Beantwoord

aangekochte decoder vervangen


beste,
onlangs is mijn abonnement naar flex pack gegaan.
daar we nog een aangekochte decoder V5 hebben
zou het dan mogelijk zijn die te vervangen door een V7 decoder.
decoder V5 loopt regelmatig vast op fouten van de harde schijf bij opnames
omdat men mij nu toch de huur decoder aanrekent in het nieuwe pack
zou ik graag mijn decoder vervangen.

icon

Beste antwoord door HeidiE 10 June 2021, 13:34

Bekijk origineel

10 reacties

Dat zal inderdaad geen probleem zijn aangezien de huur van één decoder inbegrepen zit in je pack, tenzij je lijnsnelheid niet boven 30Mbps zou zijn, maar de Prox forummedewerkers zullen dit wel straks verder afhandelen voor u als ze hier de draad opnemen.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

de huur van een 1e decoder is gratis en inbegrepen in Flex 

Flex--INT-TV-TEL-_NL_20200701~2021-04-29-11-14-43~cache.pdf (proximus.be)

=

dient door Proximus te worden geleverd

er is geen beperking m.b.t. een gehaalde internetsnelheid van 30 Mbps van toepassing 

eventueel kan proximus blijkbaar wel een andere gratis decoder geleverd worden indien de 30 Mbps niet zou gehaald worden

 

er is geen beperking m.b.t. een gehaalde internetsnelheid van 30 Mbps van toepassing 

Toch niet niet in die gestandaardiseerde fiche (= theorie gaat over flex en niet bep over welke decoder)

eventueel kan proximus blijkbaar wel een andere gratis decoder geleverd worden indien de 30 Mbps niet zou gehaald worden

Werd hier inderdaad heel frequent aangehaald door Prox,  en terecht voor de V7 decoder, want anders er nog meer klachten aangezien de decoder op dat gebied wat meer eist (cfr. talrijke berichten i.v.m. V7 dec problemen) dan de oudere V5C (=praktijk).

Internetsnelheid zou geen probleem mogen zijn, 84mb download en 18mb upload.

klantnummer in profiel.

bedankt Martin.

Dan zullen de Prox medewerkers dit wel seffens verder regelen voor u.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @leo 10 ik laat onze achterliggende dienst het nodige doen! Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@leo 10  De nieuwe decoder wordt maandag aan huis geleverd via Bpost. Groetjes, Antonella

Gisteren gecontacteerd met melding dat mijn huidige decoder (V4?)moet vervangen worden wegens nieuwe technieken die niet langer ondersteund worden en tv kijken niet meer mogelijk zal zijn??? (op 1 november).

Als klant heeft men blijkbaar geen keuze: enerzijds wordt men daardoor verplicht het programma PICKX te installeren (ZEER gebruiksonvriendelijk) en anderzijds zal ik nu maandelijks de huur moeten betalen van de nieuwe decoder (terwijl de huidige aangekocht is om huur te vermijden)

Na aandringen werd voorgesteld een decoder van de vorige generatie te leveren (zonder pickx) en de aanrekening van huur uit te stellen tot juni 2024.

Indien het gebruik van pickx eenvoudiger, directer en gebruiksvriendelijker wordt (zonder haperingen) kan ik alsnog overwegen mee te gaan. (eerst testen)

Maar het stoort me meer dat nu huur wordt aangerekend voor vervanging van een decoder die mijn eigendom is: als de aanrekening tijdelijk kan uitgesteld worden waarom kan dat dan niet onbeperkt in tijd?

ik wacht in ieder geval af of tv kijken idd onmogelijk zal blijken met mijn huidige decoder op 1 november...

@andre48 

In afwachting van een reactie van een PXM medewerker: 

Ter bijkomende info: het is de bedoeling om uiteindelijk nog enkel twee modellen van decoders in omloop te houden en die zijn de decoder V5compact (HD) en de V7 decoder (Android UHD decoder).

Er zou wel in 2024 een V7C decoder uitkomen met de bedoeling dat deze ook rechtstreeks verbinding kan maken via wifi met de bbox of wifi booster naast een UTP kabel verbinding die ook mogelijk blijft.

En nog toekomst muziek: zou er gewerkt worden aan een V8 decoder.

Reputatie 7
Badge +3

@andre48 

bij aangekochte decoders zijn er in het verleden al te veel problemen geweest:

ook dan vragen klanten support als de toestellen defect zijn en wensen ze gratis vervanging… wat niet kan.

bij een huurtoestel is de vervanging steeds mogelijk en is er kans voor up to date toestellen.

Ook de TV-toestellen veranderen van techniek en het kan best dat een oude decoder niet meer compatibel gaat zijn.

Techniek verandert… en we moeten mee.  Ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen past, maar voor de meesten is het zelfs een verbetering.

Door uitstel betaling huur heeft men toch al een mooie geste gedaan.

Het is aan jou om nu verder alle mogelijkheden uit te testen :-)

succes

Vriendelijke groeten

Tina

 

Reageer