Vraag

BE61 0910 1660 5217

  • 3 October 2021
  • 15 reacties
  • 1946 Bekeken

Na mijn online overschrijving voor factuurnummer 612330202 naar het nieuwe rekeningnummer BE82 2100 0008 8968 van Proximus, is het nummer van de tegenpartij ineens gewijzigd naar BE61 0910 1660 5217.

Is dit nummer BE61 0910 1660 5217 een Proximus rekeningnummer of ben ik slachtoffer van phishing?

Is het factuur dan toch betaald geworden, want momenteel zie ik die nog open staan...


15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

Klantenservice Belfius

&

Question sur la facturation | Proximus Forum

= BE61 0910 1660 5217 is blijkbaar een Proximus rekening bij Belfius

indien u deze betaling uitgevoed hebt vanaf een Belfius-rekening hoeft u zich niet direct zorgen te maken, Proximus medewers (moderatoren) zullen u bovenstaande wel kunnen bevestigen wanneer zij vanaf maandag terug actief zijn op dir publieke forum

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@MMieke Dat is inderdaad ons nieuw rekeningnummer bij Belfius zoals @M_016 al aanhaalde :thumbsup: De betaling van 12,99EUR dient pas voor 18/10/2021 uitgevoerd te worden.Groetjes,Joel

Dat het uiteindelijk nummer dan een anders wordt bij Belfius was in het verleden ook al zo, dus is er niks veranderd en heeft niks te maken met het nieuw nummer van Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@MMieke Jouw betaling van €12,99 is alvast goed toegekomen. Groetjes, Antonella

Hey, 

ik had een bedrag openstaan van 92,63 euro en ik moest het overschrijven naar BE dat eindigt op 8968. Na dat ik drukte op betalen en achteraf de betaling nog eens nacheckte zag ik dat het overgegaan is naar een andere bankrekening van proximus die eindigt op 5217. Het geld is nu op die rekening gestort. Wat moet ik hier aandoen? Het het is een groot bedrag

Normaal geeft dit geen probleem als je nog niet op het nieuwe rekening nummer gestort hebt, maar morgen komen de Prox medewerkers terug langs.

Word het geld dan overgebracht? Of ben ik het geld kwijt en moet ik het opnieuw betalen?

Want het geld is namelijk gestort op het oude rekeningnummer

Als je op de oude rekening stort gaat die betaling gewoon door en wordt die ook herkent aan het referentienummer maar de Proximus medewerkers zullen dit morgen wel natrekken voor u als ze terug langskomen.

NB: onlangs heeft er hier nog zo’n geval gepost geweest op het forum en ook daar was dit geen enkel probleem.

Oh oke bedankt voor de uitleg.. :)

Reputatie 7
Badge +3

@Glorxxx 

de betaling is binnen.

groeten

Tina

ik had een overschrijving uitgevoerd van  165,08 euro en ik moest het overschrijven naar BE82 2100 0008 8968. Na dat ik drukte op betalen en achteraf de betaling nog eens nacheckte zag ik dat het overgegaan is naar een andere bankrekening van proximus BE61 0910 1660 5217. Het geld is nu op die rekening gestort. Wat moet ik hier aandoen? Het is een groot bedrag

Reputatie 7
Badge +3

@Go_merry  Dit is inderdaad  één van onze nummers. Het bedrag is echter nog niet toegekomen dit zal waarschijnlijk morgen of maandag toekomen moest je dit vanmorgen gedaan hebben. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +4

Wat moet ik hier aandoen?

Niets en u hoeft zich ook geen zorgen te maken; dit is een (professionele) Proximus rekening bij Belfius en overschrijvingen door klanten met een Belfius-rekening kunnen automatisch door Belfius naar die Belfius-rekening van Proximus worden omgevormd

Zie de hierboven reeds vermelde info (waaronder deze van Belfius klantendienst webpagina)

 

@Go_merry Ter info:

Ik voerde een overschrijving uit. Ik merk dat het rekeningnummer van de begunstigde gewijzigd werd. Kan dit?

Het is mogelijk dat het rekeningnummer van de begunstigde dat u nu ziet in de historiek van uw verrichtingen of op uw rekeninguittreksel, niet langer het rekeningnummer is dat u gebruikte bij uw overschrijving.

 

Een voorbeeld

U betaalt een elektriciteitsfactuur. Tijdens het invoeren van uw overschrijving van uw Belfius-rekening voert u het KBC-rekeningnummer in als begunstigde rekening, zoals vermeld op uw factuur.

Nadien merkt u dat de betaling op een andere rekening gebeurde dan dewelke u invoerde, maar nog steeds op naam van uw elektriciteitsleverancier.

 

 

Wat is er gebeurd?

  • Grote bedrijven (zoals nutsbedrijven, telefoonoperatoren ...) hebben vaak een rekening bij meerdere banken. 
  • In ons voorbeeld heeft uw elektriciteitsleverancier bv. een rekening bij zowel Belfius als KBC.
  • Uw elektriciteitsleverancier heeft de dienst conversie begunstigde rekening van Belfius: alle gelden die naar hem worden overschreven, en die afkomstig zijn van Belfius-rekeningen, worden op de Belfius-rekening van de elektriciteitsleverancier overgeschreven i.p.v. de KBC-rekening.
  • M.a.w. het KBC-rekeningnummer van uw elektriciteitsleverancier wordt dus automatisch omgezet naar zijn Belfius-rekening.

 

Waarom Conversie begunstigde rekening?

Dankzij de dienst conversie begunstigde rekening zijn uw betalingen meteen gestort op de professionele Belfius-rekening van de leverancier.

Aangezien transacties tussen banken minstens 1 dag in beslag nemen, heeft deze dienst voor u als voordeel dat uw factuur meteen betaald is (en dus geen betalingsherinneringen).

Reageer