Beantwoord

Demon games aanrekening



Toon eerste bericht

100 reacties

Hi.

 

Net zoals zovelen ben ik helaas slachtoffer geworden van de malafide praktijken van Demon Games (via sms). Een paar maanden geleden een ongewenst bericht ontvangen omtrent de app, meteen aangevinkt als spam en gelaten voor wat het was. Sinds mei 2022 tot heden is er mij vervolgens iedere maand een factuur aangereikt geweest van om en bij de 20 EUR. In het begin dachten we dat we over onze maandelijkse limiet zaten, wat ons vreemd leek, maar niet onmogelijk, maar vandaag te weten gekomen dat het wekelijkse abonnement van Demon Games hier dus de oorzaak van was.

 

Volledig onterecht, aangezien ik NOOIT heb toegezegd tot dit abonnement. Bij het eerste bericht heb ik het nummer van Demon Games aangeduid als spam, dus vandaar dat het ook niet eerder aan het licht is gekomen.

 

De factuur van mei 2022 is reeds betaald, de facturen van juni & juli nog niet. Ik weiger deze te betalen, gezien de bedragen volledig onterecht zijn. Ik vermoed dat Proximus hier geen schuld treft, maar Demon Games wél.

 

Klacht tegen Demon Games via Test-Aankoop is reeds gebeurd, waarin ik de wens uitdruk dat ik de factuur van mei 2022 terugbetaald wil zien en de te betalen facturen van juni & juli kwijtgescholden.

 

Mijn profiel is reeds aangevuld met alle nodige info die jullie nodig zouden moeten hebben.

 

Wat kan er hiervoor gebeuren van jullie kant aub?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

 

Frdsmet

Dag @PWO dossier 52472039 werd opgemaakt voor nazicht door de juiste dienst, die jullie verder zal contacteren. Groetjes, Heidi

@HeidiE  zou je even kunnen kijken wat de status van dossier 52472039 momenteel is?

Reputatie 7
Badge +3

@PWO Volgens het dossier 52472039  heeft de doessierbeheerder op 5 mei telefonisch contact met u gehad.Het dossier is toen afgeloten met volgende info: 

CONTACT klant : 

5/5/23 om 13.u37  op 0475634988. - Ik heb de klant ingelicht dat ik hiervoor geen creditnota kan aanmaken - De klant wenste een blokkering op hun mobiel dat men dit niet meer zou voor hebben - Dit heb ik voor hen uitgevoerd via order R000000110000PN0XC - De klant was zeer tevreden van de geleverde diensten en informatie.

 

Best eens terug contact opnemen met uw dossierbeheerder indien u nog meer info wenst.

Groetjes,

Joel

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Landrover110 ik heb je andere post gesloten wegens dubbel. Ook heb ik dossier 45694878 opgemaakt voor nazicht door de bevoegde dienst, die je verder zal contacteren. Groetjes, Heidi

Same problem with Demon Games at me… Sorry, but abolishing Proximus is unacceptable to me.

How PM Connect know my phone number? How is it possible that billing start after I just receiving an SMS from PM Connect? Can Proximus determine if I ever have contact PM Connect from my side and accepted anything? Too many questions in which Proximus is inevitable…

I talk with Proximus Call center and hear justifications and disclaimers. On the end of the long conversation, clerk filed a complaint number 49328484. I expect a solution.

I do not agree that direct communication with PM Connect is only right choice. E.g - If someone steals money from my bank account, I don't look for the culprit, but I report the problem to the bank and it tries to solve it, right? Also, the bank is constantly trying to increase the security of its services and avoid risks, and not to allow hackers to collect money.

Dag @halvegare dossier 51021654 is opgemaakt, de bevoegde dienst volgt het verder op en zal je informeren! Groetjes, Heidi

@HeidiE 

Praten we hier over dagen of weken? Momenteel weet ik nog niet of deze dienst gestopt is dus heb geen zin om mijn kaart op te laden als het er dan dadelijk weer af gaat. Dus momenteel kan ik dit nummer niet gebruiken.

Goeiedag,

Op 13 april 2023 hebben we gemerkt dat er op de Proximus factuur wekelijks 4,99 EUR werd aangerekend voor livefootball.tv.
Een beetje raar, want ik heb geen interesse in voetbal.

Na verder nazicht blijkt dat dit voor één van de GSM’s werd aangerekend vanaf 11/11/2019, naar alle waarschijnlijkheid voor een totaal van 888,22 EUR.
We hebben kunnen uitvissen hoe de dienst te stoppen op 13/04/2023 en contact genomen met pmconnect, alsook de helpdesk van Proximus (via chat).

Pmconnect schaart zich achter het feit dat 2 tikjes op het touchscreen van de GSM voldoende rechtsbasis zijn om een abonnement af te sluiten, het GSM-nummer van desbetreffend persoon op te vragen via de provider en via MPAY abonnementskosten aan te rekenen.

Volgens mij hebben ze het KB van 12 december 2018, houdende vaststelling van de verplichtingen die van toepassing zijn inzake verstrekking van betalende diensten, bedoeld in artikel 116/1, § 2, van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie, meerbepaald Art. 12. § 1 tot § 3 niet gevolgd.
Er is namelijk geen communicatie van mij naar pmconnect geweest (via sms, e-mail, briefwisseling, ...) waarbij ik instem tot het nemen van een abonnement (buiten mogelijks het foutief aantikken van een reclamebanner).
Er is dus nooit een geldig contract tot stand gekomen en de bedragen zijn onterecht aangerekend.

Dit is ook aangekaart via de Proximus helpdesk, gezien Proximus deze sommen uiteindelijk aanrekent op hun facturen en (ondanks het klachten regent over lifefootball.tv/pmconnect) deze aanbieder niet blokkeert om gebruik te maken van het systeem van mobiele betalingen.
De chat is een paar keer onderbroken en overgenomen; waarna de laatste medewerker beloofde een klachtendossier aan te maken hiervoor.
Het dossiernummer zou pas na 24h beschikbaar zijn en doorgestuurd worden naar me; maar na 3 werkdagen heb ik nog steeds niets gekregen, dus vermoed dat er geen klachtendossier is geopend.

Kunnen jullie bij deze nagaan of er een klachtendossier is geopend en indien niet er eentje openen.

Alvast bedankt!

mvg,
Pierre
 

@PWO  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

PS: Je kunt deze diensten best blokkeren of limiteren.

→ Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

Uit het jaarverslag ombudsdienst:”De Ombudsdienst ontving in 2019 meer dan 120 klachten
van gebruikers over de aanrekening van ‘Demon Games’ op
hun telecomfactuur. Alle klachten, op één na, werden ge-
richt tegen Proximus, die als inner van de betwiste kosten
fungeert. ‘Demon Games’ is een M-commerce-abonne-
mentsdienst van de firma PM Connect, die toegang biedt
tot een collectie van online spelletjes”

Op Tweakers:”Opvallend aan de site is dat deze de aanduiding 'Demon!: Proximus' draagt. Het bedrijf achter Demon Games, PM Connect, blijkt een Britse onderneming te zijn dat zich onder andere richt op het zo soepel mogelijk laten verlopen van mobiele betalingen door consumenten onder de slogan 'Impulse purchases done right'. PM Connect blijkt in januari van dit jaar een contract met Proximus te hebben afgesloten voor direct billing van voetbalwedstrijden via de football.tv-app. Het lijkt erop dat PM Connect sindsdien ook voor games carrier billing bij Proximus-klanten kan inzetten. Bij de Britse provider O2 waren er vergelijkbare klachten over de praktijken van Demon Games en PM Connect.”

 

Zie mijn eigen post met een soortgelijk voorval

Proximus geeft uiteindelijk toe dat de wetten zijn overtreden en ik een volledige terugbetaling krijg, maar op de vraag of ze dan ook de banden met soortgelijke malafide derde partijen gaan breken en hen blokkeren voor alle gebruikers blijft het windstil.

Daarom hou ik voor andere gebruikers ook mijn dossier bij de ombudsdienst open. Te meer dat ze zeggen dat ze het eerst allemaal gaan aanrekenen en ik pas op de afrekening van November ten vroegste een terugbetaling zou kunnen krijgen, mooie interest als ze dat bij iedereen zo doen.

De GOF-wetgeving kwam er voor een reden...

Same problem with Demon Games at me… Sorry, but abolishing Proximus is unacceptable to me.

How PM Connect know my phone number? How is it possible that billing start after I just receiving an SMS from PM Connect? Can Proximus determine if I ever have contact PM Connect from my side and accepted anything? Too many questions in which Proximus is inevitable…

I talk with Proximus Call center and hear justifications and disclaimers. On the end of the long conversation, clerk filed a complaint number 49328484. I expect a solution.

I do not agree that direct communication with PM Connect is only right choice. E.g - If someone steals money from my bank account, I don't look for the culprit, but I report the problem to the bank and it tries to solve it, right? Also, the bank is constantly trying to increase the security of its services and avoid risks, and not to allow hackers to collect money.

 

This is basically as if a bank would start transfering your money to a third party you are unfamiliar with, then if you contact them to complain tell you ‘Well we thought it was you that gave us this order and you can’t prove it wasn’t can you? Sorry, your money is lost’ while getting a nice percentage on that sum.

Toch een bedenking die ik maak, ik kan verkeerd zijn en heb er ook geen ervaring mee maar volgens mij is dit bij andere operatoren net het zelfde bij hun aanbieding diensten door derden en zal daarom ook één operator niet zomaar stoppen met het aanbieden, nee?

Niet dat ik je reactie niet begrijp, verre van, maar ik zou eerder denken dat andere instanties zo’n misbruiken zouden moeten aanpakken en uit de wereld proberen te helpen!

Eigenlijk zou het beter zijn dat je bvb bij “diensten door derden” er zouden instellingen voorzien worden dat je zelf moet aanvinken van welke diensten je wilt gebruik maken.

Want nu kun je wel diensten door derden blokkeren maar dan blokkeer je niet één dienst alleen.

Proximus forummedewerkers zullen je morgen uiteraard hierbij wel verder helpen en een dossier opstellen tegen hen.

 

Dit klopt niet, ik heb het ook zitten opzoeken. Het is echt wel alleen Proximus die contracten afsloot met derde partijen die al gekend stonden voor zulke malafide praktijken. PM Connect en proximus bijvoorbeeld. En al langer bezig en weigeren het aan te pakken.

 

Terwijl bedrijven als dat al jaren bezig zijn elders en daar gerechtelijke procedures hebben lopen en het dus hier maar eens proberen

https://www.bbc.co.uk/programmes/articles/3Vsx8kkZJwLLJ7HMl2wVyyf/third-party-mobile-charges

 

Gezien de honderden klachten en de weigering structureel in te grijpen, komt dit eigenlijk neer op georganiseerde fraude. Steeds weer ‘het is onze verantwoordelijkheid niet, wij weten van niets’ komen copy/pasten op een forum, zo werkt het niet.

Test-aankoop stelde in April Proximus ZELF verantwoordelijk voor zo een malafide praktijken: https://www.rtbf.be/info/economie/detail_proximus-tenu-responsable-d-abonnements-forces-aux-applications-livefootball-tv-et-demon-games?id=10746166

 

Test-aankoop stuurde blijkbaar Proximus een ingebrekestelling. Tot zover de ‘Wij zijn niet verantwoordelijk!’

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210421_96630746

https://techpulse.be/nieuws/315524/test-aankoop-proximus-legt-klanten-ongewilde-streamingabonnementen-op/

Daar lees ik ook o.a. Proximus helpt de klanten niet, ik heb toch de indruk dat dit veranderd is en zelf er via hun klachtendossier tegen 3de partijen er ook terugbetaling gebeurd enz… , nee?

Daar lees ik ook o.a. Proximus helpt de klanten niet, ik heb toch de indruk dat dit veranderd is en zelf er via hun klachtendossier tegen 3de partijen er ook terugbetaling gebeurd enz… , nee?

 

Bekijk eens de historiek. De klachtendossiers die werden geopend door mensen hier op het forum was veelal wanneer mensen riskeerden van operator te wijzigen. Een opdracht die de medewerkers op dit forum wellicht kregen, net zoals ze de rest moeten met een kluitje in het riet sturen à la ‘Dit is niet de verantwoordelijkheid van Proximus’. Die repliek werd overigens nog altijd gegeven ondanks alle bovenstaande artikels, en zijn dus leugenachtig.

Waar dient men overigens die dossiers in bij test-aankoop?

Vorige maand kregen we een factuur waar 4×€3,99 werd aangerekend, dit voor jeuxhub videogames.

Net als alle vorigen hier, hebben wij ons hier niet voor ingeschreven of iets bevestigd. Ik belde onmiddelijk de klantendienst van proximus. Ze konden mij niet zeggen waar deze kosten vandaan kwamen. Ik vroeg dan ook uitdrukkelijk ervoor te zorgen dat dit niet meer kon gebeuren en zo'n diensten voor ons te blokkeren.

Nu vandaag een nieuwe maand, een nieuwe factuur. Opnieuw werd ons 4x€3,99 aangerekend voor jeuxhub. Stomverbaasd en woedend ben ik al heel de avond op zoek hoe ik dit kan aanvechten. 

Ik probeerde nu zelf zulke diensten voor ons te blokkeren, stuurde een mail naar de derden maar zou graag mijn centen van vorige maand terugzien.

De nieuwe aanrekening op mijn nieuwe factuur ben ik niet van plan te betalen. En al zeker niet omdat ik vorige maand uitdrukkelijk aan proximus vroeg ervoor te zorgen dat dit niet meer kon gebeuren. Daar zijn ze ook al niet ingeslaagt.

 

Als ik mijn account bekijk via my proximus, staat er alweer 2x €3,99 aangerekend voor de komende factuur aub zeg…

 

Graag wil ik alles terugbetaald zien en de nieuwe aanrekeningen betaal ik niet mee.

 

@tina.b en ander moderators;

 

Ook ik stelde op de factuur van mijn vrouw vast dat er aanrekeningen waren van Demon Games. Ik begrijp dat Proximus als tussenpersoon fungeert, want dat staat al netjes uitgelegd op de factuur. Wat ik NIET begrijp is dat Proximus deze diensten blijft toestaan. Zo moeilijk kan dit niet zijn om een samenwerking met deze firma te stoppen zodat aanrekeningen niet meer mogelijk zijn.

Hoe kan je nu ook akkoord gaan met een abonnement, door het wegklikken van een advertentie? Dat is alsof een ober aan jou komt vragen of je nog iets wenst te drinken, daar neen op zegt, en toch iets aangerekend krijgt. Klinkt gek, toch?

Ik heb alle contactgegevens van deze firma en heb deze dienst kunnen stopzetten. Waar ik me echter zorgen om maak is in de vele verhalen hierboven dat het blijkbaar daarmee niet stopt. Heeft Proximus hier actief iets voor ondernomen om zo’n praktijken tegen te gaan?

Alvast bedankt voor een reactie.

Mvg

Beste,

 

Gegevens werden reeds aangevuld.

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +3

Dag @PWO dossier 52472039 werd opgemaakt voor nazicht door de juiste dienst, die jullie verder zal contacteren. Groetjes, Heidi

Beste

Ik keek net naar mijn app en zie +5€ staan → Demon games , na wat zoekwerk gevonden dat dit al een hele tijd speelt maar nog steeds niks mee gebeurd is.

Als trouwe proximus klant vind ik totaal niet kunnen , ik verwacht dan ook iets waar ik niet voor gekozen heb hoef ik dan ook niet te betalen.

Hopelijk heb ik hier snel een antwoord op. 

 

Mvg 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @TatjanaKevin er is een dossier 50973941 hiervoor lopende. Men contacteert u. Groetjes

Reputatie 7
Badge +3

@Neve_1983 

klopt wat Martin zegt : deze diensten zijn verplicht te reageren op klachten; proximus is hier tussenpersoon… en meestal worden klachten door deze diensten wel behandeld;

demon games PM Connect LTD help.be@pmconnect.co.uk 0800 20 567  

indien er geen gehoor gegeven wordt, stellen wij een dossier op en vragen via die weg een reactie.

Laat maar horen of het nodig zal zijn…

vriendelijke groeten

Tina

@Neve_1983

klopt wat Martin zegt : deze diensten zijn verplicht te reageren op klachten; proximus is hier tussenpersoon… en meestal worden klachten door deze diensten wel behandeld;

demon games PM Connect LTD help.be@pmconnect.co.uk 0800 20 567  

indien er geen gehoor gegeven wordt, stellen wij een dossier op en vragen via die weg een reactie.

Laat maar horen of het nodig zal zijn…

vriendelijke groeten

Tina

Dat is zeker nodig.

Anders voel ik mij genoodzaakt om te veranderen van provider.

Wat ik jammer zou vinden na 20j tevredenheid.

 

Mvg 

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb daar zelf ook al over geklaagd hier op het forum. Ik vind dat zulke praktijken echt niet kunnen en toch zeker niet door een firma van publiek recht.  En zeggen dat ze er niets aan kunnen doen is pure hypocrisie. Ze kunnen er iets aan doen als ze willen. Maar ze willen niet omdat het geld opbrengt. Een factuur waarop bedragen staan van bestellingen die ik niet heb gedaan betaal ik ook niet. Men wordt er natuurlijk vaak ingeluisd op allerlei mogelijke loense  manieren zodat die bedragen waarschijnlijk wel juridisch correct zullen zijn. 
 

Ok voor de blokkering.
Gezien het “contract” voor livefootball.tv op onwettige wijze tot stand gekomen is, vragen we creditering voor het totale bedrag.
Kan je ons vertellen hoe we met de dossierbeheerder in contact kunnen komen?

Beste Antonella, 

ik heb ook zojuist een factuur gekregen waarin ik 14 euro moet betalen voor Demon Games. Ik heb gebeld met jullie diensten en dit abonnement zou zijn stopgezet. Maar ik moest echter zelf voor de terugbetaling zorgen. Aangezien ik zie dat jullie dit wel degelijk voor klanten doen, wou ik vragen of jullie dit voor mij ook in orde kunnen brengen. Alvast bedankt voor je snelle reactie! groetjes, Lin

Reputatie 7
Badge +3

@PWO 

k heb de dossierbeheerder gevraagd hoe we dit verder oplossen

We houden je op de hoogte.

groeten, 

Tina

Reageer