De maat is bijna vol

  • 10 January 2018
  • 0 reacties
  • 175 Bekeken

Sinds juli verleden jaar kan ik moeilijk nog ontkennen dat er behoorlijk wat problemen zijn met Proximus. Het begon met een vraag om uitleg voor overstap gsm van orange (een probleem in tegenstelling tot de 20 jaar bij Mobistar) naar proximus. Nooit antwoord gekregen. Probleem opgelost: de gsm zit nu bij Base. Dan volgde de Bizzclub, die trouwe klanten beloont. Punten die vervielen, zonder verwittigen. Punten voor verjaardag die niet meer werden toegekend, toegestuurde codes voor bestellingen die niet bruikbaar waren, de onmogelijkheid om zelf de punten over te dragen aan iemand anders. Probleem opgelost door die bizzclubaccount af te sluiten. Dan gehoord dat trouwe klanten schijnbaar kortingen krijgen op hun factuur. De vraag gesteld, vermits ik toch al sinds begin 1985 klant ben en nooit zo'n korting kreeg. Ook nooit antwoord gekregen. Geen probleem, wel willekeur, die niet opgelost is en ik verder maar zo laat. Sinds jaar en dag het gevoel gehad dat, ondanks de internet maxi met daaraan verbonden duur tarief, de internetverbinding wel behoorlijk traag was. Bij meting maximaal 8Mbits, terwijl er theoretisch 100 zouden moeten zijn. Nooit probleem van gemaakt, want is een bruikbare snelheid. Na een lokaal probleem in november, bleef mijn snelheid verder teruglopen tot nog 1 -2 Mbits. Dit was niet meer werkbaar. Op dat moment kwam ik te weten dat mijn toegekende snelheid al meer dan een jaar, zonder mij te verwittigen, was teruggezet op 9Mbits repair status. Technieker langsgekomen die de splitter en het stopcontact verving. Probleem opgelost, had ineens 67 Mbit downloadsnelheid, die langzaam terug begon te lopen na een week. Vanuit het buitenland nu vastgesteld dat mijn lijn schijnbaar niet in orde is en er een technieker moet langskomen. Er is niks mis met mijn lijn binnenshuis. De technieker kan ik niet afzeggen, wegens technische problemen (?). Al drie keer geprobeerd om uitleg te krijgen wat er aan de hand is en expliciete vraag naar de snelheid die momenteel voor mijn lijn is ingesteld. Geen antwoord. Ik denk dat ik mijzelf een korting ga toekennen. Proximus TV gaat eruit en de internet maxi wordt de goedkoopste internettoepassing, waarbij ik het verschil zelfs niet zal merken, vermits de downloadsnelheid door proximus na enige tijd toch altijd op 9 Mbits gezet wordt. Goed voor zo'n 30 euro besparing per maand, ook voor de 4 - 6 maand die ik betaal, terwijl ik ze niet gebruik wegens verblijf in het buitenland. Hier betaal ik enkel voor de maanden, waarin ik gebruik maak van de diensten, dit even terzijde. Het alternatief wordt eveneens overwogen: een andere provider (te overwegen, gelet op de klachten die ik hier lees, wanneer men bij proximus zijn abonnement aanpast). Sorry...

0 reacties

Geen reactie

Reageer