Vraag

Demon Games - 'Andere Diensten'

  • 8 October 2021
  • 45 reacties
  • 1027 Bekeken

 

Beste, 

 

Ik lette vandaag extra op mijn GSM-rekening die ongewoon hoog was en er viel mij een kostenpost op met betrekking tot ‘andere diensten’. Eerder had ik een sms gekregen van Demon Games, waar ik nooit op geantwoord heb omdat ik dacht dat het ‘phishing’ was of één of andere scam.

Wat blijkt nu, dat ik blijkbaar al enkele maanden serieus opgelicht word door Proximus zelf. Ik heb nooit of te nimmer een verbintenis aangegaan met Demon Games. Ik speel geen spelletjes op mijn telefoon en voetbal interesseert me hoegenaamd niet. Toch rekent Proximus door. 

Ik voel me serieus genaaid. Ik ben reeds 20+ jaar klant bij jullie en overweeg ernstig om klacht in te dienen bij de politie wegens misbruik van vertrouwen, oplichting of diefstal. Het correcte misdrijf zullen we nog nader moeten bepalen. Dit kan toch niet? Blijkbaar ben ik niet de enige met dat probleem. Welk fraudemechanisme zit hier achter???  Is dit nog één of andere verdoken belasting of wat is dat nu eigenlijk?

Dit is niet juist. Proximus: get your fucking act together. Ik eis terugbetaling van al die onterecht aangerekende ‘Demon Games’ sjoemelbedragen. 


45 reacties

@M J werkt het ook niet als je op deze link klikt → ForumProfiel (en ingelogd bent)

Reputatie 7
Badge +3

@M J  Ik heb hiervoor dossier 50027386 in behandeling genomen en antwoordelementen gevraagd aan de derde partij. Ook dossiers 50020584 + 50020598 naar aanleiding van jouw mails heb ik op mijn naam genomen. Zodra ik antwoord ontvang van Demon Games, laat ik je dit weten. Groetjes, Antonella

Hartelijk dank Antonella!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @M J wat @Luc.M  wil zeggen is dat je hier op dit forum in het login-profiel dat gsm-nummer kunt invullen (in het veld 'opmerkingen' kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Groetjes, Heidi

PS: als dat niet lukt zet je het openbaar in een bericht en wij verwijderen het terug!

@HeidiE ik denk dat je het veld “Ticket (Privé)” bedoelt met (veld 'opmerkingen')

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Martin onder het veld ‘Ticket’ (wat we eigenlijk voor een IT-ticket of dossiernummer gebruiken) staat het veld ‘opmerkingen’ om extra info toe te voegen. Ons maakt het niet zoveel uit welk veld je gebruikt, als we de info maar kunnen terugvinden! ;) Groetjes, Heidi

Hallo @HeidiE  ik zie nochtans dit veld ‘opmerkingen’  bij mij niet staan onder mijn profiel

 

Hartelijk dank @HeidiE & @Martin ,

Ik dacht dat het ging om de info in myproximus. Ik heb de info hier inderdaad wel kunnen aanpassen.

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor de tip @Martin , dan krijgen wij (als moderator) blijkbaar een ander overzicht dan jullie! Ik pas mijn boodschap aan! Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@M J  Jouw adres werd aangepast in ons systeem. Ik heb je een overzicht en duplicaten van de facturen bezorgd via e-mail en een sms’je met het totaal openstaand saldo. Ook heb ik je een e-mail gestuurd met de antwoordelementen van Demon Games in bijlage. Omdat de welkomst-sms van 07 juni 2021 niet werd opgemaakt volgens de lay-out vooropgesteld in de GOF-richtlijnen, heb ik de derde dienstaanbieder verzocht om een volledige terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. De dienstaanbieder is akkoord gegaan met de terugbetaling.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. Demon Games zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.

Verder heb ik de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Je kan wel nog gebruik blijven maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing.

Groetjes,
Antonella

Bedankt @AntonellaD  voor de goede dienstverlening.

Meer dan een maand geleden heb ik hetzelfde probleem bij Proximus gemeld. Telkens wordt ik afgescheept met de melding dat ik naar 024258252 moet bellen maar daar krijg ik telkens te horen dat zij niets kunnen doen, dat het niet de juiste dienst is. Intussen blijft Demon Games al een aantal maanden wekelijks bedragen aanrekenen. Graag asap recht te zetten aub. ref 49884406 want als dit jullie service is hoeft het voor mij niet meer bij Proximus hoor.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Sven86 Antonella kijkt dit momenteel voor je na! Groetjes, Heidi

Dag @Sven86 Antonella kijkt dit momenteel voor je na! Groetjes, Heidi

Beste,

 

Antonella had dat toen zeer goed en snel opgelost waarvoor nogmaals mijn dank. Afgelopen week heb ik echter opnieuw een factuur van Demon games ontvangen, deze keer voor +/- 67€. Dit zou normaliter al geblokkeerd moeten zijn sinds december… Kan dit aub opnieuw opgelost worden ? 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Sven86 ik laat @AntonellaD het voor je nakijken! Groetjes, Heidi

Ik heb nu pas ontdekt dat er al sinds januari 2020 wekelijks 4,99 euro aangerekend wordt op mijn factuur voor Demon Games. Waarschijnlijk heeft mijn dochter die toen 5 jaar was en nog niet kon lezen iets aangeklikt op Youtube. Ik kreeg regelmatig een SMS van Demon Games en dacht dat dit spam of reclame was. Pas vandaag kreeg ik een SMS met de vermelding dat ik mij ingeschreven had voor Demon Games en dat dit via Proximus aangerekend werd. Daarop heb ik dit direct stopgezet op de site van paybymobile. Ondertussen ben ik zo al 200 euro kwijt voor iets waarop ik mij nooit geabonneerd heb. Dit is toch gewoon diefstal. Ik zou dit dan ook graag terugbetaald krijgen. Een kind van 5 jaar kan toch geen abonnement aangaan.

Reputatie 7
Badge +3

@PegieP 

zie mijn antwoord onder je andere bericht,

2x een bericht op het forum geplaatst met hetzelfde onderwerp?

Beste, zie als bijlage een printscreen van de sms 'en die ik ontvangen heb. Ik dacht dus dat de sms steeds reclame/spam was. Pas op 30 oktober 2022 kwam er een sms waaruit ik begreep dat er een abonnement lopende was. De eerdere sms'en waren duidelijk misleidend en leken reclame te zijn. Mijn dochter van 5 jaar moet dit per ongeluk geactiveerd hebben in januari en heeft op 6/2 op een feestje van mijn petekind waarschijnlijk een push bericht gehad dat ze ook geopend heeft en toen eenmalig een spelletje gespeeld heeft.

Paybymobile hebben laten weten dat er 19 euro zal terug gestort worden, maar ik er werd wel 200 euro in totaal al aangerekend.

Eerdere sms'en:

Gratis bericht van PayByMobile: Speel nu geweldige games met Demon Games @ app.be.demongames.net. Je bent geabonneerd op Demon Games voor €4.99 per week. Om te annuleren: paybymobile.info/nl of bel PayByMobile op 080020567

Sms 30 oktober 2022:

U bent ingeschreven voor de dienst Demon Games aan 4.99 euro per week. De betaling verloopt via uw Proximus factuur. Om uw abonnement te stoppen: paybymobile.info/nl of contacteer onze klantendienst op het nummer 080020567

 

Dus laatste van 30/10 was duidelijk en toen heb ik actie ondernomen.

Reputatie 7
Badge +3

@PegieP 

gelieve in je forum profiel alle gegevens in te vullen; klantennummer en betrokken gsm nr

zonder deze gegevens kunnen we geen onderzoek laten opstarten

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

groeten

Tina

Reageer