact opnemen is nergens een juiste optie.

Graag wissen!

Reputatie 7
Badge +3

@Domien1337  Dag is het mogelijk om je profiel verder in te vullen? Met het gegeven email kan ik je niet vinden. Dank je wel alvast.

@Domien1337  Dag is het mogelijk om je profiel verder in te vullen? Met het gegeven email kan ik je niet vinden. Dank je wel alvast.

Dag Luc.M, Is gebeurd

Reputatie 7
Badge +3

@Domien1337 

order voor opzeg domeinnaam is ingeleid.

groeten

Tina

Graag ook voor mijn klantnummer de domeinnaam verwijderen. Schandalig dat er een bedrag wordt aangerekend zonder dat er een actieve goedkeuring werd gevraagd.

Reputatie 7
Badge +3

@Herr 

Gelieve je forum profiel aan te vullen met de nodige gegevens zodat we het nodige kunnen doen.

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

groeten 

tina

@tina.b Ik heb de gegevens aangevuld.

Reputatie 7
Badge +3

@Herr 

voor zover ik kan zien heeft de vermelding domeinnaam altijd op je aanrekening gestaan, maar is je misschien nooit opgevallen?

k zal de opzeg hiervan inleiden met ingang van 1-10-23

je ontvangt hiervan bevestiging via mail.  Via myProximus kan je in de toekomst ook zelf heel veel beheren (opzeggen/toevoegen/wijzigen)

met vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 1

Mij is het tot heden ook niet opgevallen, zag wel dat de factuur hoger geworden was, maar nu heb ik mijn account om laten zetten, en blijft op mijn oude account osiriusnet.net nog staan, kunt u deze ook verwijderen, dat ik hier geen aanrekeningen meer van krijg?

Reputatie 7
Badge +3

@Osirius 

aanvraag tot opzeg domeinnaam is ingeleid.

je ontvangt een bevestiging via je mail.

groeten

Tina

 

Reageer