Vraag

Demon Games - 'Andere Diensten'

  • 8 October 2021
  • 45 reacties
  • 1028 Bekeken

 

Beste, 

 

Ik lette vandaag extra op mijn GSM-rekening die ongewoon hoog was en er viel mij een kostenpost op met betrekking tot ‘andere diensten’. Eerder had ik een sms gekregen van Demon Games, waar ik nooit op geantwoord heb omdat ik dacht dat het ‘phishing’ was of één of andere scam.

Wat blijkt nu, dat ik blijkbaar al enkele maanden serieus opgelicht word door Proximus zelf. Ik heb nooit of te nimmer een verbintenis aangegaan met Demon Games. Ik speel geen spelletjes op mijn telefoon en voetbal interesseert me hoegenaamd niet. Toch rekent Proximus door. 

Ik voel me serieus genaaid. Ik ben reeds 20+ jaar klant bij jullie en overweeg ernstig om klacht in te dienen bij de politie wegens misbruik van vertrouwen, oplichting of diefstal. Het correcte misdrijf zullen we nog nader moeten bepalen. Dit kan toch niet? Blijkbaar ben ik niet de enige met dat probleem. Welk fraudemechanisme zit hier achter???  Is dit nog één of andere verdoken belasting of wat is dat nu eigenlijk?

Dit is niet juist. Proximus: get your fucking act together. Ik eis terugbetaling van al die onterecht aangerekende ‘Demon Games’ sjoemelbedragen. 


45 reacties

Hartelijk dank @HeidiE & @Martin ,

Ik dacht dat het ging om de info in myproximus. Ik heb de info hier inderdaad wel kunnen aanpassen.

Reputatie 7
Badge +3

@Chris375 Volgens de antwoordelementen dat ik heb ontvangen van Demon Games is de inschrijving op hun diensten gebeurd op 16/06 via de site scorenga.com en werd deze dubbel bevestigd door de gebruiker van het betrokken gsm-nummer. Dit is op een correcte manier gebeurd. Er is dus geen sprake van fraude. Echter is de tekst in de welkomstsms van 16/06 niet conform de GOF-richtlijnen. Om deze reden - en enkel om deze reden - heb ik Demon Games verzocht om een terugbetaling te doen van alle aangerekende bedragen. Demon Games is hiermee akkoord gegaan. De terugbetalingen zullen te zien zijn en ook verrekend worden op je factuur van november. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 
Hartelijk dank voor uw bericht. Fijn dat het opgelost kan worden, echter vind ik de gang van zaken wel zorgelijk. Een snelle blik op dit forum geeft al snel weer dat dit regelmaat gebeurt, waarbij is vastgesteld dat - in dit geval Demon Games - zich duidelijk niet aan richtlijnen houdt. 
Hoewel het nu is opgelost ben ik bang dat het slechts een kwestie van tijd is dat dit opnieuw wéér gebeurt. Het kan daarbij natuurlijk niet de bedoeling zijn dat voor elke case hier een bericht voor aangemaakt moet worden. 
Logischerwijs snap ik dat u als persoon hier natuurlijk weinig aan kan doen, maar het lijkt mij wijs om vanuit Proximus toch eens kritisch naar dergelijke diensten te kijken. 

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor de tip @Martin , dan krijgen wij (als moderator) blijkbaar een ander overzicht dan jullie! Ik pas mijn boodschap aan! Groetjes, Heidi

Bedankt @AntonellaD  voor de goede dienstverlening.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Sven86 Antonella kijkt dit momenteel voor je na! Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@Peter De Becker Er is hiervoor het nodige dossier 49809321 aangemaakt.De dossierbeheerder gaat het nakijken en ook erna zelf contact met u opnemen.Groetjes,Joel

@Peter De Becker Er is hiervoor het nodige dossier 49809321 aangemaakt.De dossierbeheerder gaat het nakijken en ook erna zelf contact met u opnemen.Groetjes,Joel

Bedankt alvast en ik wacht op hopelijk goed nieuws!

 

Reputatie 7
Badge +3

@T.A.A.S.  @Dormin 

De aanrekeningen van Demon Games betreffen transacties met betrekking tot een abonnementsdienst op een platform voor Mobile Games (spelletjes voor op de Smartphone). Op de vraag hoe deze abonnementsdienst gestart werd, kan Proximus geen uitsluitsel geven. Maar in dit geval vermoeden we dat de inschrijving gebeurde via het bezoeken van een website of applicatie via de gsm waarbij er toestemming werd gegeven tot activatie van deze abonnementsdienst (de regelgeving hierrond werd vastgelegd onder de GOF-richtlijnen waaraan iedere dienstverlener zich dient te houden).

De dienstverlener heeft ons de nodige antwoordelementen bezorgd. Helaas stellen we vast dat de sms berichten die werden verzonden niet conform de lay-out vooropgesteld in de GOF-richtlijnen werden opgemaakt. Om deze reden hebben wij de dienstaanbieder in gebreke gesteld en hebben we een terugbetaling gevraagd. De dienstaanbieder is akkoord gegaan met de terugbetaling.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. Demon Games zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening/factuur zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening/factuur waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@M J  Jouw adres werd aangepast in ons systeem. Ik heb je een overzicht en duplicaten van de facturen bezorgd via e-mail en een sms’je met het totaal openstaand saldo. Ook heb ik je een e-mail gestuurd met de antwoordelementen van Demon Games in bijlage. Omdat de welkomst-sms van 07 juni 2021 niet werd opgemaakt volgens de lay-out vooropgesteld in de GOF-richtlijnen, heb ik de derde dienstaanbieder verzocht om een volledige terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. De dienstaanbieder is akkoord gegaan met de terugbetaling.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. Demon Games zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.

Verder heb ik de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Je kan wel nog gebruik blijven maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@T.A.A.S. Ik heb hiervoor dossier 49883857 overgemaakt naar de bevoegde dienst.Zij gaan het nodige opvragen bij Demon Games om te kijken als ze zich aan de voorgeschreven regels hebben gehouden.Zij zullen u ook verder op de hoogte houden.Groetjes,Joel

Maandag pas kan iemand van het Peoximus forumteam je hierbij verder helpen.

Reputatie 7
Badge +3

@T.A.A.S.  @Dormin 

Ik heb voor jullie de dossiers in behandeling in verband met de betwisting van de aanrekeningen van Demon Games. Zodra ik antwoord ontvang van Demon Games, hou ik jullie op de hoogte.
De blokkeringen voor derde diensten werden geactiveerd.
Groetjes,
Antonella

Geen idee waarom dit bij een Ivo terecht komt. Ik werk voor de stad Halle, zij betalen mijn gsm factuur, maar natuurlijk niet voor Demon Games wat dat ook moge zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

@Peter De Becker  Zie antwoord via privébericht. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@M J  Hiervoor kun je best terecht bij de cso, accountmanager van Proximus, deze die de belangen behartigd van de stad Halle. Deze  abonnementen zitten niet onder de residentiele tak. Groetjes Luc

Kunt u mij zijn/haar contactgegevens geven aub?

Reputatie 7
Badge +3

@M J  Nu zijn we terug waar we vertrokken zijn. gelieve je profiel aan te vullen met eventueel het bewuste gsm nummer. Groetjes

Ik kan mijn profiel niet aanpassen dat maakt noch de website, noch de app mogelijk

@M J werkt het ook niet als je op deze link klikt → ForumProfiel (en ingelogd bent)

Reputatie 7
Badge +3

@M J  Ik heb hiervoor dossier 50027386 in behandeling genomen en antwoordelementen gevraagd aan de derde partij. Ook dossiers 50020584 + 50020598 naar aanleiding van jouw mails heb ik op mijn naam genomen. Zodra ik antwoord ontvang van Demon Games, laat ik je dit weten. Groetjes, Antonella

Hartelijk dank Antonella!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @M J wat @Luc.M  wil zeggen is dat je hier op dit forum in het login-profiel dat gsm-nummer kunt invullen (in het veld 'opmerkingen' kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Groetjes, Heidi

PS: als dat niet lukt zet je het openbaar in een bericht en wij verwijderen het terug!

@HeidiE ik denk dat je het veld “Ticket (Privé)” bedoelt met (veld 'opmerkingen')

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Martin onder het veld ‘Ticket’ (wat we eigenlijk voor een IT-ticket of dossiernummer gebruiken) staat het veld ‘opmerkingen’ om extra info toe te voegen. Ons maakt het niet zoveel uit welk veld je gebruikt, als we de info maar kunnen terugvinden! ;) Groetjes, Heidi

Reageer