Hallo,
Ik kreeg dit weekend een sms dat ik over mijn maximum verbruik van mijn abonnement al was gegaan voor meer dan 10 euro, wat nooit gebeurt, maximum in gigabyte is al 15 en ik zit vaak genoeg op wifi, bellen en sms’en doe ik al bijna niet meer.
Na na te kijken deze morgen op de app blijkt dat mijn verbruik effectief nog geen 3GB is maar er bij mijn extra betalingen een dienst staat onder de naam ‘Planet Flix’. Ik heb geen idee wat het is, en gaf ook geen toestemming om mijn proximus te gebruiken voor andere zaken of derden. Ben al jaren bij Proximus maar heb nog maar onlangs domiciliëring aangezet.
Na het bellen naar het 0800 nummer werd me gezegd dat ‘derde partijen hierin heel slim zijn’ en dit ‘zonder dat ik het opmerkte’ zal toegelaten hebben. Ik zie niet in hoe of waar, en toen ik vroeg naar eender wat van contactgegevens van deze 3e partij bleek de dame na nazicht da ter ook geen zijn opgegeven. Ik heb gevraagd om de mogelijkheid naar tertiaire diensten en e-commerce per onmiddelijke stop te zetten, maar vraag me toch wel af wat er zal gebeuren met de aangerekende kosten sinds blijkbaar 2-3 weken voor een mij ongekende dienst.
Blijkbaar komt dit automatisch bij de facturen, maar als dit mogelijk wordt met een domiciliëring dat men zelfs geen akkoord moet geven en Proximus zelf geen idee heeft wie dit bedrijf is, pikt men het mss beter op met de bank en zet men zo een domicilie stop.