Beantwoord

Demon games aanrekening


Goeiedag,

 

Net een factuur gekregen met 4 betalingen voor demon games. Blijkbaar een zeer vaak voorkomend probleem bij Proximus. het spijt me ik heb deze dienst niet aangevraagd en wens deze dus niet te betalen. De vriendelijke heer van Proximus liet me aan de telefoon weten dat dit zijn bevoegdheid te boven ging. Waar die bevoegdheid dan wel zat is ongekend voor deze persoon. Dus oproep: de persoon bij proximus met bevoegdheid mag me even bellen (naam en nummer van mezelf gekend veronderstel ik aangezien Proximus er ook in geslaagd is deze data door te geven aanmalafide bedrijven). GDPR lijkt me dat trouwens helemaal niet in orde. 

 

Proximus verschuilt zich op de fora achter “daar kunnen we niks aan doen”. Langs de ene kant begrijp ik hen: als je op de politiek moet wachten dan zijn we nog wel even bezig (20 juni heeft Kris Peeters actie ondernomen … we wachten nog steeds). Langs de andere kant zou ik hopen dat Proximus zich als leider gedraagt in de IT industrie en voorop loopt in de strijd tegen dit soort misbruik dat vroeg of laat de markt zal doen kantelen. Ik denk dan ook altijd aan vb grootouders in mijn familiie die proberen bij te blijven met IT en vaak het slachtoffer zijn van dit soort scams. Proximus, doe eens alsof je een leading company bent ipv je te verschuilen aub.

 

mvg

 

 

icon

Beste antwoord door Martin 7 December 2020, 10:46

Bekijk origineel

100 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb daar zelf ook al over geklaagd hier op het forum. Ik vind dat zulke praktijken echt niet kunnen en toch zeker niet door een firma van publiek recht.  En zeggen dat ze er niets aan kunnen doen is pure hypocrisie. Ze kunnen er iets aan doen als ze willen. Maar ze willen niet omdat het geld opbrengt. Een factuur waarop bedragen staan van bestellingen die ik niet heb gedaan betaal ik ook niet. Men wordt er natuurlijk vaak ingeluisd op allerlei mogelijke loense  manieren zodat die bedragen waarschijnlijk wel juridisch correct zullen zijn. 
 

Reputatie 7
Badge +3

@Tim VdBogaert 

Beste,

excuses voor de aanrekening : proximus is hier tussenpersoon en moet dit bedrag doorstorten.

je stuurt een sms met STOP naar de betrokken leverancier en ze zijn verplicht hier gevolg aan te geven.

Bij klacht/onterechte aanrekeningen : hier zijn de gegevens om hen te contacteren : 

demon games PM Connect LTD help.be@pmconnect.co.uk 0800 20 567

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-uw-factuur/bij-wie-kunt-u-terecht-over-diensten-door-derden.html#

groeten,

Tina

 

@tina.b

Ik zit sedert kort ook in hetzelfde schuitje. Vorige week een sms gekregen (eerste?) waarin te lezen stond dan ik al VIER weken een abonnement had bij een games provider voor € 3,99/week. Na enig opzoekwerk en aarzeling dan toch het nummer 080020567 gebeld en het abonnement werd meteen stopgezet. Vandaag, 6 dagen later, opnieuw een sms gekregen… deze keer kon ik 24 u. gratis naar de wrestle club kijken (WTF) en na die 24 u. wordt dat dan automatisch en abonnement voor € 4,99 per week. Nu onmiddellijk een reply met ‘STOP’ gedaan en kreeg dan een automatisch antwoord dat het was stopgezet. MAAR… ik wil dat dit helemaal ophoudt en ik niet telkens een reply moet doen of het 0800-nummer moet bellen. Je hoeft het maar even uit het oog te verliezen en je bent weer vertrokken. Heb daarjuist geprobeerd naar Proximus te bellen… maar na 55, ja vijfenvijftig minuten wachten en luisteren naar muziek heb ik het opgegeven. KAN DIT alles op één of andere manier worden stopgezet, zonder dat de mogelijkheid om een ticket van De Lijn of een parkeerticket uit te schakelen? PROXIMUS DOE HIER IETS AAN!!!

Indien dit probleem blijft terugkeren en er weer zo’n abonnement wordt gekoppeld aan mijn telefoonnummer zeg ik mijn proximus abonnement en volledig pack vaste lijn en TV  op. Na méér dan 20 jaar is het misschien wel tijd om over te stappen naar Telenet.

 

Oh ja, daarstraks ook nog eens naar het 0800 nummer van PM Content gebeld en die verwijzen naar Proximus om de provider van de games te blokkeren… leuk toch… zo de verantwoordelijkheid naar elkaar toeschuiven. 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Landrover110 ik heb je andere post gesloten wegens dubbel. Ook heb ik dossier 45694878 opgemaakt voor nazicht door de bevoegde dienst, die je verder zal contacteren. Groetjes, Heidi

Beste,

Bij nazicht van mijn rek blijkt dat ik sedert enkele maanden 4,99 €/week wordt aangerekend voor een ‘zeker’ sports abonnement waar ik nooit heb op ingetekend.  Ik weet ook niet wat ze juist aanbieden.  Raar maar ook bij Proximus kunnen ze dat niet zeggen.  Ze rekenen wel dat wekelijks ‘abonnementsgeld’ door, maar ze weten niet voor wat...en nog straffer ook niet voor wie.  Want uiteraard wil ik mijn geld terug, maar dat lukt niet zomaar...Ik krijg een mailadres ergens in de UK, maar dat blijkt niet te kloppen/te bestaan ? 

Bij wat meer navraag bij de klantendienst kunnen ze  zelfs dat abonnement niét stoppen.  Enkel wanneer ze de betaling aan derden stoppen lukt dat...Dat betekent ook dat ik nu niet meer kan betalen op ‘De Lijn’ idem voor parkeren met gsm..

Dit is dus georganiseerde fraude...en men staat erbij en kijkt er naar...IK wil wel mijn geld terug én mijn service...En nu de vraag : hoe hebben andere ‘slachtoffers’ dit aangepakt ?  En ja ik weet het...er zijn véél ergere dingen ...maar op vandaag zou dit toch echt niet meer mogen...    

zie uitleg → Demon games aanrekening | Proximus Forum

  

@Tim VdBogaert

Beste,

excuses voor de aanrekening : proximus is hier tussenpersoon en moet dit bedrag doorstorten.

je stuurt een sms met STOP naar de betrokken leverancier en ze zijn verplicht hier gevolg aan te geven.

Bij klacht/onterechte aanrekeningen : hier zijn de gegevens om hen te contacteren : 

demon games PM Connect LTD help.be@pmconnect.co.uk 0800 20 567

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-uw-factuur/bij-wie-kunt-u-terecht-over-diensten-door-derden.html#

groeten,

Tina

 

best dus zelf contact opnemen met hen zelf als je totaal geen reactie krijgt van hen kan proximus altijd een  klachtendossier opstellen tegen hen.

PS: andere gelijkaardige klachten → Zoeken | Proximus Forum

Ik krijg op het ene gsmnummer iedere week een bedrag van 5 euro voor demon games, nooit aangevraagd. En op het andere iedere maand 7 euro voor strava, al lang stop gezet. Wat kan ik doen? 

je contacteert ze best zelf om klacht in te dienen en als daar geen gevolg aan gegeven wordt dan kunnen de proximus medewerkers hiervoor dan een klachtendossier opstellen tegen hen

Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

Er geldt een maximumprijs per betaalnummer of betaalsms. Je kunt terecht bij de leverancier voor meer informatie.
Neem contact op met Proximus voor een eventuele betwisting. Je kunt deze diensten blokkeren of limiteren.

  

@Tim VdBogaert

Beste,

excuses voor de aanrekening : proximus is hier tussenpersoon en moet dit bedrag doorstorten.

je stuurt een sms met STOP naar de betrokken leverancier en ze zijn verplicht hier gevolg aan te geven.

Bij klacht/onterechte aanrekeningen : hier zijn de gegevens om hen te contacteren : 

demon games PM Connect LTD help.be@pmconnect.co.uk 0800 20 567

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-uw-factuur/bij-wie-kunt-u-terecht-over-diensten-door-derden.html#

groeten,

Tina

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Nick Degryse 

via deze link vind je al veel info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

als we moeten tussenkomen , zal er een dossier opgemaakt worden.

groeten,

Tina

Zelfde verhaal hier … volgens “mijn factuur” blijkbaar sinds vorige vrijdag 4,99 euro aangerekend voor Demon Games …

Heb contact opgenomen op help.be@pmconnect.co.uk (mail met vraag tot onmiddelijke stopzetting)

Afwachten … voorlopig nog geen reactie, maar wou mij hier alvast aansluiten bij de lange lijst van gedupeerden ...

Antwoord ontvangen dat het abonnement werd stopgezet, met gedetailleerde info ivm werking.

 Hopelijk is dit het laatste dat ik er van hoor of zeker gefactureerd krijg ...

Volgens mij zullen ze ook niet meer aanrekenen want zij zijn niet rechtstreeks de boosdoeners, hoe dit constructie juist in elkaar zit weet ik ook niet in detail?

Reputatie 7
Badge +3

@Jurgen_022  Ik zie inderdaad 1 aanrekening klaar staan om volgende maand te worden gefactureerd. Goed dat je het zo al hebt kunnen stopzetten. Mocht je meer informatie willen over derde diensten en hoe deze te blokkeren:

Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden | Proximus

Groetjes,
Antonella

Ik heb dus net hetzelfde. Ik dacht de voorbije maanden dat mijn kinderen iets gedownload hadden. Een hele maand mijn GSM niet afgestaan en wat blijkt? Jawel hoor, opnieuw 15€ op mijn factuur voor Demon Games, de 3de maand op rij al! Ik ga ze onmiddellijk mailen maar Proximus, doe hier iets aan aub. Ik heb me hierop nooit geabonneerd! Dit ruikt toch zeer sterk naar fraude. 

Ik dus ook. Ik vindt het echt niet normaal dat Proximus geld aan een fraudulent bedrijf blijft doorgeven. Hoe kan dat? 

Reputatie 7
Badge +3

@Jenni83 

@MichaS87 

zie hierboven de link van antonella en de genomen actie van Jurgen_022

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

indien nodig maken we een dossier 

vriendelijke groeten

Tina

 

Beste Legal Department van Proximus, 

ik kreeg ondertussen ook 2 aanrekeningen van Demon Games. Ik nam contact op met jullie klantendienst die me zonet liet weten dat ze een aanvraag hebben gestuurd naar Demon Games om dit stop te zetten, maar zelf zijn ze niet verantwoordelijk voor wat hun klanten aanklikken op hun gsm. Het lijkt me duidelijk dat vele van jullie klanten van deze fraude de dupe zijn, zonder hierop ingetekend te hebben. De eerste berichten op dit forum dateren van 9 maanden geleden. Misschien is het de hoogste tijd dat jullie dit uitzoeken en Demon Games proberen stoppen. Jullie laten jullie klanten hier in de kou staan. In plaats van jullie verantwoordelijkheid te nemen, laten jullie een vriendelijke medewerkster van de klantendienst jullie ontevreden klanten afwimpelen. Zo hoort het niet. 

@Nick Degryse

via deze link vind je al veel info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

als we moeten tussenkomen , zal er een dossier opgemaakt worden.

groeten,

Tina

 

Dag Tina, 

blijkbaar mag jij de ontevreden klanten online sussen. Misschien wordt het tijd dat jullie legal department hierover gecontacteerd wordt en dit probleem aanpakt. Reeds vele maanden lang worden jullie klanten bestolen. Het lijkt me dat jullie hier een verantwoordelijkheid te dragen hebben. Of blijven jullie afwachten? 

Trouwens op de link die je hier naar iedereen doorstuurt, staat niet de info die wij allen nodig hebben. 

 

Proximus, 

 

SHAME ON YOU !!

Bij verder onderzoek zie ik dat de VRT hierover al schreef in juni 2019, bijna 2 jaar geleden !!  

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/19/check-uw-telefoonrekening-wordt-u-ook-plots-wekelijks-3-99-euro/  

En nog steeds ondernamen jullie hier geen actie tegen ! Een schande ! 

Aangezien Proximus zelf niets doet… 

 

Aan alle gedupeerden: Via onderstaand nummer komen jullie bij Demon Games terecht, en daar kunnen jullie het abonnement stopzetten. Geld terugkrijgen wordt moeilijk vrees ik. Ik ben de strijd zelf niet aangegaan. Geen zin om daar energie en tijd in te steken. Maar nogmaals… Proximus, u moest beschaamd zijn.  

 

Demon Games : 0800 20 567 

Ter info: Het probleem is dat Proximus alleen een dienst verleent aan derden en dat zij er zelf voor niks tussen zitten in verband met het in de val lokken via aanklikken van popups, klikken op zogezegde gratis aanbiedingen enz… zelfs dit gebeurt niet altijd door de derden zelf waar proximus hun dienst aan verleend ….

Daarom dat je ook altijd direct deze diensten moet aanspreken om een klacht in te dienen en bv diensten door derden blokkeren ….

Als daar niet op gereageerd wordt dan kan Proximus een klachtendossier opstellen tegen hen

Beste Proximus,

 

Op mijn laatste factuur staat een aanrekening van diensten van derden. Echter gaat dit over een abonnement van Demon games. Op geen enkel moment is dit door mij aangevraagd of bevestigd.

Als ik naar de klantendienst bel, krijg ik te horen dat niets kan doen aan de levering van diensten van 3de partijen. 

Het enige dat ik te horen krijg is dat het onderzocht moet worden. We zijn ondertussen 2 weken verder en heb nog steeds niets vernomen om dit van mijn factuur te verwijderen. 

Ik vind het vooral vreemd dat als er van mij op geen enkel ogenblik goedkeuring komt, zij toch aan jullie doorgeven dat er een abonnement is gestart.

Ik hoop dat hier actie wordt op ondernomen, anders zie ik mij genoodzaakt om dit te melden bij Testaankoop.

 

Vriendelijke groeten,

 

heb je demo games als gecontacteerd en daar klacht ingediend

Nummer of app Leverancier E-mail Telefoon Details
demon games PM Connect LTD help.be@pmconnect.co.uk 0800 20 567  

 

Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

ander links die je kunt raadplegen → Proximus+dienst+door+derden

Als van hen geen reactie komt kan Proximus een klachtendossier opstellen tegen hen.

Reputatie 7
Badge +3

@Nvh 

klopt wat Martin zegt : deze diensten zijn verplicht te reageren op klachten; proximus is hier tussenpersoon… en meestal worden klachten door deze diensten wel behandeld;

indien er geen gehoor gegeven wordt, stellen wij een dossier op en vragen via die weg een reactie.

Laat maar horen of het nodig zal zijn…

vriendelijke groeten

Tina

Beste

Ik keek net naar mijn app en zie +5€ staan → Demon games , na wat zoekwerk gevonden dat dit al een hele tijd speelt maar nog steeds niks mee gebeurd is.

Als trouwe proximus klant vind ik totaal niet kunnen , ik verwacht dan ook iets waar ik niet voor gekozen heb hoef ik dan ook niet te betalen.

Hopelijk heb ik hier snel een antwoord op. 

 

Mvg 

Reageer