Beantwoord

Demon games aanrekening


Goeiedag,

 

Net een factuur gekregen met 4 betalingen voor demon games. Blijkbaar een zeer vaak voorkomend probleem bij Proximus. het spijt me ik heb deze dienst niet aangevraagd en wens deze dus niet te betalen. De vriendelijke heer van Proximus liet me aan de telefoon weten dat dit zijn bevoegdheid te boven ging. Waar die bevoegdheid dan wel zat is ongekend voor deze persoon. Dus oproep: de persoon bij proximus met bevoegdheid mag me even bellen (naam en nummer van mezelf gekend veronderstel ik aangezien Proximus er ook in geslaagd is deze data door te geven aanmalafide bedrijven). GDPR lijkt me dat trouwens helemaal niet in orde. 

 

Proximus verschuilt zich op de fora achter “daar kunnen we niks aan doen”. Langs de ene kant begrijp ik hen: als je op de politiek moet wachten dan zijn we nog wel even bezig (20 juni heeft Kris Peeters actie ondernomen … we wachten nog steeds). Langs de andere kant zou ik hopen dat Proximus zich als leider gedraagt in de IT industrie en voorop loopt in de strijd tegen dit soort misbruik dat vroeg of laat de markt zal doen kantelen. Ik denk dan ook altijd aan vb grootouders in mijn familiie die proberen bij te blijven met IT en vaak het slachtoffer zijn van dit soort scams. Proximus, doe eens alsof je een leading company bent ipv je te verschuilen aub.

 

mvg

 

 

icon

Beste antwoord door Martin 7 December 2020, 10:46

Bekijk origineel

100 reacties

Beste,

 

Gegevens werden reeds aangevuld.

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +3

Dag @TatjanaKevin er is een dossier 50973941 hiervoor lopende. Men contacteert u. Groetjes

wat is het sms nummer om stop te sturen want ik krijg zelfs geen SMS meer enkel 20 euro per maand van mijn rekening. Voor het werk veel internationaal en kan dan zelfs het 0800 nummer niet bellen. 

zie → Demon games aanrekening | Proximus Forum

0800 20 567

Dag Martin 

Zoals ik al zei. Bevind me momenteel in Duitsland dus kan het 0800 nummer niet bellen.

 

sorry ik had de 4 pagina’s niet allemaal gelezen, best een reactie van een Prox medewerker afwachten dan.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @halvegare kun je de klantgegevens in het profiel hier aanvullen met het nummer in kwestie, voor nazicht? Groetjes, Heidi

Heb ik gedaan maar is prepaid nu dus heb geen klantennummer

Reputatie 7
Badge +3

Dag @halvegare dossier 51021654 is opgemaakt, de bevoegde dienst volgt het verder op en zal je informeren! Groetjes, Heidi

Hi.

 

Net zoals zovelen ben ik helaas slachtoffer geworden van de malafide praktijken van Demon Games (via sms). Een paar maanden geleden een ongewenst bericht ontvangen omtrent de app, meteen aangevinkt als spam en gelaten voor wat het was. Sinds mei 2022 tot heden is er mij vervolgens iedere maand een factuur aangereikt geweest van om en bij de 20 EUR. In het begin dachten we dat we over onze maandelijkse limiet zaten, wat ons vreemd leek, maar niet onmogelijk, maar vandaag te weten gekomen dat het wekelijkse abonnement van Demon Games hier dus de oorzaak van was.

 

Volledig onterecht, aangezien ik NOOIT heb toegezegd tot dit abonnement. Bij het eerste bericht heb ik het nummer van Demon Games aangeduid als spam, dus vandaar dat het ook niet eerder aan het licht is gekomen.

 

De factuur van mei 2022 is reeds betaald, de facturen van juni & juli nog niet. Ik weiger deze te betalen, gezien de bedragen volledig onterecht zijn. Ik vermoed dat Proximus hier geen schuld treft, maar Demon Games wél.

 

Klacht tegen Demon Games via Test-Aankoop is reeds gebeurd, waarin ik de wens uitdruk dat ik de factuur van mei 2022 terugbetaald wil zien en de te betalen facturen van juni & juli kwijtgescholden.

 

Mijn profiel is reeds aangevuld met alle nodige info die jullie nodig zouden moeten hebben.

 

Wat kan er hiervoor gebeuren van jullie kant aub?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

 

Frdsmet

Reputatie 7
Badge +3

@Frdsmet  Ik heb een dossier aangemaakt voor het onderzoek en terugbetaling van deze aanrekeningen . De bevoegde dienst zal je inlichten. Groetjes Luc 

Dag @halvegare dossier 51021654 is opgemaakt, de bevoegde dienst volgt het verder op en zal je informeren! Groetjes, Heidi

@HeidiE 

Praten we hier over dagen of weken? Momenteel weet ik nog niet of deze dienst gestopt is dus heb geen zin om mijn kaart op te laden als het er dan dadelijk weer af gaat. Dus momenteel kan ik dit nummer niet gebruiken.

Reputatie 6
Badge +2

Ik geef een groot feest de dag dat Proximus de samenwerking stopt met al die louche firma’s. Ik kan natuurlijk niet iedereen uitnodigen die al eens bedrogen is door die mafkezen, dat  zouden er veel te veel zijn. Iedereen die wenst te komen op het bedrogfeest  stort eerst 4.99 euro op mijn rekening. Elke maànd hé. Totdat Proximus stopt. Ik zal ten minste rijk sterven. Om te beginnen klikken maar 

https://www.komoptegenkanker.be/doe-een-gift

 

@Frdsmet  Ik heb een dossier aangemaakt voor het onderzoek en terugbetaling van deze aanrekeningen . De bevoegde dienst zal je inlichten. Groetjes Luc 

 

Beste Luc,

Enige tijd geleden heb ik een telefoontje van iemand van de "bevoegde dienst" ontvangen om te melden dat ik een creditnota ging ontvangen voor alle onterechte uitgaves betreffende Demon Games.

Op mijn laatste factuur (augustus 2022) vind ik inderdaad een bedrag terug in mijn voordeel t.w.v. 39,91 EUR (ter compensatie van de bedragen van de facturen van juni 2022 & juli 2022), maar het bedrag van 25,47 EUR voor mei 2022 ontbreekt vooralsnog. Wordt dat dan niet terugbetaald? :/

Bovendien heb ik recent contact opgenomen met de klantendienst met de vraag om het bedrag van 39,91 EUR over te schrijven op mijn zichtrekening. De heer die ik toen aan de lijn had, reageerde op iedere vraag geïrriteerd en kortaf (naar mijn mening althans), maar heeft me wel correct geholpen. Hij zei dat ik dit bedrag binnen de 5 werkdagen op mijn rekening mocht verwachten, maar we zijn nu ongeveer twee weken verder en dit is nog niet in orde...

Kan u mij hierbij verder helpen en mij op de hoogte houden aub?

Bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Frdsmet

Reputatie 7
Badge +3

@Frdsmet  ik heb voor de maand mei opnieuw een dossier aangemaakt. De beheerder ervan zal je informeren ( jou mobiel zit niet op residentieel niveau). Groetjes Luc

In januar 2022 heeft mijn dochter van toen nog 5 jaar (die op dat moment nog niet kon lezen) waarschijnlijk per ongeluk iets aangeklikt bij het zien van een Youtube filmpje. Ik kreeg sindsdien regelmatig een SMS van Demon games waarvan ik dacht dat het spam of reclame was. Vandaag kreeg ik echter een SMS met de vermelding dat ik ingeschreven was voor Demon games en dat dit via mijn Proximus factuur aangerekend werd. Gezien betaling via domiciliering en geen papieren factuur heb ik mijn facturen nooit nagezien. Vandaag heb ik dat wel gedaan en nu blijkt dat er al sinds januari wekelijks 4,99 euro wordt aangerekebd door Demon games. Dus al zo'n 200 euro ondertussen. Ik zou dit bedrag graag terug gestort krijgen, maar uit andere reacties hier wil Proximus dit blijkbaar niet doen. Het kan toch niet dat een kind van 5 jaar dat naar Youtube filmpjes kijkt zomaar een abonnement kan activeren. Dit is gewoon diefstal. Misschien moeten alle gedupeerden en dat zijn er heel veel als ik reacties op internet lees, maar eens naar de pers stappen hiermee. Ik ben een mama met twee kinderen, die naast een energiefactuur van 750 euro per maand dit er ook nog niets eens kan bij hebben.

Reputatie 7
Badge +3

@PegieP 

excuses voor het ongemak

we sturen dit door voor onderzoek naar de betrokken dienstenleverancier

Als blijkt dat niet alle regels zijn opgevolgd, volgt er wel een terugbetaling.

Gelieve in je forum profiel zo veel mogelijk gegevens (zeker betrokken gsm nr) in te vullen 

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

vriendelijke groeten

Tina

Goeiedag,

Op 13 april 2023 hebben we gemerkt dat er op de Proximus factuur wekelijks 4,99 EUR werd aangerekend voor livefootball.tv.
Een beetje raar, want ik heb geen interesse in voetbal.

Na verder nazicht blijkt dat dit voor één van de GSM’s werd aangerekend vanaf 11/11/2019, naar alle waarschijnlijkheid voor een totaal van 888,22 EUR.
We hebben kunnen uitvissen hoe de dienst te stoppen op 13/04/2023 en contact genomen met pmconnect, alsook de helpdesk van Proximus (via chat).

Pmconnect schaart zich achter het feit dat 2 tikjes op het touchscreen van de GSM voldoende rechtsbasis zijn om een abonnement af te sluiten, het GSM-nummer van desbetreffend persoon op te vragen via de provider en via MPAY abonnementskosten aan te rekenen.

Volgens mij hebben ze het KB van 12 december 2018, houdende vaststelling van de verplichtingen die van toepassing zijn inzake verstrekking van betalende diensten, bedoeld in artikel 116/1, § 2, van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie, meerbepaald Art. 12. § 1 tot § 3 niet gevolgd.
Er is namelijk geen communicatie van mij naar pmconnect geweest (via sms, e-mail, briefwisseling, ...) waarbij ik instem tot het nemen van een abonnement (buiten mogelijks het foutief aantikken van een reclamebanner).
Er is dus nooit een geldig contract tot stand gekomen en de bedragen zijn onterecht aangerekend.

Dit is ook aangekaart via de Proximus helpdesk, gezien Proximus deze sommen uiteindelijk aanrekent op hun facturen en (ondanks het klachten regent over lifefootball.tv/pmconnect) deze aanbieder niet blokkeert om gebruik te maken van het systeem van mobiele betalingen.
De chat is een paar keer onderbroken en overgenomen; waarna de laatste medewerker beloofde een klachtendossier aan te maken hiervoor.
Het dossiernummer zou pas na 24h beschikbaar zijn en doorgestuurd worden naar me; maar na 3 werkdagen heb ik nog steeds niets gekregen, dus vermoed dat er geen klachtendossier is geopend.

Kunnen jullie bij deze nagaan of er een klachtendossier is geopend en indien niet er eentje openen.

Alvast bedankt!

mvg,
Pierre
 

@PWO  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

PS: Je kunt deze diensten best blokkeren of limiteren.

→ Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

Is bij deze gebeurd, dankjewel!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @PWO dossier 52472039 werd opgemaakt voor nazicht door de juiste dienst, die jullie verder zal contacteren. Groetjes, Heidi

Dag @PWO dossier 52472039 werd opgemaakt voor nazicht door de juiste dienst, die jullie verder zal contacteren. Groetjes, Heidi

@HeidiE  zou je even kunnen kijken wat de status van dossier 52472039 momenteel is?

Reputatie 7
Badge +3

@PWO Volgens het dossier 52472039  heeft de doessierbeheerder op 5 mei telefonisch contact met u gehad.Het dossier is toen afgeloten met volgende info: 

CONTACT klant : 

5/5/23 om 13.u37  op 0475634988. - Ik heb de klant ingelicht dat ik hiervoor geen creditnota kan aanmaken - De klant wenste een blokkering op hun mobiel dat men dit niet meer zou voor hebben - Dit heb ik voor hen uitgevoerd via order R000000110000PN0XC - De klant was zeer tevreden van de geleverde diensten en informatie.

 

Best eens terug contact opnemen met uw dossierbeheerder indien u nog meer info wenst.

Groetjes,

Joel

Ok voor de blokkering.
Gezien het “contract” voor livefootball.tv op onwettige wijze tot stand gekomen is, vragen we creditering voor het totale bedrag.
Kan je ons vertellen hoe we met de dossierbeheerder in contact kunnen komen?

Reputatie 7
Badge +3

@PWO 

k heb de dossierbeheerder gevraagd hoe we dit verder oplossen

We houden je op de hoogte.

groeten, 

Tina

Reageer