Ik lette vandaag extra op mijn GSM-rekening die ongewoon hoog was en er viel mij een kostenpost op met betrekking tot ‘andere diensten’. Eerder had ik een sms gekregen van Demon Games, waar ik nooit op geantwoord heb omdat ik dacht dat het ‘phishing’ was of één of andere scam.
Wat blijkt nu, dat ik blijkbaar al enkele maanden serieus opgelicht word door Proximus zelf. Ik heb nooit of te nimmer een verbintenis aangegaan met Demon Games. Ik speel geen spelletjes op mijn telefoon en voetbal interesseert me hoegenaamd niet. Toch rekent Proximus door.
Ik voel me serieus genaaid. Ik ben reeds 20+ jaar klant bij jullie en overweeg ernstig om klacht in te dienen bij de politie wegens misbruik van vertrouwen, oplichting of diefstal. Het correcte misdrijf zullen we nog nader moeten bepalen. Dit kan toch niet? Blijkbaar ben ik niet de enige met dat probleem. Welk fraudemechanisme zit hier achter??? Is dit nog één of andere verdoken belasting of wat is dat nu eigenlijk?
Dit is niet juist. Proximus: get your fucking act together. Ik eis terugbetaling van al die onterecht aangerekende ‘Demon Games’ sjoemelbedragen.
Bladzijde 1 / 2
Bedankt @AntonellaD voor de goede dienstverlening.
@Chris375 Volgens de antwoordelementen dat ik heb ontvangen van Demon Games is de inschrijving op hun diensten gebeurd op 16/06 via de site scorenga.com en werd deze dubbel bevestigd door de gebruiker van het betrokken gsm-nummer. Dit is op een correcte manier gebeurd. Er is dus geen sprake van fraude. Echter is de tekst in de welkomstsms van 16/06 niet conform de GOF-richtlijnen. Om deze reden - en enkel om deze reden - heb ik Demon Games verzocht om een terugbetaling te doen van alle aangerekende bedragen. Demon Games is hiermee akkoord gegaan. De terugbetalingen zullen te zien zijn en ook verrekend worden op je factuur van november. Groetjes, Antonella
Bedankt voor de tip @Martin , dan krijgen wij (als moderator) blijkbaar een ander overzicht dan jullie! Ik pas mijn boodschap aan! Groetjes, Heidi
@AntonellaD Hartelijk dank voor uw bericht. Fijn dat het opgelost kan worden, echter vind ik de gang van zaken wel zorgelijk. Een snelle blik op dit forum geeft al snel weer dat dit regelmaat gebeurt, waarbij is vastgesteld dat - in dit geval Demon Games - zich duidelijk niet aan richtlijnen houdt. Hoewel het nu is opgelost ben ik bang dat het slechts een kwestie van tijd is dat dit opnieuw wéér gebeurt. Het kan daarbij natuurlijk niet de bedoeling zijn dat voor elke case hier een bericht voor aangemaakt moet worden. Logischerwijs snap ik dat u als persoon hier natuurlijk weinig aan kan doen, maar het lijkt mij wijs om vanuit Proximus toch eens kritisch naar dergelijke diensten te kijken.
Hartelijk dank @HeidiE & @Martin ,
Ik dacht dat het ging om de info in myproximus. Ik heb de info hier inderdaad wel kunnen aanpassen.
@M J Jouw adres werd aangepast in ons systeem. Ik heb je een overzicht en duplicaten van de facturen bezorgd via e-mail en een sms’je met het totaal openstaand saldo. Ook heb ik je een e-mail gestuurd met de antwoordelementen van Demon Games in bijlage. Omdat de welkomst-sms van 07 juni 2021 niet werd opgemaakt volgens de lay-out vooropgesteld in de GOF-richtlijnen, heb ik de derde dienstaanbieder verzocht om een volledige terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. De dienstaanbieder is akkoord gegaan met de terugbetaling. De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. Demon Games zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Verder heb ik de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Je kan wel nog gebruik blijven maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing.
Groetjes, Antonella
@Peter De Becker Er is hiervoor het nodige dossier 49809321 aangemaakt.De dossierbeheerder gaat het nakijken en ook erna zelf contact met u opnemen.Groetjes,Joel
@Peter De Becker Er is hiervoor het nodige dossier 49809321 aangemaakt.De dossierbeheerder gaat het nakijken en ook erna zelf contact met u opnemen.Groetjes,Joel
Bedankt alvast en ik wacht op hopelijk goed nieuws!
Dag @Sven86 Antonella kijkt dit momenteel voor je na! Groetjes, Heidi
@T.A.A.S. Ik heb hiervoor dossier 49883857 overgemaakt naar de bevoegde dienst.Zij gaan het nodige opvragen bij Demon Games om te kijken als ze zich aan de voorgeschreven regels hebben gehouden.Zij zullen u ook verder op de hoogte houden.Groetjes,Joel
Maandag pas kan iemand van het Peoximus forumteam je hierbij verder helpen.
@T.A.A.S.@Dormin
De aanrekeningen van Demon Games betreffen transacties met betrekking tot een abonnementsdienst op een platform voor Mobile Games (spelletjes voor op de Smartphone). Op de vraag hoe deze abonnementsdienst gestart werd, kan Proximus geen uitsluitsel geven. Maar in dit geval vermoeden we dat de inschrijving gebeurde via het bezoeken van een website of applicatie via de gsm waarbij er toestemming werd gegeven tot activatie van deze abonnementsdienst (de regelgeving hierrond werd vastgelegd onder de GOF-richtlijnen waaraan iedere dienstverlener zich dient te houden).
De dienstverlener heeft ons de nodige antwoordelementen bezorgd. Helaas stellen we vast dat de sms berichten die werden verzonden niet conform de lay-out vooropgesteld in de GOF-richtlijnen werden opgemaakt. Om deze reden hebben wij de dienstaanbieder in gebreke gesteld en hebben we een terugbetaling gevraagd. De dienstaanbieder is akkoord gegaan met de terugbetaling. De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. Demon Games zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening/factuur zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening/factuur waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Groetjes, Antonella
Hallo @HeidiE ik zie nochtans dit veld ‘opmerkingen’ bij mij niet staan onder mijn profiel
Hartelijk dank Antonella!
Dag @Martin onder het veld ‘Ticket’ (wat we eigenlijk voor een IT-ticket of dossiernummer gebruiken) staat het veld ‘opmerkingen’ om extra info toe te voegen. Ons maakt het niet zoveel uit welk veld je gebruikt, als we de info maar kunnen terugvinden! Groetjes, Heidi
@HeidiE ik denk dat je het veld “Ticket (Privé)” bedoelt met (veld 'opmerkingen')
Dag @M J wat @Luc.M wil zeggen is dat je hier op dit forum in het login-profiel dat gsm-nummer kunt invullen (in het veld 'opmerkingen' kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Groetjes, Heidi
PS: als dat niet lukt zet je het openbaar in een bericht en wij verwijderen het terug!
Kunt u mij zijn/haar contactgegevens geven aub?
Meer dan een maand geleden heb ik hetzelfde probleem bij Proximus gemeld. Telkens wordt ik afgescheept met de melding dat ik naar 024258252 moet bellen maar daar krijg ik telkens te horen dat zij niets kunnen doen, dat het niet de juiste dienst is. Intussen blijft Demon Games al een aantal maanden wekelijks bedragen aanrekenen. Graag asap recht te zetten aub. ref 49884406 want als dit jullie service is hoeft het voor mij niet meer bij Proximus hoor.
Dag @Sven86 Antonella kijkt dit momenteel voor je na! Groetjes, Heidi
Beste,
Antonella had dat toen zeer goed en snel opgelost waarvoor nogmaals mijn dank. Afgelopen week heb ik echter opnieuw een factuur van Demon games ontvangen, deze keer voor +/- 67€. Dit zou normaliter al geblokkeerd moeten zijn sinds december… Kan dit aub opnieuw opgelost worden ?
Dag @Sven86 ik laat @AntonellaD het voor je nakijken! Groetjes, Heidi
Ik heb nu pas ontdekt dat er al sinds januari 2020 wekelijks 4,99 euro aangerekend wordt op mijn factuur voor Demon Games. Waarschijnlijk heeft mijn dochter die toen 5 jaar was en nog niet kon lezen iets aangeklikt op Youtube. Ik kreeg regelmatig een SMS van Demon Games en dacht dat dit spam of reclame was. Pas vandaag kreeg ik een SMS met de vermelding dat ik mij ingeschreven had voor Demon Games en dat dit via Proximus aangerekend werd. Daarop heb ik dit direct stopgezet op de site van paybymobile. Ondertussen ben ik zo al 200 euro kwijt voor iets waarop ik mij nooit geabonneerd heb. Dit is toch gewoon diefstal. Ik zou dit dan ook graag terugbetaald krijgen. Een kind van 5 jaar kan toch geen abonnement aangaan.
@PegieP
zie mijn antwoord onder je andere bericht,
2x een bericht op het forum geplaatst met hetzelfde onderwerp?
Beste, zie als bijlage een printscreen van de sms 'en die ik ontvangen heb. Ik dacht dus dat de sms steeds reclame/spam was. Pas op 30 oktober 2022 kwam er een sms waaruit ik begreep dat er een abonnement lopende was. De eerdere sms'en waren duidelijk misleidend en leken reclame te zijn. Mijn dochter van 5 jaar moet dit per ongeluk geactiveerd hebben in januari en heeft op 6/2 op een feestje van mijn petekind waarschijnlijk een push bericht gehad dat ze ook geopend heeft en toen eenmalig een spelletje gespeeld heeft.
Paybymobile hebben laten weten dat er 19 euro zal terug gestort worden, maar ik er werd wel 200 euro in totaal al aangerekend.
Eerdere sms'en:
Gratis bericht van PayByMobile: Speel nu geweldige games met Demon Games @ app.be.demongames.net. Je bent geabonneerd op Demon Games voor €4.99 per week. Om te annuleren: paybymobile.info/nl of bel PayByMobile op 080020567
Sms 30 oktober 2022:
U bent ingeschreven voor de dienst Demon Games aan 4.99 euro per week. De betaling verloopt via uw Proximus factuur. Om uw abonnement te stoppen: paybymobile.info/nl of contacteer onze klantendienst op het nummer 080020567
Dus laatste van 30/10 was duidelijk en toen heb ik actie ondernomen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.