Vraag

Chaos troef bij Proximus

  • 4 July 2022
  • 5 reacties
  • 75 Bekeken

Geachte,

 

Klacht / relaas dringend op te volgen

 
Na contact met één van uw verkoopsdames Regio Oostende, liet ik mij overhalen om over te stappen van Telenet naar Proximus. Niettegenstaande ik 25 jaar geleden al eens bij Proximus een abonnement had en hier eigenlijk heel mistevreden over was omwille van de gebrekkige service, de magere opvolging en het weinig klantgericht denken.
 
De dame overtuigde mij dat dit allemaal verleden tijd was. En dat Proximus intern een conversie had doorgemaakt waardoor zowel de kwaliteit als de service aanzienlijk verbeterd waren.
OK dacht ik. Ik geef het een tweede kans.
 
Op 25/2/2022 gebeurde de activering. Bij mijn buur hadden ze de week voordien de straat opengelegd en de installatie gedaan. Bij het boren hadden ze van Proximus echter één van zijn leidingen doorboord waardoor zijn living volledig onder water kwam te staan.
Ai dacht ik. Dit maakt mij angstig.
 
Toen Proximus bij mij het voetpad openlegde verliep alles gelukkig vlot. En proper. Bij het terug dichtleggen van het voetpad bleek een kabel echter stuk gemaakt waardoor het technische team diende terug te komen om dit te fixen voordat het voetpad terug dicht lag.
Maar finaal kwam het goed.
 
Na enkele weken wenste ik ook over te schakelen en de conversie te beginnen van mijn telenet mailadres naar een proximus mailadres. Ik probeerde dit via het platform. Helaas. de miserie begon.
Getelefoneerd naar Proximus met de vraag hoe dit komt. Geen probleem zeiden ze; we geven je we een nieuw paswoord. Wacht even 10 dagen en probeer opnieuw. 10 dagen? Zei ik. Dat is toch niet meer van deze tijd. 1 dag kan ik nog begrijpen. Bij Telenet was dit zo gefixt.
Maar goed ik wachtte 10 dagen. Opnieuw inloggen en weer hetzelfde probleem. Geen toegang. Nog eens gebeld. Iemand in heel gebrekkig Nederlands aan de lijn. Lastig. Dan maar opnieuw gebeld tot iemand aan de lijn die wel goed Nederlands begreep. Zelfde verhaal. 10 dagen wachten. Ik zei, allé dit meen je toch niet. In een digitale maatschappij zoals vandaag mag je toch verwachten dat zoiets de dag nadien opgelost is. Helaas na nog es 10 dagen net hetzelfde. 
Voor een derde keer gebeld. Weer hetzelfde verhaal. Toen begreep ik dat de terugkeer naar Proximus een foute beslissing was. Ik meldde toen ook direct aan Proximus dat ik terug naar Telenet ging. Zaterdag middag toch een telefoontje van iemand die zei mijn probleem wellicht toch te kunnen oplossen. Ik zei ‘te laat’.
 

En dan begint het.

Factuur tot verrekening. Geen probleem. Factuur bekeken en betaald.
Ook gebeld naar Proximus. Wat met de toestellen?
Geen probleem meneer u krijgt nog een bericht hiervoor.
Inderdaad. Gelieve de toestellen per post terug te sturen?
 
Ik belde Proximus. Is er dan geen lokaal punt in Oostende zoals bij telenet waar je die kunt binnen brengen. In principe moet je die terug sturen zie de Proximus medewerker. Maar je kunt het proberen af te geven. Zo gezegd zo gedaan. Kapellestraat 43.
Nee meneer wij nemen geen toestellen terug. Ach zo. Ja je dient die terug te sturen.
En ja hoor er volgt een reminder. Gelieve de toestellen terug te sturen met een factuur van 298 euro. Indien dit niet gebeurt.
 
Opnieuw gebeld. Ik zeg. Ik moet hiervoor een halve dag verlof nemen om dit in de post te laten versturen en bovendien ook voor betalen voor dit pakket. Ja helaas het kan niet anders.
 
Finaal heb ik dit inderdaad moeten opsturen. Hiervoor een halve dag verlof genomen op 16/6/2022. En verstuurd via bpost DBH Veerle - Eddy Oostende, Broederlijkheidstraat 2, 8400 Oostende. De dame van de boekhandel verwittigde mij. Hou asjeblieft het ticket goed bij want er kwamen hier al heel wat mensen terug omdat Proximus betalingen blijft sturen, tot deurwaarders toe. Proximus slaagt er niet in de pakketten met toestellen die opgestuurd worden, worden niet geregistreerd en afgehandeld. Ze verliezen ze of intern vergaat men het. Kortom ik hield dit keurig bij.
 
En ja hoor.
Na het versturen kreeg ik opnieuw een reminder. Ik dacht OK misschien is dit nog niet verwerkt. ik wacht nog even. het komt wel goed.
Fout gedacht. Ondertussen nog een reminder voor die 298 euro voor de toestellen. Opnieuw gebeld naar Proximus. Opnieuw een man van allochtone origine (aan de naam te horen) in gebrekkig Nederlands. Begreep mij niet zo goed. Ik stuur u een mailadres waar u het bonnetje van bpost naar kan sturen.
Ik kreeg inderdaad iets doorgestuurd maar dit was om een pakket van Proximus te ontvangen? Kortom wat hij stuurde was gewoon niet relevant voor mijn probleem.
 
Dan nog eens gebeld. Opnieuw na ettelijke toetsen (veel te veel toetsen trouwens) om iemand aan de lijn te krijgen. Een dame. Gelukkig Nederlandstalig. Opnieuw alles uitgelegd en bonnetje voor mij. Dame aan de lijn zei. Weet je meneer, ik geloof je op je woord. Ik los je probleem op en vink het vakje aan ‘ontvangen’. Nu bleek de dame dit niet meer te kunnen aanvinken??? De termijn is verstreken meldt ze mij. Ik maak haar duidelijk dat de termijn verstreken is omdat het gewoon niet opgevolgd werd door Proximus zelf. Tja misschien kun je nog je bonnetje even doorsturen via de website.
 
Ik zeg dat meen je nu toch niet. En waar exact dan naartoe zodat het terecht komt en opgevolgd wordt??
Gewoon op de website. pffffff allé wat is dat voor organisatie?
 
Gelukkig ben ik lid van Testaankoop. Dan maar mijn stoute schoenen aangetrokken. En testaankoop gebeld. Ook testaankoop was op de hoogte van de Proximus problemen en chaos.
Kortom. Hun advies. Kruip in de pen en stuur je bonnetje op naar het hoofdkantoor. Dan heb je het ook op papier. Want via dit telefoneren raakt niets opgelost. En als er geen gevolg aan wordt gegeven. bel ons terug en wij doen juridisch dan het nodige om die zaak af te handelen op een correcte wijze. Blijkbaar kun je niet mailen? Er is ook geen mailadres? Je moet via de Chat?? Maar dan heb je ook geen bewijs? Tenzij je screenshots van elk tekstballonnetje maakt? Allé jong?? Das toch niet te geloven?
 
Bij deze stuur ik u het bewijs dat de apparatuur opgestuurd werd.
Je hoeft mij dan ook geen reminders meer te sturen en ik ben jullie financieel ook niets meer schuldig.
Jullie diensten hadden die doos al lang geregistreerd moeten hebben als ontvangen en mij ook niet langer reminders hoeven te sturen.
 
Mijn klantennummer is 215****.
Zie bpost bewijs in bijlage van het terugsturen van Wi-Fi Booster, TV-box, Modem b-box.
 
Gelieve deze zaak dan ook als afgehandeld te beschouwen en mij ook via mail dit te bevestigen.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Filip Degryse 

je krijgt automatisch de tegoednota in je mail/brievenbus als ze opgemaakt is.

ik zet dit bewijs in je dossier.

groeten

Tina

Reputatie 6
Badge +2

Misschien eens wat lezen over easy switch. Dat zou op een telenetfactuur moeten staan.

Reputatie 7
Badge +3

@Filip Degryse 

Het spijt me dat dit zo gelopen is.

Ik heb een dossier opgemaakt om je aanrekening toestellen op te lossen

Je ontvangt van mij een mail.

Graag het bewijs van retour naar mij mailen, zodat ik het nodige kan doen

Hier is je bijlage niet zichtbaar

je klantennummer heb ik overgenomen in je profiel.

groeten

Tina

Tina, bij deze het bewijs.

Ik hoop dat dit nu eindelijk geregeld is . En eerlijk jullie, Proximus zijn helemaal niet goed bezig. Ik hoor veel klachten van mensen in mijn omgeving.

Graag bevestiging na afhandelen factuur!!

Reageer