Beantwoord

Automatische Overschakeling naar Mobile 10

  • 30 January 2018
  • 4 reacties
  • 257 Bekeken

Ik stel vast dat mijn mobiel abonnement Mobile Start Bis is vervangen door Mobile 10 en hiervoor een hogere prijs wordt aangerekend. Toen ik dit net meldde aan de klantendienst kreeg ik als antwoord dat me dit reeds werd medegedeeld op mijn aanrekening van 10 november ll. Op deze aanrekening staan inderdaad 6 Tariefaanpassingen gemeld waaronder een gsm-abonnement aanpassing "Start 5". De niet bepaald klantvriendelijke dame aan de andere klant van de lijn wist me te vertellen dat deze aanpassing echter ook voor de formule Mobile Start Bis van toepassing is. Op mijn vraag waarom dit dan niet als zodanig werd vermeld wist ze me doodleuk te zeggen dat ik aan't muggenziften was. Ik blijf erbij dat op geen enkele aanrekening staat dat Start Bis niet meer van toepassing is of hetzelfde soort abo zou zijn als Start 5.
Deze houding vind ik bijzonder spijtig en betreurenswaardig.
icon

Beste antwoord door LorentzV 31 January 2018, 16:21

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://www.proximus.be/dam/jcr:1c5321f6-ef8f-443f-aec2-1c75810b4dbe/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/1710/Tariefaanpassing_voor_abonnementen_-op_01_01_2018~2017-11-03-13-31-17~cache.pdf

Deze aanpassing op 1/1/2018 (= migratie) is inderdaad vermeld in de bovenvermelde lijst terug te vinden op de Px website (en vermeld in "De Tijd" van 6/11/2017)

Indien effectief niet vermeld op uw factuur 1 maand voorafgaand aan de ingang van deze aanpassing hebt u een punt en kunt u in principe op legale wijze bv. uw contract nog altijd opzeggen, een tijdelijke compensatie vragen, enz.)
Beste,
meen je dat nu echt ? Ga jij bij elke factuur die je ontvangt onmiddellijk kijken naar de website van die leverancier ? en veronderstel jij dat elke Proximusklant de Tijd leest ?
Doe mij aub even een plezier en neem mijn aanrekening dd 10/11/17 docnr 6746056090 klantnr 1169932 er bij. Op pagina 3 onderaan wordt naast 5 andere tariefaanpassingen vermeld dat het GSM abo Start 5 wordt vervangen. Wij hebben/hadden echter een abo Start Bis.
Hoe heb ik de verandering opgemerkt ? Omdat het gsmnr een nr is gebruikt door mijn dochter, die mij kwam vertellen dat ze een sms heeft ontvangen met de melding dat zij de bundel heeft overschreden. Ik denk ook, maar ik kan me vergissen want ik ben niet technisch aangelegd, dat dit binnen de bundel Start Bis niet kon.
Temeer heb ik aan je klantendienst deze overschrijding nooit ter sprake gebracht. Wel een correcte verwittiging en zoals je zelf zegt een tijdelijke compensatie, maar dit lukte niet.
Reputatie 7
Badge +4
Dus zoals geschreven:
Indien effectief niet vermeld op uw factuur 1 maand voorafgaand aan de ingang van deze aanpassing hebt u een punt en kunt u in principe op legale wijze bv. uw contract nog altijd opzeggen, een tijdelijke compensatie vragen, enz.)
Succes
Reputatie 6
Badge +3
Dag hughess,

Het GSM abonnement dat jij hebt is het abonnement dat vermeld werd in de prijswijziging: Mobile Start 5 bis is het abonnement dat in de wijziging aangegeven werd als Start 5, wat nu een Bizz Mobile 10 is. Op het document werd ook aangegeven dat dit voor jouw profiel van toepassing is met "Uw gsm-abonnement Start 5 wordt vervangen door Mobile 10 (prijzen incl. btw)"
M_016 is geen geregistreerde Proximus medewerker en is gewoon een Forum lid dat leden graag helpt met het zoeken naar antwoorden.

Groetjes en geniet nog van jouw dag
Lorentz.

Reageer