10tallen telefoontjes, geen oplossingen. Proximus: groot bedrijf, of bedrijf in kinderschoentjes?

  • 18 August 2018
  • 13 reacties
  • 574 Bekeken

Beste Proximus
Na een tijdje twijfelen hebben we besloten de overstap te maken van Telenet, naar Proximus. Na veel twijfelen, want ooit ben ik enorm bedrogen (lees eigenlijk belogen) door 1 van jullie verkopers. Maar nu, dit is 10jaar geleden. Na 10jaar telenet, de rekening gemaakt, en proximus komt een goeie 20EUR goedkoper uit per maand. Dus, we gaan de overstap maken naar proximus.
Dit voor onze 2 gsm’s, de vaste lijn, televisie (inclusief Netflix) en internet.

Men zou denken, dat wij niet de eersten zijn die deze overstap maken, dus dat dit vlotjes zou moeten verlopen..

Echter:
1: Dag 1: zoals ons was gezegd, na een aantal uren zou het bereik van telenet wegvallen. Op dat moment moesten we de proximus sim-kaarten plaatsen, en zou de overschakeling in orde zijn.
Na een aantal uurtjes dan toch maar eens een telefoontje naar jullie diensten.
De automatische vrouw vraagt het betreffende telefoonnummer in te geven.. na talloze pogingen telkens te horen ‘nummer is niet gekend bij ons’ dan maar via andere wegen in dat automatische menu iemand aan de lijn gekregen.. Die persoon kon ons na heel veel zoeken toch vinden in het systeem.
In de late avond was dan toch 1 van de 2 gsm’s in orde. De andere pas 3 dagen later.

2: Een aantal dagen later: Na een paar dagen al een sms dat de mobiele data van een van onze nummers bijna op is. Opnieuw een telefoontje naar jullie diensten.
Daar werd me gezegd ons hier geen zorgen in te maken, wat we extra verbruikten zal niet worden aangerekend, dit kan gebeuren bij omschakeling, komt wel meer voor. Standaardprocedure.

3:Een aantal dagen gaan voorbij.. Alweer een probleem; Een van de gsm’s niet meer bereikbaar via sms of telefoon. Wederom een telefoontje naar jullie diensten.
Op dit uur was enkel de technische dienst nog beschikbaar, maar onbereikbaar, omdat ik niet door het menu geraak waar mijn telefoonnummer niet herkend wordt. Dit probleem zou blijkbaar veroorzaakt worden omdat jullie nog niet zijn kunnen langskomen voor de televisie, vaste lijn, en internet. Zijn er dan geen klanten die enkel gsm hebben bij jullie? Of is jullie systeem zo prehistorisch dat dit niet van elkaar kan gescheiden worden? De dag erna, na opnieuw een telefoontje, dan toch tegen de avond weer bereikbaar.

4: Hop, nieuw probleem; Een paar dagen later, alle mobiele diensten van een van de nummers afgesloten. Opnieuw telefoontje naar jullie diensten..(Deze keer letterlijk UREN aan telefoon gehangen met jullie diensten!!!!)
‘Jullie factuur is niet betaald’ (hoe kan dat? We zijn nog maar 2-3 weken bij jullie?
‘Jullier zitten over de limiet van de mobiele data’ Was ons niet gezegd ons hier geen zorgen over te maken?
Deze keer; geen oplossing! Jawel, 1 oplossing; koop zelf mobiele data bij. Of toch niet, dat lukt niet, want jullie gsm nummer wordt niet herkend in ons systeem.
tja. Je zal moeten wachten tot de maand voorbij is. Dan zal je terug nieuwe data krijgen. Heel klantvriendelijk anders.
5; inderdaad, na het einde van de maand, opnieuw mobiel internet. Maar dan komt de factuur. 188EUR! Voor 1 maand 2 gsm’s? dus, de mobiele data dan toch aangerekend? Terwijl we er ook al eentje van 110EUR hebben betaald, terwijl we nog geen week klant waren? dus 298EUR, voor 1 maand en 1 week, met 2 gsm's?
Ook de factuur van telenet komt. Ook nog steeds 2 gsm’s? Regelden jullie de overgang niet? Nog iets wat niet gelukt is dan? Zou ik dan toch de eerste zijn die de overstap maakt naar proximus?

6; de afspraak voor vaste lijn, internet, en tv. 2 emails, 2 sms’en, voor de bevestiging. Een technieker en een lasser komen langs op vrijdag de 17e, tussen 8u, en 17u. Inderdaad, zoals voorzien. Dus, ik neem een dagje vrij, sta op om 7u, iedereen klaar tegen 8u.
17u. wat een verloren dag. Mooi weer. Eigenlijk zoveel te doen op het werk. Maar de technieker komt langs. Of niet? Nee, toch niet. Niemand gezien. Ook niets gehoord qua annulering. Helemaal niets.

Die factuur van jullie, ik zou die aan jullie moeten factureren! Urenlang heb ik al aan telefoon gehangen met jullie. Dagenlang zijn wij verminderd bereikbaar geweest. (Wij zijn bezig zelf een zaak op te richten, laat bereikbaarheid dan net iets heel belangrijk zijn! Notaris, boekhouder, enz..) Gisteren alweer een volledige werkdag verspild.

Proximus, het is genoeg geweest. Wij zijn ‘gedeeltelijk, en bijna’ klant geweest bij jullie. Of zelfs dat niet. Maar nu is de maat vol. Het was een enorme vergissing om de overstap te maken naar Proximus. Nog maar eens een telefoontje? Nee bedankt. Ik heb genoeg met jullie aan telefoon gehangen. Ik ben benieuwd of telenet ook zoveel problemen zal hebben om onze gsm’s gewoon terug te nemen!

13 reacties

hier een gelijkaardige situatie ! ook na 9 jaar klant bij telenet te zijn de overstap gemaakt, exact 1 maand en 1 dag geleden. En al meer met de klantendienst gebeld, gemaild, gechat, .... op die termijn dan dat ik de voorbije 9 jaar deed bij telenet ! ook alleen maar problemen bij proximus.. hing net nog aan de lijn, ze zetten mij 'even' in wacht... 9 min later leggen zij gewoon op, terwijl ik braaf aan de lijn aan het wachten ben.. ze denken dat we duidelijk niets anders te doen hebben!
ik betaal liever wat meer voor telenet en een goede klantendienst, dan dat ik zoveel miserie heb bij proximus en moet betalen voor diensten die helemaal niet werken!
Hey Melissa. Inderdaad, 10jaar geen problemen met Telenet. Door de recente prijsverhogingen, ben ik beginnen kijken of Proximus goedkoper zou zijn. Het spreekwoord, goedkoop is duurkoop klopt helemaal hier. Soms is een beetje extra betalen de kwaliteit waard! Ik heb minstens al een volledige werkdag aan telefoon gehangen, en een volledige werkdag thuis zitten wachten op een geest.. hopelijk geraak ik hier makkelijker terug weg, dan dat je klant wordt! ?
Hier waren we ook exact om dezelfde reden overgestapt van telenet naar proximus! ergens wel 'leuk' om te zien dat het niet alleen bij ons dikke miserie is.. 🙂
Je bent niet alleen.. jammer genoeg.. ik snap alleen niet, dat zo’n bedrijf, wat je toch zou denken dat technologisch, en op vlak van informatica ver vooruit zou moeten staan, zelfs problemen heeft om een gsm nummer te scheiden van de andere diensten. Zelfs niet kan zorgen dat er terug mobiele data beschikbaar is, zelfs niet kan zorgen dat je verwittigd wordt wanneer, en of er effectief een technieker komt.. sorry, maar deze problemen heb ik bij Telenet niet gehad. Daar weet je om te beginnen al voor-of namiddag. Plus, je krijgt een sms wanneer de technieker naar je adres op weg is.
Ik vraag me af of Proximus überhaupt door heeft dat ze niet bij mij zijn geweest ?
Reputatie 1
nope.. zeker niet alleen!
na drie maand miserie met proximus (we waren 20jaar telenetklant voordien) ben ik terug overgestapt naar telenet. proximus kan voor mijn part mijn kl*** kussen! heb het echt gehad met proximus.. aaargh! ik wordt er nog kwaad van lol...
dus nu terug telenet.. en mss afwachten indien er een derde en vierde speler op de provider-markt komt... maar porximus is voor mij de komende 20 jaar geen kanshebber meer!
Reputatie 7
Badge +4
Beste Melissa, het spijt me dit alles te vernemen. Kunnen we je via deze weg ergens concreet mee verderhelpen? Groetjes Freya
Beste Melissa, het spijt me dit alles te vernemen. Kunnen we je via deze weg ergens concreet mee verderhelpen? Groetjes Freya

Het zou gewoon leuk zijn als ik thuis een werkende wifi heb zodat mijn babyfoon die via wifi werkt, gebruikt kan worden zonder dat ik 24/24 op 4G moet zitten (gelukkig heb ik onbeperkt 4G bij Orange met mijn iphone!) maar dat vreet ook aan mijn batterij natuurlijk en uiteindelijk betaal ik ook wel voor de wifi dus zou het leuk zijn dat ik die krijg! dan zou het ook leuk zijn dat de opnames die ik instel op mijn digicorder ook effectief volledig opgenomen worden en niet half.
En ik ben heel erg blij dat ik na 6 dagen geen telefoon gehad te hebben, eindelijk terug bereikbaar ben op mijn vaste lijn. Waar ik dan wel zelf meermaals voor naar de technische dienst heb moeten bellen, zelfs wanneer ze het problemen gevonden hadden en gingen oplossen heb ik 3uur later NOG eens moeten terugbellen om te vragen waarom het nog steeds niet werkte... dat waren ze dus weer vergeten te activeren... maar of u mij ergens mee kan helpen? geen idee. aangezien ik met die klachten van de wifi en tv al meer als een maand niet geholpen ben, denk ik niet dat dat nu zal veranderen ..
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Melissa,

Zou je het goed vinden mochten we een gratis technieker naar je toesturen die de nodige tijd krijgt om je aansluiting eens volledig na te kijken. Zodat vastgesteld kan worden waarom de wifi niet goed werkt?

Groeten Geert
Hallo Melissa,

Zou je het goed vinden mochten we een gratis technieker naar je toesturen die de nodige tijd krijgt om je aansluiting eens volledig na te kijken. Zodat vastgesteld kan worden waarom de wifi niet goed werkt?

Groeten Geert


Dit zou ik zeker goed vinden!
Reputatie 6
Badge +3
Dag Melissa,
Een 'Happy house' bezoek van onze technieker kan je aanvragen via deze link;
https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html
Mvg. Wilfried
Blijkbaar ben ik niet de enige. Jaren klant bij telenet en nooit problemen gehad. Nu enkele maanden bij proximus omdat ze idd goedkoper zijn. Facturen die niet kloppen, plots afsluiten van ons pakket (tv,internet,gsm), daarna extra kosten om terug aan te sluiten,...
Als je klacht stuurt naar proximus geen antwoord en bellen naar de klantendienst heb ik na 55min wachten opgegeven. Doet me toch denken om terug over te stappen naar telenet.
Reputatie 2
Badge
Je kan een klacht indienen bij de ombudsdienst telecommunicatie en bij testaankoop.

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
Dit staat zelfs op de contact pagina van Proximus vermeld ☺️

Reageer