Beantwoord

Demon games aanrekening


Goeiedag,

 

Net een factuur gekregen met 4 betalingen voor demon games. Blijkbaar een zeer vaak voorkomend probleem bij Proximus. het spijt me ik heb deze dienst niet aangevraagd en wens deze dus niet te betalen. De vriendelijke heer van Proximus liet me aan de telefoon weten dat dit zijn bevoegdheid te boven ging. Waar die bevoegdheid dan wel zat is ongekend voor deze persoon. Dus oproep: de persoon bij proximus met bevoegdheid mag me even bellen (naam en nummer van mezelf gekend veronderstel ik aangezien Proximus er ook in geslaagd is deze data door te geven aanmalafide bedrijven). GDPR lijkt me dat trouwens helemaal niet in orde. 

 

Proximus verschuilt zich op de fora achter “daar kunnen we niks aan doen”. Langs de ene kant begrijp ik hen: als je op de politiek moet wachten dan zijn we nog wel even bezig (20 juni heeft Kris Peeters actie ondernomen … we wachten nog steeds). Langs de andere kant zou ik hopen dat Proximus zich als leider gedraagt in de IT industrie en voorop loopt in de strijd tegen dit soort misbruik dat vroeg of laat de markt zal doen kantelen. Ik denk dan ook altijd aan vb grootouders in mijn familiie die proberen bij te blijven met IT en vaak het slachtoffer zijn van dit soort scams. Proximus, doe eens alsof je een leading company bent ipv je te verschuilen aub.

 

mvg

 

 

icon

Beste antwoord door Martin 7 December 2020, 10:46

Bekijk origineel

100 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Neve_1983 

klopt wat Martin zegt : deze diensten zijn verplicht te reageren op klachten; proximus is hier tussenpersoon… en meestal worden klachten door deze diensten wel behandeld;

demon games PM Connect LTD help.be@pmconnect.co.uk 0800 20 567  

indien er geen gehoor gegeven wordt, stellen wij een dossier op en vragen via die weg een reactie.

Laat maar horen of het nodig zal zijn…

vriendelijke groeten

Tina

@Neve_1983

klopt wat Martin zegt : deze diensten zijn verplicht te reageren op klachten; proximus is hier tussenpersoon… en meestal worden klachten door deze diensten wel behandeld;

demon games PM Connect LTD help.be@pmconnect.co.uk 0800 20 567  

indien er geen gehoor gegeven wordt, stellen wij een dossier op en vragen via die weg een reactie.

Laat maar horen of het nodig zal zijn…

vriendelijke groeten

Tina

Dat is zeker nodig.

Anders voel ik mij genoodzaakt om te veranderen van provider.

Wat ik jammer zou vinden na 20j tevredenheid.

 

Mvg 

Reputatie 7
Badge +3

Beste

Ik keek net naar mijn app en zie +5€ staan → Demon games , na wat zoekwerk gevonden dat dit al een hele tijd speelt maar nog steeds niks mee gebeurd is.

Als trouwe proximus klant vind ik totaal niet kunnen , ik verwacht dan ook iets waar ik niet voor gekozen heb hoef ik dan ook niet te betalen.

Hopelijk heb ik hier snel een antwoord op. 

 

Mvg 

@Neve_1983 Demon Games is een derde dienst dat via de aanrekening van Proximus factureert. Proximus zelf is hier niet voor verantwoordelijk.

Ik heb nu de gratis blokkeringen voor derde diensten geactiveerd op jouw gsm-nummer. Diensten zoals Parking SMS ga je wel nog kunnen gebruiken.

Voor de klacht met betrekking tot de aanrekening van €4,99 van Demon Games heb ik dossier 48670829. Je wordt verder op de hoogte gehouden door een dossierbeheerder.

Groetjes,

Antonella

 

Beste,

 

Op het overzicht van de proximus app zag ik ook 2x een aanrekeing van demon games (080020567) voor 4.99 euro en een premium oproep van 1 min.

Ik heb geen weet van een betalend nummer te hebben gebeld en zeker ook geen weet van bepaalde diensten te hebben geactiveerd, wel krijg ik de laatste tijd oproepen van bot-telefoons, bij één heb ik opgenomen.

Kan er voor mij ook een dossier opgestart worden aub?

 

sorry in verkeerd bericht iets gepost en daarom gewist!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Patrice00407 , deze diensten zijn verplicht te reageren op klachten, Proximus is enkel tussenpersoon… en meestal worden klachten door deze diensten zelf afgehandeld.

Voor demon games: help.be@pmconnect.co.uk /0800 20 567 , indien er geen gehoor gegeven wordt stellen wij een dossier op en vragen via die weg een reactie.

Vul je in dat geval ook je klantgegevens op het profiel hier aan? Groetjes, Heidi

beste,

ik zelf ben ook het slachtoffer van deamon games geworden

bij nazicht van mijn facturen staat er 6 x 4.99€ op mijn factuur.

naar het nummer 080020567 bellen lost idd het probleem snel op.

maar deze grap kost met toch wel 30 € !!!

ik vind het niet kunnen dat een respectabel bedrijf zomaar meegaat in het oplichten van mensen 

Reputatie 7
Badge +3

@kilgore De blokkeringen voor derde diensten werden geactiveerd op het betrokken gsm-nummer en dossier 48853587 werd opgemaakt met betrekking tot de kosten. Een dossierbeheerder houdt je op de hoogte. Groetjes, Antonella

Ik had maandelijks soms een hoger bedrag door over mijn limiet 4G te gaan dus zag niet direct een probleem toen mijn facturen wat hogere bedragen hadden. Maar nu zie ik bedragen van meer dan 60 en zelfs bijna 80€!!!!! Ik kijk naar mijn factuur (domiciliëring!!!) en zie dat ik geabonneerd ben op démon games EN veedz!!!!! ELK voor 5€/week?????? En dat al sinds half JUNI?? Dit gaat over 100€ voor iets waar ik niets vanaf wist. En nu wil ik stop sturen naar dat nr 8220 en dan springen er ineens berichten over mijn abonnement op mijn scherm in Spam folder omdat ze alles weergeven waar dat nr in voorkomt!???? Nog loucher ! Want ze weten dat mensen daar niet in kijken! Proximus ofwel vinden jullie een manier om mijn geld terug te storten ofwel laat ik mijn hele familie veranderen naar Telenet! Wij zijn al heel ons leven trouwe klant. 

Reputatie 7
Badge +3

@Annelies_V

Het spijt me dat het niet opgelost geraakt.

Zowel veedz als demon zijn wettelijk verplicht je klacht serieus te nemen en abo stop te zetten.

wij willen je hierin ondersteunen en ook bij hen klacht indienen.

Ik heb via je forum login je klantgegevens gevonden en dossier 49008651 opgemaakt.  De collega die dit dossier zal behandelen, zal het nodige doen

vriendelijke groeten

Tina

@Annelies_V 

de manier van werken trekt op niks ( deamon games enz)

maar ik moet toegeven proximus heeft de klacht mooi en snel opgelost.

ik heb al mijn geld terug gekregen.

Bedankt! Naar 8220heb ik gesmst en dat zou gestopt zijn maar voor het andere bestaat het nummer niet meer etc. Zetten jullie dit stop voor mij? Ik kijk uit naar de terugbetaling. 100€ is werkelijk absurd voor iets waar je niets vanaf weet. Mvg

TUI: Daar zijn ze blijkbaar bij Prox  almee bezig zie bericht van @tina.b → 23 uur geleden 

@Annelies_V

Het spijt me dat het niet opgelost geraakt.

Zowel veedz als demon zijn wettelijk verplicht je klacht serieus te nemen en abo stop te zetten.

wij willen je hierin ondersteunen en ook bij hen klacht indienen.

Ik heb via je forum login je klantgegevens gevonden en dossier 49008651 opgemaakt.  De collega die dit dossier zal behandelen, zal het nodige doen

vriendelijke groeten

Tina

Dank je, 100€ is echt absurd voor iets waar je niets vanaf weet

Hij ook slachtoffer van demon games, graag de diensten aan 3de blokkeren.

Proximus weet ervan en zou wel actie mogen gaan ondernemen! Ga niet onnodig betalen voor een fraude dienst wat blijkbaar al langer aan de gang is!

TUI: morgen komen de Prox medewerkers terug langs op het forum.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  
 

Reputatie 7
Badge +3

@Liske 

dossier 49152082 is opgemaakt.  

Als er een dossierbeheerder is aangesteld, zal het nodige gedaan worden. 

Ondertussen vragen we dat je zelf ook klacht indient bij Demon

ze zijn verplicht om hieraan gevolg te geven:

 

demon games     PM Connect LTD     help.be@pmconnect.co.uk     0800 20 567 

met vriendelijke groeten

Tina

Ook hier slachtoffer geworden van dergelijke oplichtingspraktijken!

Heb nooit ergens voor ingetekend.

 

4 X 4,99 euro aangerkend en toevallig net op uitgekomen toen in het mobiele dataverbruik even wou controleren.

 

Ik heb per mail al klacht ingediend bij Demon Games zelf.

 

Langs deze weg wil ik ook klacht indienen bij Proximus en verwacht ik een volledige terugbetaling!

 

Het internet staat vol klachten hierover, onbegrijpelijk dat Proximus niet meer doet om hun klanten hier tegen te beschermen.

Toch een bedenking die ik maak, ik kan verkeerd zijn en heb er ook geen ervaring mee maar volgens mij is dit bij andere operatoren net het zelfde bij hun aanbieding diensten door derden en zal daarom ook één operator niet zomaar stoppen met het aanbieden, nee?

Niet dat ik je reactie niet begrijp, verre van, maar ik zou eerder denken dat andere instanties zo’n misbruiken zouden moeten aanpakken en uit de wereld proberen te helpen!

Eigenlijk zou het beter zijn dat je bvb bij “diensten door derden” er zouden instellingen voorzien worden dat je zelf moet aanvinken van welke diensten je wilt gebruik maken.

Want nu kun je wel diensten door derden blokkeren maar dan blokkeer je niet één dienst alleen.

Proximus forummedewerkers zullen je morgen uiteraard hierbij wel verder helpen en een dossier opstellen tegen hen.

Reputatie 5

Uit het jaarverslag ombudsdienst:”De Ombudsdienst ontving in 2019 meer dan 120 klachten
van gebruikers over de aanrekening van ‘Demon Games’ op
hun telecomfactuur. Alle klachten, op één na, werden ge-
richt tegen Proximus, die als inner van de betwiste kosten
fungeert. ‘Demon Games’ is een M-commerce-abonne-
mentsdienst van de firma PM Connect, die toegang biedt
tot een collectie van online spelletjes”

Op Tweakers:”Opvallend aan de site is dat deze de aanduiding 'Demon!: Proximus' draagt. Het bedrijf achter Demon Games, PM Connect, blijkt een Britse onderneming te zijn dat zich onder andere richt op het zo soepel mogelijk laten verlopen van mobiele betalingen door consumenten onder de slogan 'Impulse purchases done right'. PM Connect blijkt in januari van dit jaar een contract met Proximus te hebben afgesloten voor direct billing van voetbalwedstrijden via de football.tv-app. Het lijkt erop dat PM Connect sindsdien ook voor games carrier billing bij Proximus-klanten kan inzetten. Bij de Britse provider O2 waren er vergelijkbare klachten over de praktijken van Demon Games en PM Connect.”

Reputatie 7
Badge +3

@BadRobot Op het gsm nummer dat ik terugvind in jouw profiel vind ik geen factuur terug met aanrekeningen van Demon Games. Mogelijk betreft dit een ander gsm-nummer? Het is goed dat je zelf al klacht hebt ingediend bij Demon Games. Ze zijn verplicht om binnen de 5 werkdagen te antwoorden en terugbetalingen verlopen ook altijd door de derde dienst zelf via de Proximus factuur. Proximus doet dergelijke terugbetalingen nooit zelf en zal deze ook steeds aanvragen bij de derde dienst op dezelfde manier dat de gebruiker dat ook kan doen. Groetjes, Antonella

Uit het jaarverslag ombudsdienst:”De Ombudsdienst ontving in 2019 meer dan 120 klachten
van gebruikers over de aanrekening van ‘Demon Games’ op
hun telecomfactuur. Alle klachten, op één na, werden ge-
richt tegen Proximus, die als inner van de betwiste kosten
fungeert. ‘Demon Games’ is een M-commerce-abonne-
mentsdienst van de firma PM Connect, die toegang biedt
tot een collectie van online spelletjes”

Op Tweakers:”Opvallend aan de site is dat deze de aanduiding 'Demon!: Proximus' draagt. Het bedrijf achter Demon Games, PM Connect, blijkt een Britse onderneming te zijn dat zich onder andere richt op het zo soepel mogelijk laten verlopen van mobiele betalingen door consumenten onder de slogan 'Impulse purchases done right'. PM Connect blijkt in januari van dit jaar een contract met Proximus te hebben afgesloten voor direct billing van voetbalwedstrijden via de football.tv-app. Het lijkt erop dat PM Connect sindsdien ook voor games carrier billing bij Proximus-klanten kan inzetten. Bij de Britse provider O2 waren er vergelijkbare klachten over de praktijken van Demon Games en PM Connect.”

Maar mijn vraag is eerder wie maakt er hiervan misbruik, is dat dan Proximus zelf, daar zit mijn probleem dat iedereen op Proximus kapt maar ik kan moeilijk geloven dat Proximus daar misbruik van maakt het komt uit de andere hoek volgens mij, zelf tussenpartijen die voor PM connect werken en langs deze zijde wordt je er op schalkse manier ingeluisd, enfin dit is wat ik er als uitleg over gekregen heb van iemand die er wel meer over weet en als die liegt ja dan ben ik nu ook aan het liegen natuurlijk.

Same problem with Demon Games at me… Sorry, but abolishing Proximus is unacceptable to me.

How PM Connect know my phone number? How is it possible that billing start after I just receiving an SMS from PM Connect? Can Proximus determine if I ever have contact PM Connect from my side and accepted anything? Too many questions in which Proximus is inevitable…

I talk with Proximus Call center and hear justifications and disclaimers. On the end of the long conversation, clerk filed a complaint number 49328484. I expect a solution.

I do not agree that direct communication with PM Connect is only right choice. E.g - If someone steals money from my bank account, I don't look for the culprit, but I report the problem to the bank and it tries to solve it, right? Also, the bank is constantly trying to increase the security of its services and avoid risks, and not to allow hackers to collect money.

Uit het jaarverslag ombudsdienst:”De Ombudsdienst ontving in 2019 meer dan 120 klachten
van gebruikers over de aanrekening van ‘Demon Games’ op
hun telecomfactuur. Alle klachten, op één na, werden ge-
richt tegen Proximus, die als inner van de betwiste kosten
fungeert. ‘Demon Games’ is een M-commerce-abonne-
mentsdienst van de firma PM Connect, die toegang biedt
tot een collectie van online spelletjes”

Op Tweakers:”Opvallend aan de site is dat deze de aanduiding 'Demon!: Proximus' draagt. Het bedrijf achter Demon Games, PM Connect, blijkt een Britse onderneming te zijn dat zich onder andere richt op het zo soepel mogelijk laten verlopen van mobiele betalingen door consumenten onder de slogan 'Impulse purchases done right'. PM Connect blijkt in januari van dit jaar een contract met Proximus te hebben afgesloten voor direct billing van voetbalwedstrijden via de football.tv-app. Het lijkt erop dat PM Connect sindsdien ook voor games carrier billing bij Proximus-klanten kan inzetten. Bij de Britse provider O2 waren er vergelijkbare klachten over de praktijken van Demon Games en PM Connect.”

 

Zie mijn eigen post met een soortgelijk voorval

Proximus geeft uiteindelijk toe dat de wetten zijn overtreden en ik een volledige terugbetaling krijg, maar op de vraag of ze dan ook de banden met soortgelijke malafide derde partijen gaan breken en hen blokkeren voor alle gebruikers blijft het windstil.

Daarom hou ik voor andere gebruikers ook mijn dossier bij de ombudsdienst open. Te meer dat ze zeggen dat ze het eerst allemaal gaan aanrekenen en ik pas op de afrekening van November ten vroegste een terugbetaling zou kunnen krijgen, mooie interest als ze dat bij iedereen zo doen.

De GOF-wetgeving kwam er voor een reden...

Same problem with Demon Games at me… Sorry, but abolishing Proximus is unacceptable to me.

How PM Connect know my phone number? How is it possible that billing start after I just receiving an SMS from PM Connect? Can Proximus determine if I ever have contact PM Connect from my side and accepted anything? Too many questions in which Proximus is inevitable…

I talk with Proximus Call center and hear justifications and disclaimers. On the end of the long conversation, clerk filed a complaint number 49328484. I expect a solution.

I do not agree that direct communication with PM Connect is only right choice. E.g - If someone steals money from my bank account, I don't look for the culprit, but I report the problem to the bank and it tries to solve it, right? Also, the bank is constantly trying to increase the security of its services and avoid risks, and not to allow hackers to collect money.

 

This is basically as if a bank would start transfering your money to a third party you are unfamiliar with, then if you contact them to complain tell you ‘Well we thought it was you that gave us this order and you can’t prove it wasn’t can you? Sorry, your money is lost’ while getting a nice percentage on that sum.

Reageer