Beantwoord

Demon games aanrekening



Toon eerste bericht

100 reacties

Beste Tina,

Ik zou al mijn geld terugkrijgen… in plaats daarvan heb ik weer zo’n factuur die per domiciliëring over de 70 euro van mijn rekening haalt!? 

Mvg

Reputatie 7
Badge +3

@WimVM  Er klanten zijn die weldegelijk gebruik maken van dit soort diensten. Derdedienstaanbieders dienen zicht te houden aan de GOF-richtlijnen. Deze werden samengesteld door onder andere het BIPT en de operatoren om misbruik tegen te gaan voor de consumenten. Groetjes, Antonella

Factuur even nagekeken en ik heb sinds vorig jaar augustus aanrekeningen van demon games.
Waarom is mij dit ontgaan? Vrij regelmatig bestel ik voor de kids upgrades voor fortnite en betaal ik maandelijks ook voor de xbox gamepass.
1 ding versta ik niet hoe komt dit malifide bedrijf aan mijn gsm nr? Verkopen jullie klantengegevens aan derde? Hebben jullie spyware in mijn gsm gestoken? Of is dit een dochterbedrijf van jullie?
Ik heb trouwens nooit een akkoord gegeven voor een abo aan te gaan.
Oftewel zitten jullie mee in het complot Proximus of zijn jullie het brein?
Je (eigen) klanten bestelen gaat mijn boekje wel te boven! Dit lijkt wel moedwillig, is sinds 2019 een ding geworden.
Ik zou wel graag mijn geld terugkrijgen.

Ik heb sinds deze maand ook 2x een aanrekening gehad van demon games zonder dat ik er maar iets van wist , ik zou graag dat deze frauduleuze praktijken stoppen want dit laat ik niet zomaar doorgaan . Ik wil dat Proximus hier snel iets aan doet want wij de klanten zijn de dupe .

Ik had maandelijks soms een hoger bedrag door over mijn limiet 4G te gaan dus zag niet direct een probleem toen mijn facturen wat hogere bedragen hadden. Maar nu zie ik bedragen van meer dan 60 en zelfs bijna 80€!!!!! Ik kijk naar mijn factuur (domiciliëring!!!) en zie dat ik geabonneerd ben op démon games EN veedz!!!!! ELK voor 5€/week?????? En dat al sinds half JUNI?? Dit gaat over 100€ voor iets waar ik niets vanaf wist. En nu wil ik stop sturen naar dat nr 8220 en dan springen er ineens berichten over mijn abonnement op mijn scherm in Spam folder omdat ze alles weergeven waar dat nr in voorkomt!???? Nog loucher ! Want ze weten dat mensen daar niet in kijken! Proximus ofwel vinden jullie een manier om mijn geld terug te storten ofwel laat ik mijn hele familie veranderen naar Telenet! Wij zijn al heel ons leven trouwe klant. 

Ook hier slachtoffer geworden van dergelijke oplichtingspraktijken!

Heb nooit ergens voor ingetekend.

 

4 X 4,99 euro aangerkend en toevallig net op uitgekomen toen in het mobiele dataverbruik even wou controleren.

 

Ik heb per mail al klacht ingediend bij Demon Games zelf.

 

Langs deze weg wil ik ook klacht indienen bij Proximus en verwacht ik een volledige terugbetaling!

 

Het internet staat vol klachten hierover, onbegrijpelijk dat Proximus niet meer doet om hun klanten hier tegen te beschermen.

Toch een bedenking die ik maak, ik kan verkeerd zijn en heb er ook geen ervaring mee maar volgens mij is dit bij andere operatoren net het zelfde bij hun aanbieding diensten door derden en zal daarom ook één operator niet zomaar stoppen met het aanbieden, nee?

Niet dat ik je reactie niet begrijp, verre van, maar ik zou eerder denken dat andere instanties zo’n misbruiken zouden moeten aanpakken en uit de wereld proberen te helpen!

Eigenlijk zou het beter zijn dat je bvb bij “diensten door derden” er zouden instellingen voorzien worden dat je zelf moet aanvinken van welke diensten je wilt gebruik maken.

Want nu kun je wel diensten door derden blokkeren maar dan blokkeer je niet één dienst alleen.

Proximus forummedewerkers zullen je morgen uiteraard hierbij wel verder helpen en een dossier opstellen tegen hen.

Reputatie 7
Badge +3

@Nick Degryse 

via deze link vind je al veel info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

als we moeten tussenkomen , zal er een dossier opgemaakt worden.

groeten,

Tina

Beste,

Bij nazicht van mijn rek blijkt dat ik sedert enkele maanden 4,99 €/week wordt aangerekend voor een ‘zeker’ sports abonnement waar ik nooit heb op ingetekend.  Ik weet ook niet wat ze juist aanbieden.  Raar maar ook bij Proximus kunnen ze dat niet zeggen.  Ze rekenen wel dat wekelijks ‘abonnementsgeld’ door, maar ze weten niet voor wat...en nog straffer ook niet voor wie.  Want uiteraard wil ik mijn geld terug, maar dat lukt niet zomaar...Ik krijg een mailadres ergens in de UK, maar dat blijkt niet te kloppen/te bestaan ? 

Bij wat meer navraag bij de klantendienst kunnen ze  zelfs dat abonnement niét stoppen.  Enkel wanneer ze de betaling aan derden stoppen lukt dat...Dat betekent ook dat ik nu niet meer kan betalen op ‘De Lijn’ idem voor parkeren met gsm..

Dit is dus georganiseerde fraude...en men staat erbij en kijkt er naar...IK wil wel mijn geld terug én mijn service...En nu de vraag : hoe hebben andere ‘slachtoffers’ dit aangepakt ?  En ja ik weet het...er zijn véél ergere dingen ...maar op vandaag zou dit toch echt niet meer mogen...    

Reputatie 5

Uit het jaarverslag ombudsdienst:”De Ombudsdienst ontving in 2019 meer dan 120 klachten
van gebruikers over de aanrekening van ‘Demon Games’ op
hun telecomfactuur. Alle klachten, op één na, werden ge-
richt tegen Proximus, die als inner van de betwiste kosten
fungeert. ‘Demon Games’ is een M-commerce-abonne-
mentsdienst van de firma PM Connect, die toegang biedt
tot een collectie van online spelletjes”

Op Tweakers:”Opvallend aan de site is dat deze de aanduiding 'Demon!: Proximus' draagt. Het bedrijf achter Demon Games, PM Connect, blijkt een Britse onderneming te zijn dat zich onder andere richt op het zo soepel mogelijk laten verlopen van mobiele betalingen door consumenten onder de slogan 'Impulse purchases done right'. PM Connect blijkt in januari van dit jaar een contract met Proximus te hebben afgesloten voor direct billing van voetbalwedstrijden via de football.tv-app. Het lijkt erop dat PM Connect sindsdien ook voor games carrier billing bij Proximus-klanten kan inzetten. Bij de Britse provider O2 waren er vergelijkbare klachten over de praktijken van Demon Games en PM Connect.”

wat is het sms nummer om stop te sturen want ik krijg zelfs geen SMS meer enkel 20 euro per maand van mijn rekening. Voor het werk veel internationaal en kan dan zelfs het 0800 nummer niet bellen. 

zie → Demon games aanrekening | Proximus Forum

0800 20 567

Dag Martin 

Zoals ik al zei. Bevind me momenteel in Duitsland dus kan het 0800 nummer niet bellen.

 

sorry ik had de 4 pagina’s niet allemaal gelezen, best een reactie van een Prox medewerker afwachten dan.

 

 

Beste,

 

Op het overzicht van de proximus app zag ik ook 2x een aanrekeing van demon games (080020567) voor 4.99 euro en een premium oproep van 1 min.

Ik heb geen weet van een betalend nummer te hebben gebeld en zeker ook geen weet van bepaalde diensten te hebben geactiveerd, wel krijg ik de laatste tijd oproepen van bot-telefoons, bij één heb ik opgenomen.

Kan er voor mij ook een dossier opgestart worden aub?

 

sorry in verkeerd bericht iets gepost en daarom gewist!

In januar 2022 heeft mijn dochter van toen nog 5 jaar (die op dat moment nog niet kon lezen) waarschijnlijk per ongeluk iets aangeklikt bij het zien van een Youtube filmpje. Ik kreeg sindsdien regelmatig een SMS van Demon games waarvan ik dacht dat het spam of reclame was. Vandaag kreeg ik echter een SMS met de vermelding dat ik ingeschreven was voor Demon games en dat dit via mijn Proximus factuur aangerekend werd. Gezien betaling via domiciliering en geen papieren factuur heb ik mijn facturen nooit nagezien. Vandaag heb ik dat wel gedaan en nu blijkt dat er al sinds januari wekelijks 4,99 euro wordt aangerekebd door Demon games. Dus al zo'n 200 euro ondertussen. Ik zou dit bedrag graag terug gestort krijgen, maar uit andere reacties hier wil Proximus dit blijkbaar niet doen. Het kan toch niet dat een kind van 5 jaar dat naar Youtube filmpjes kijkt zomaar een abonnement kan activeren. Dit is gewoon diefstal. Misschien moeten alle gedupeerden en dat zijn er heel veel als ik reacties op internet lees, maar eens naar de pers stappen hiermee. Ik ben een mama met twee kinderen, die naast een energiefactuur van 750 euro per maand dit er ook nog niets eens kan bij hebben.

Reputatie 7
Badge +3

@PegieP 

excuses voor het ongemak

we sturen dit door voor onderzoek naar de betrokken dienstenleverancier

Als blijkt dat niet alle regels zijn opgevolgd, volgt er wel een terugbetaling.

Gelieve in je forum profiel zo veel mogelijk gegevens (zeker betrokken gsm nr) in te vullen 

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Patrice00407 , deze diensten zijn verplicht te reageren op klachten, Proximus is enkel tussenpersoon… en meestal worden klachten door deze diensten zelf afgehandeld.

Voor demon games: help.be@pmconnect.co.uk /0800 20 567 , indien er geen gehoor gegeven wordt stellen wij een dossier op en vragen via die weg een reactie.

Vul je in dat geval ook je klantgegevens op het profiel hier aan? Groetjes, Heidi

Ook hier net bericht gekregen van Demon Games en GamesHub! Ik heb intussen zelf naar die diensten gebeld om onmiddellijk stop te zetten. Zij beweren dat er op een link geklikt is om te abonneren???? Hoe dan? Wat kan hier aan gedaan worden? Over 2 weken op mijn professionele nummer net hetzelfde gehad, ik had mijn bundel overschreden, niet onmiddelijk nagedacht dat dit iets ernstig was, gewoon te veel data verbruikt dacht ik, niet dus, net hetzelfde….

Heeft Proximus hier een oplossing voor? 

Ik ben een alleenstaande mama, het leven is me al duur genoeg dat €10 echt wel van belang is voor me!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Adil1982 ,
Je hebt de gratis blokkeringen voor derde diensten geactiveerd via MyProximus op 24/03. 👍
We hebben de nodige antwoordelementen gevraagd aan de derde dienstaanbieder. Demon Games heeft de abonnemenstdienst op jouw gsm-nummer stopgezet en is akkoord gegaan met een terugbetaling. Voor jou wil dit zeggen dat je op de factuur van april zowel de 2 aanrekeningen als de 2 terugbetalingen zult zien staan van Demon Games = nuloperatie.
Groetjes,
Antonella

Bedankt! Naar 8220heb ik gesmst en dat zou gestopt zijn maar voor het andere bestaat het nummer niet meer etc. Zetten jullie dit stop voor mij? Ik kijk uit naar de terugbetaling. 100€ is werkelijk absurd voor iets waar je niets vanaf weet. Mvg

Reputatie 7
Badge +3

@BadRobot Op het gsm nummer dat ik terugvind in jouw profiel vind ik geen factuur terug met aanrekeningen van Demon Games. Mogelijk betreft dit een ander gsm-nummer? Het is goed dat je zelf al klacht hebt ingediend bij Demon Games. Ze zijn verplicht om binnen de 5 werkdagen te antwoorden en terugbetalingen verlopen ook altijd door de derde dienst zelf via de Proximus factuur. Proximus doet dergelijke terugbetalingen nooit zelf en zal deze ook steeds aanvragen bij de derde dienst op dezelfde manier dat de gebruiker dat ook kan doen. Groetjes, Antonella

TUI: Daar zijn ze blijkbaar bij Prox  almee bezig zie bericht van @tina.b → 23 uur geleden 

Beste Proximus,

 

Op mijn laatste factuur staat een aanrekening van diensten van derden. Echter gaat dit over een abonnement van Demon games. Op geen enkel moment is dit door mij aangevraagd of bevestigd.

Als ik naar de klantendienst bel, krijg ik te horen dat niets kan doen aan de levering van diensten van 3de partijen. 

Het enige dat ik te horen krijg is dat het onderzocht moet worden. We zijn ondertussen 2 weken verder en heb nog steeds niets vernomen om dit van mijn factuur te verwijderen. 

Ik vind het vooral vreemd dat als er van mij op geen enkel ogenblik goedkeuring komt, zij toch aan jullie doorgeven dat er een abonnement is gestart.

Ik hoop dat hier actie wordt op ondernomen, anders zie ik mij genoodzaakt om dit te melden bij Testaankoop.

 

Vriendelijke groeten,

 

Reageer