Vraag

Demon Games

  • 5 April 2022
  • 2 reacties
  • 662 Bekeken

Beste,

Op 24 maart 2022 heeft mijn kleinkind (6j) met mijn GSM bezig geweest om filmpjes te bekijken. Blijkbaar heeft ze DEMON GAMES zo maar kunnen activeren zonder mijn medeweten. Inmiddels is er reeds 2 X€6,04 bij ons abonnement (maart en april)  aangerekend.Ik heb gisteren gebeld om het spel stop te zetten, hetgeen inmiddels zou gebeurd zijn.

Graag zou ik het volledige bedrag terug willen vorderen, gezien een kind van 6 jaar dit zomaar kan opstarten, hetgeen toch niet mag of kan. Mijn klantnummer is 19*****.

Hopelijk komt dit snel in orde.

Met vriendelijke groeten,

S.P.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@kanarie   Dag, ik heb op beide nummer een beperking gezet ter voorkoming van deze ‘ongevallen’ :-). Voor de terugbetaling heb een een case aangemaakt. De beheerder zal u contacteren. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@kanarie Volgens de antwoordelementen dat ik mocht ontvangen van de derde dienstaanbieder was het welkomstbericht niet conform de lay-out vooropgesteld in de GOF-richtlijnen. Om deze reden heb ik de derde dienstaanbieder verzocht een volledige terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. Ze zijn hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als de aanrekeningen, via een apart statement op je Proximus factuur. De terugbetaling zal op de Proximus factuur waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend en kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren. Voor jou wil dit zeggen dat op de factuur van april 1 transactie van Demon Games zal worden aangerekend (deze van maart) en op de factuur van mei nogmaals 1 transactie van Demon Games zal worden aangerekend (deze van april). De terugbetalingen zullen ook gebeuren op de factuur van mei samen met de aanrekening van de 2de transactie.

Voorts kunnen wij nog melden dat er 4 soorten blokkeringen bestaan:

  1. Blokkering Adult Content: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die pornografische en andere erotische content aanbieden
  2. Blokkering Payment Content: blokkeert sms’en naar de shortcodes beginnende met 4xxx die betalende content aanbieden PPU (zoals sms-parkeren of sms-ticketing De Lijn)
  3. Blokkering Information Content: blokkeert oproepen naar 090x-nummers, maar ook diensten en sms’en die andere betalende content aanbieden (2xxx, 3xxx, 90xx-94xx)
  4. Blokkering Gaming/Entertainment: blokkeert diensten, sms’en en oproepen die spelletjes, wedstrijden en andere gaming content aanbieden

Gisteren werden voor jou blokkeringen 1, 3 en 4. Op deze manier kan je wel nog gebruik maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing via het openbaar vervoer, maar kan je je niet meer inschrijven op andere betalende abonnementsdiensten.

Groetjes,
Antonella

Reageer