Vraag

Demon Games - 'Andere Diensten'

  • 8 October 2021
  • 45 reacties
  • 1027 Bekeken

 

Beste, 

 

Ik lette vandaag extra op mijn GSM-rekening die ongewoon hoog was en er viel mij een kostenpost op met betrekking tot ‘andere diensten’. Eerder had ik een sms gekregen van Demon Games, waar ik nooit op geantwoord heb omdat ik dacht dat het ‘phishing’ was of één of andere scam.

Wat blijkt nu, dat ik blijkbaar al enkele maanden serieus opgelicht word door Proximus zelf. Ik heb nooit of te nimmer een verbintenis aangegaan met Demon Games. Ik speel geen spelletjes op mijn telefoon en voetbal interesseert me hoegenaamd niet. Toch rekent Proximus door. 

Ik voel me serieus genaaid. Ik ben reeds 20+ jaar klant bij jullie en overweeg ernstig om klacht in te dienen bij de politie wegens misbruik van vertrouwen, oplichting of diefstal. Het correcte misdrijf zullen we nog nader moeten bepalen. Dit kan toch niet? Blijkbaar ben ik niet de enige met dat probleem. Welk fraudemechanisme zit hier achter???  Is dit nog één of andere verdoken belasting of wat is dat nu eigenlijk?

Dit is niet juist. Proximus: get your fucking act together. Ik eis terugbetaling van al die onterecht aangerekende ‘Demon Games’ sjoemelbedragen. 


45 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Proximus beweert dat ze geen verantwoordelijkheid dragen,

Maar , ze doen geen moeite om deze illegale praktijken te stoppen. De illegale praktijk zijnde te stelen van willekeurige gsm nummers.

Hierdoor is Proximus gewoon medeplichtig aan deze  fraude.

Reputatie 7
Badge +3

@Chris375 Ik heb dossier 49384790 opgemaakt en aan mezelf toegewezen. Ik heb navraag gedaan bij Demon Games en wacht nu op antwoord. Ze hebben 5 dagen de tijd om ons antwoordelementen te bezorgen. Verder heb ik de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Je kan wel nog gebruik blijven maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing. Zodra ik feedback ontvang van Demon Games, hou ik je via deze weg op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Chris375 Volgens de antwoordelementen dat ik heb ontvangen van Demon Games is de inschrijving op hun diensten gebeurd op 16/06 via de site scorenga.com en werd deze dubbel bevestigd door de gebruiker van het betrokken gsm-nummer. Dit is op een correcte manier gebeurd. Er is dus geen sprake van fraude. Echter is de tekst in de welkomstsms van 16/06 niet conform de GOF-richtlijnen. Om deze reden - en enkel om deze reden - heb ik Demon Games verzocht om een terugbetaling te doen van alle aangerekende bedragen. Demon Games is hiermee akkoord gegaan. De terugbetalingen zullen te zien zijn en ook verrekend worden op je factuur van november. Groetjes, Antonella

Hey Antonella, ik heb het zelfde probleem als Chris375. Ik moet nu opeens wekelijks 4,99 euro betalen voor Demon Games terwijl ik dacht nooit iets te hebben besteld en ook helemaal niet aan die spelletjes mee doe… Kan jij voor mij het zelfde doen als voor Chris375? En zo niet tot wie moet ik mij richten?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Peter De Becker Er is hiervoor het nodige dossier 49809321 aangemaakt.De dossierbeheerder gaat het nakijken en ook erna zelf contact met u opnemen.Groetjes,Joel

@Peter De Becker Er is hiervoor het nodige dossier 49809321 aangemaakt.De dossierbeheerder gaat het nakijken en ook erna zelf contact met u opnemen.Groetjes,Joel

Bedankt alvast en ik wacht op hopelijk goed nieuws!

 

Reputatie 7
Badge +3

@Peter De Becker  Zie antwoord via privébericht. Groetjes, Antonella

@AntonellaD 
Ook een van mijn gebruikers loopt tegen een dergelijk probleem aan. We hebben onderzocht waar dit mogelijk vandaan komt, maar kunnen daar niets concreets op vaststellen.
Ik vind het dan ook erg kwalijk dat dergelijke diensten zo eenvoudig en onopgemerkt worden afgelosten. Daarbij heeft de desbetreffende gebruiker nooit dergelijke problemen gehad, totdat we eerder dit jaar het nummer van Telenet naar Proximus hebben laten oversluiten. 

Ik zou u dan ook graag verzoeken een case aan te laten maken door de dossierbeheerder. Ben namelijk buitengewoon benieuwd onder wat voor voorwaarden dit is afgesloten. 
 

Reputatie 7
Badge +3

@T.A.A.S. Ik heb hiervoor dossier 49883857 overgemaakt naar de bevoegde dienst.Zij gaan het nodige opvragen bij Demon Games om te kijken als ze zich aan de voorgeschreven regels hebben gehouden.Zij zullen u ook verder op de hoogte houden.Groetjes,Joel

Joel,

 

Ook ik kamp met hetzelfde probleem. Blijft aangerekend worden en heb hier nooit akkoord mee gegaan.

Wens aub een terugbetaling!!!

 

En sowieso een stopzetting van deze onzin!

Maandag pas kan iemand van het Peoximus forumteam je hierbij verder helpen.

Reputatie 7
Badge +3

@T.A.A.S.  @Dormin 

Ik heb voor jullie de dossiers in behandeling in verband met de betwisting van de aanrekeningen van Demon Games. Zodra ik antwoord ontvang van Demon Games, hou ik jullie op de hoogte.
De blokkeringen voor derde diensten werden geactiveerd.
Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@T.A.A.S.  @Dormin 

De aanrekeningen van Demon Games betreffen transacties met betrekking tot een abonnementsdienst op een platform voor Mobile Games (spelletjes voor op de Smartphone). Op de vraag hoe deze abonnementsdienst gestart werd, kan Proximus geen uitsluitsel geven. Maar in dit geval vermoeden we dat de inschrijving gebeurde via het bezoeken van een website of applicatie via de gsm waarbij er toestemming werd gegeven tot activatie van deze abonnementsdienst (de regelgeving hierrond werd vastgelegd onder de GOF-richtlijnen waaraan iedere dienstverlener zich dient te houden).

De dienstverlener heeft ons de nodige antwoordelementen bezorgd. Helaas stellen we vast dat de sms berichten die werden verzonden niet conform de lay-out vooropgesteld in de GOF-richtlijnen werden opgemaakt. Om deze reden hebben wij de dienstaanbieder in gebreke gesteld en hebben we een terugbetaling gevraagd. De dienstaanbieder is akkoord gegaan met de terugbetaling.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. Demon Games zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening/factuur zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening/factuur waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD 
Hartelijk dank voor uw bericht. Fijn dat het opgelost kan worden, echter vind ik de gang van zaken wel zorgelijk. Een snelle blik op dit forum geeft al snel weer dat dit regelmaat gebeurt, waarbij is vastgesteld dat - in dit geval Demon Games - zich duidelijk niet aan richtlijnen houdt. 
Hoewel het nu is opgelost ben ik bang dat het slechts een kwestie van tijd is dat dit opnieuw wéér gebeurt. Het kan daarbij natuurlijk niet de bedoeling zijn dat voor elke case hier een bericht voor aangemaakt moet worden. 
Logischerwijs snap ik dat u als persoon hier natuurlijk weinig aan kan doen, maar het lijkt mij wijs om vanuit Proximus toch eens kritisch naar dergelijke diensten te kijken. 

Beste,

 

Ook ik ontving een factuur met 4 betalingen voor Demon Games. Ik heb geen idee wat dit is en wens er geen gebruik van te maken. Kunt u aub voor mij ook het nodige doen zoals u dit ook voor de andere Proximus klanten heeft gedaan die met ditzelfde probleem werden geconfronteerd?

Alvast hartelijk dank.

FYI: Indien dit nog niet gebeurd is best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee je verder kunnen helpen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

Ik kom nog even terug op mijn bovenstaande post. Ik heb Proximus via mijn werk.

Mijn facturen van Proximus werden blijkbaar ook naar een verkeerd adres gestuurd dus ik weet niet hoe lang ik al word aangerekend voor de ¨diensten¨ van Demon Games.

Ik kwam er enkel achter dat ik hiervoor werd aangerekend omdat ik werd opgebeld door iemand die mijn facturen in zijn brievenbus had gekregen het adres op de brief was fout. 

Ik wens nooit en zal nooit wensen om enige betalingen andere dan sms, oproepen en dataverbruik te betalen via Proximus, ik zou dus ook graag willen dat de mogelijkheid om voor andere zaken te betalen via Proximus wordt stopgezet.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @M J  zou u wat meer gegvens willen invullen bij je profiel? Groetjes Luc

Beste Luc.M

 

Ik heb dat gisteren meermaals geprobeerd, maar ik kon het veldwaar ik adresgegevens e.d in moest ingeven niet openen, dus dat lukte niet.

Reputatie 7
Badge +3

@M J  Als ik je email gebruik kom ik uit bij een Ivo en hier zitten 2 mobiele nummer in het pack. Maar u zegt via het werk? 

Geen idee waarom dit bij een Ivo terecht komt. Ik werk voor de stad Halle, zij betalen mijn gsm factuur, maar natuurlijk niet voor Demon Games wat dat ook moge zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

@M J  Hiervoor kun je best terecht bij de cso, accountmanager van Proximus, deze die de belangen behartigd van de stad Halle. Deze  abonnementen zitten niet onder de residentiele tak. Groetjes Luc

Kunt u mij zijn/haar contactgegevens geven aub?

Reputatie 7
Badge +3

@M J  Nu zijn we terug waar we vertrokken zijn. gelieve je profiel aan te vullen met eventueel het bewuste gsm nummer. Groetjes

Ik kan mijn profiel niet aanpassen dat maakt noch de website, noch de app mogelijk

Reageer