Beantwoord

Betaling lukt niet via "Nu Betalen" met BNP Paribas Fortis

  • 29 March 2016
  • 4 reacties
  • 907 Bekeken

Hallo,

Door een fout is mijn domiciliëring niet goed gelukt en heb ik nu een openstaande factuur die ik uiteraard moet betalen. Zonder waarschuwing zijn mijn uitgaande gesprekken en smsen afgesloten tot ik kan betalen. Wat ik ook begrijp maar hier is het probleem.

Toen ik met "Nu betalen" op myproximus wou betalen, zodat het meteen in orde was, zag ik meteen dat dit niet kan met Fortis Paribas maar enkel met Belfius, ING en KBC. Waarom is dit??

Dus dan heb ik maar betaald via het rekeningnummer dat ik via sms heb ontvangen nadat ik mijn betaalbelofte heb gedaan aan proximus via de telefoon. Dit is nu 3 dagen terug en op de helpdesk konden ze me enkel maar zeggen " Dat weet ik niet meneer waarom dat niet kan met Fortis en waarom het er nog niet opstaat..".

Dus waarom kan ik niet online betalen met Fortis Paribas? Ik kan nu al 4 dagen niet meer bellen of smsen..
icon

Beste antwoord door AzizA 27 April 2018, 12:48

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Beste Erwin,

Ik vrees dat ik u ook het antwoord schuldig moet blijven waarom het niet lukt om met Fortis Paribas online te betalen.

Is dit nu ondertussen reeds wel mogelijk? Indien niet, kan je ons dit gerust laten weten en wij onderzoeken dit grondig.

Is ondertussen alles in ord egekomen met uw nummer?

Met vriendelijke groeten,

Marlies
Hallo,

Door een fout is mijn domiciliëring niet goed gelukt en heb ik nu een openstaande factuur die ik uiteraard moet betalen. Zonder waarschuwing zijn mijn uitgaande gesprekken en smsen afgesloten tot ik kan betalen. Wat ik ook begrijp maar hier is het probleem.

Toen ik met "Nu betalen" op myproximus wou betalen, zodat het meteen in orde was, zag ik meteen dat dit niet kan met Fortis Paribas maar enkel met Belfius, ING en KBC. Waarom is dit??

Dus dan heb ik maar betaald via het rekeningnummer dat ik via sms heb ontvangen nadat ik mijn betaalbelofte heb gedaan aan proximus via de telefoon. Dit is nu 3 dagen terug en op de helpdesk konden ze me enkel maar zeggen " Dat weet ik niet meneer waarom dat niet kan met Fortis en waarom het er nog niet opstaat..".

Dus waarom kan ik niet online betalen met Fortis Paribas? Ik kan nu al 4 dagen niet meer bellen of smsen..


Blijkbaar is dit 2 jaar later nog niet opgelost want ik kan nog steeds niet betalen op MyProximus met BNP Paribas Fortis.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Erwin, het gaat hier niet om een probleem, de reden hiervan is dat Proximus geen overeenkomst heeft met BNP Parisbas voor online betalen. Groetjes, Aziz
Reputatie 7
Badge +4
Tja, misschien een (1e of 2e) poging (door beide partijen) ondernemen om tot een dergelijk akkoord te komen, nee?
Het betreft tenslotte toch één van de belangrijkste grootbanken en één van de belangrijkste telecomspelers op de Belgische markt....

Reageer