Zendervolgorde


Reputatie 4
Badge +1
Zonet een nieuwsbrief ontvangen over de wijziging van de zendervolgorde.

Vooral dit:

Je hebt je eigen zendervolgorde ingesteld?

Om technische reden kan je dit jammer genoeg niet behouden.


Grrrrr. 😡 😡 😡 😡

Moet zoiets nu echt?

Sommige gebruikers kiezen nu eenmaal liever taal als eerste criterium en daarna pas uitzendkwaliteit. Nog anderen verkiezen gewoon hun eigen persoonlijke volgorde, zoals ik. Instellingen waar je toch even mee bezig bent geweest. Dat mogen we dan alweer opnieuw instellen. Voor hoelang deze keer?

En dan, trouwens ondanks eindeloos verzoeken: BBC1 & 2 nog steeds in SD, zoals we in de 20e eeuw keken!!?

Kortom: niet bepaald het moment voor een tevredenheidsenquête. Niet goed bezig, Proximus! ☹️

52 reacties

Ik weet niet of je op deze pagina wat meer kunt vinden
>
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximus_tv_renumbering/particulieren/discover/news/uit-eerste-hand/proximus-tv-zenders-lijst-hernummering.html


Martin, met al de respect, shut up man (hier en in de gelijkaardige topics).

Je snapt niet wat ons probleem is (of je wil niet snappen). We weten dat allemaal (wat in dat link staat). Zo hebben we in de eerste plaats de volgorde van ons zenders veranderd, tot we de ideale volgorde hadden. Maar dat duurde heel wat (tot een paar uren bij sommige die veel wilden veranderen).

Het probleem is dat we niet aanvaarden dat Proximus zonder enig respect voor ons keuzes en verloren tijd heeft beslist om al ons werk naar de prullenmaand te gooien en een ander volgorde te forceren op ons. Ja, we hebben de "vrijheid" om al dat werk nog eens te doen (tot de volgende willekeurige beslissing van Proximus), maar hoe zou je het vinden om uren te spenderen om orde te brengen in al jou kasten in het huis dat je huurt, en dan zou de eigenaar komen terwijl dat je weg bent en alles veranderen in al jou kasten... en een boodschap achtergelaten: "ik den dat dit veel beter eruit ziet dan wat je vroeger had".

Nee, dank u.
waarom zou ik niet snappen wat je probleem is, ik kan er gewoon geen oplossing voor bieden, alleen Proximus kan dat, 'k heb zelf met het probleem af te rekenen en moet even zeer ondergaan!
ik geef alleen deze link en evt. andere info mee (niet specifiek voor één persoon) voor gelijk wie die hier op het forum komt en deze post(en) leest en er mss dan toch wel iets aan heeft als hij de zenders ook moet rangschikken!
Reputatie 7
Badge +4
Radu B, wij zouden het apprecieren als de berichten die hier geplaatst worden op een vriendelijke en beleefde manier kunnen verlopen. Wij doen hier onze uiterste best om iedereen zo snel mogelijk te antwoorden en dit is zeker het geval voor Martin (Martin, bedankt hier voor trouwens! )
Wij begrijpen dat je niet tevreden bent met de gewijzigde zendervolorde, dit werd ons al heel duidelijk gemaakt. De update is inderdaad gebeurd, dit is niet bij iedereen gelijktijdig, maar het heeft geen zin om dit in elk topic te plaatsen. We zijn er van op de hoogte, ons IT team is ervan op de hoogte.
Dit kan niet teruggezet worden naar de oude software, dus deze zenders kunnen niet worden teruggeplaatst naar hoe ze door jullie werden gezet.
Fijne dag nog,
Reputatie 6
Badge +2
En wat ontdekten we deze morgen in ons grootwarenhuis? De hele schikking van de producten was veranderd! Afgekeken zeker? ??
En gisterenavond stond ons smoutebollenkraam van de sinksenfoor ook al niet meer op dezelfde plaats.
Reputatie 3
Badge +1
Hoort Leuven bij wave 4?

Als Vilvoorde in wave 2 zit (op 12 juni), dan worden ze waarschijnlijk behandeld als een deel van Brussel...
Radu B, wij zouden het apprecieren als de berichten die hier geplaatst worden op een vriendelijke en beleefde manier kunnen verlopen. Wij doen hier onze uiterste best om iedereen zo snel mogelijk te antwoorden en dit is zeker het geval voor Martin (Martin, bedankt hier voor trouwens! )
Wij begrijpen dat je niet tevreden bent met de gewijzigde zendervolorde, dit werd ons al heel duidelijk gemaakt. De update is inderdaad gebeurd, dit is niet bij iedereen gelijktijdig, maar het heeft geen zin om dit in elk topic te plaatsen. We zijn er van op de hoogte, ons IT team is ervan op de hoogte.
Dit kan niet teruggezet worden naar de oude software, dus deze zenders kunnen niet worden teruggeplaatst naar hoe ze door jullie werden gezet.
Fijne dag nog,


Dag Charlotte,

Sorry daarvoor, maar...

1) Wat ik niet snap, is dit: iedereen klacht over het feit dat ze vroeger (veel) tijd hebben geïnvesteerd in zenders de plaatsen in de ideale volgorde? D.w.z. dat iedereen (of bijna iedereen) de procedure al kent. Dus, als iemand erover klacht, ik snap niet deze "vrijwilligers" die ons verwijzen naar een procedure die iedereen kent (en dat overal te vinden is, voor dat we ons weg naar dit forum vinden). Misschien zijn ze goed bedoeld en begrijpen ze niet wat ons pijnpunt is, maar het blijft verdacht, want ik dacht dat we duidelijk genoeg waren over de oorzaak van ons frustratie.

2) Beleefdheid is a two-way street. Het feit dat Proximus weigert te begrijpen wat ons probleem is, en elke keer ons behandelt als idioten (altijd ons verwijzen naar een procedure die we al jaren kennen, i.p.v. de kern van het probleem aan te pakken), is al slecht genoeg. Ik heb op een beleefde manier proberen te klagen met een telefoon naar de jullie op woensdag 5 juni om 19:46 (ik ben zeker dat als je wil, je kan dat opgenomen gesprek terugvinden). Ik kreeg een sarcastische medewerker aan de lijn die me voor de gek heeft gehouden toen ik zei dat ik uren heeft gespendeerd in her verleden om de zenders te hernummeren. Hij zij dat ik betere, nuttigere dingen kon doen in mijn leven dan zenders hernummeren, dat Proximus heeft lang aan gedacht aan deze "ideale" volgorde, en dat ik het gewoon moet accepteren; dat Proximus niet zal buigen voor "een ontevreden klant". Ik vroeg om met een verantwoordelijke te spreken en hij weigerde dat. Ik vroeg om zijn volledige naam dan, en hij weigerde dat ook en dan hing hij gewoon op. Dat is geen manier om klanten te behandelen. Dus wat zijn de opties die ik nog heb?
Ik ben er ook aan begonnen aan het herschikken en ook een deel zenders die ik vroeger had vind ik ook nog niet terug waarschijnlijk regio gebonden (veranderd tov vroeger) enkele zenders voor de kinderen vind ik niet direct terug en ze zijn er niet echt blij mee, enfin 't zal weer zoeken en herschikken worden....
Reputatie 7
Badge +2
Ik ben er ook aan begonnen aan het herschikken en ook een deel zenders die ik vroeger had vind ik ook nog niet terug waarschijnlijk regio gebonden (veranderd tov vroeger) enkele zenders voor de kinderen vind ik niet direct terug en ze zijn er niet echt blij mee, enfin 't zal weer zoeken en herschikken worden....

Voilà, deze namiddag de update binnen gekregen en ik ben er welgeteld 5 uur mee bezig geweest om alles terug naar mijn voorkeur te zetten. Ik moet zeggen dat het nog meer werk was dan vroeger omdat in Brussel nu alle Franstalige zenders op de eerste 200 posities stonden. Ik hoop nu echt dat dit de allerlaatste keer is. Bij volgende fratsen zeg ik mijn liniaire TV gewoon op en behoud ik enkel de andere dinesten van PX, want voor de paar keer dat ik nog live TV kijk, kan ik evengoed via de app van de zenders kijken.

Verder vind ik het nieuwe TV menu een gemiste kans en het is duidelijk dat deze operatie eigenlijk bedoeld is om meer te verkopen:
1. zendervolgorde met zenders in de betaalpakketten tussen de basiszenders
2. de keuze voor filmgenres in het TV menu toont enkel films uit de catalogus op aanvraag.

Men had dat toch slimmer kunnen aanpakken. Kijk aub eens bij Molotov TV. Dat is tenminste een goede interface.
Reputatie 1
Is er een optie om als Nederlandstalige Brusselaar de zelfde standaard zendernummering te krijgen als in Vlaanderen ?
251 ipv. 31 vind ik toch wel een achteruitgang... Ik kan me natuurlijk ook bezighouden met alles manueel te verschuiven, maar goed.
Blijkbaar moet er ook iets mis gegaan zijn met de communicatie naar de klanten.
Ik heb hier geen enkel bericht over ontvangen!
Mijn verbazing was groot toen alle zenders opeens veranderd waren.
Ik ben een Nederlandstalige Walloniër en heb dus ook opeens de nederlandstalige zenders vanaf N°251.
Bij mij kwam ± een vijftal dagen op voorhand, iedere keer bij het opstarten van de decoder, de melding dat die zendervolgorde binnen enkele dagen ging veranderen....
Reputatie 7
Badge +2
Is er een optie om als Nederlandstalige Brusselaar de zelfde standaard zendernummering te krijgen als in Vlaanderen ?
251 ipv. 31 vind ik toch wel een achteruitgang... Ik kan me natuurlijk ook bezighouden met alles manueel te verschuiven, maar goed.


Helaas is die optie niet beschikbaar. De communicatie in de email en die op het TV scherm komen niet overeen. In de email stond een link naar de zenderkaart voor Brussel en die was zowel voor Frans- als Nederlandstaligen dezelfde: voorrang voor de Franse zenders. Op het TV scherm staat dan dat de eerste 13 zenders dezelfde gingen zijn als voorheen. Dat is dus manifest een leugen want voorheen waren de eerste 13 zenders Nederlandstalige zenders als de decoder op Nederlands was ingesteld in de regio Brussel. Vanaf nu beschouwd PX Brussel als een ééntalige Franstalige regio. Wat een afgang. Zeker als je weet dat het voorheen wel juist was. Dus niet alleen een afgang maar ook een achteruitgang. Je zou verwachten dat software updates de klantervaring verbeteren. Niet dus.😡 😡 😡
zenderlijst Vlaanderen :
💥https://www.proximus.be/dam/jcr:810fbecd-d01e-4c11-836e-73cdae9ef3ca/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-flanders-nl~2019-06-13-09-01-36~cache.pdf

zenderlijst Wallonië & Brussel:
💥https://www.proximus.be/dam/jcr:51b3582b-8404-4bb2-a248-0052a8c4d87b/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-bxl-wal-nl~2019-06-13-09-01-43~cache.pdf
Reputatie 1
Is er een optie om als Nederlandstalige Brusselaar de zelfde standaard zendernummering te krijgen als in Vlaanderen ?
251 ipv. 31 vind ik toch wel een achteruitgang... Ik kan me natuurlijk ook bezighouden met alles manueel te verschuiven, maar goed.


Helaas is die optie niet beschikbaar. De communicatie in de email en die op het TV scherm komen niet overeen. In de email stond een link naar de zenderkaart voor Brussel en die was zowel voor Frans- als Nederlandstaligen dezelfde: voorrang voor de Franse zenders. Op het TV scherm staat dan dat de eerste 13 zenders dezelfde gingen zijn als voorheen. Dat is dus manifest een leugen want voorheen waren de eerste 13 zenders Nederlandstalige zenders als de decoder op Nederlands was ingesteld in de regio Brussel. Vanaf nu beschouwd PX Brussel als een ééntalige Franstalige regio. Wat een afgang. Zeker als je weet dat het voorheen wel juist was. Dus niet alleen een afgang maar ook een achteruitgang. Je zou verwachten dat software updates de klantervaring verbeteren. Niet dus.😡 😡 😡


Jammer, iedereen weet hoe gevoelig de taalkwestie is. Ik vind de thematische rangschikking (en HD prioriteit) heel handig. Meer ruimte voor personalisatie (bvb taal of favorieten) had een meerwaarde geweest.... Hopelijk voegen ze met een volgende update iets dergelijk toe.
Reputatie 3
Badge +1
Is er een optie om als Nederlandstalige Brusselaar de zelfde standaard zendernummering te krijgen als in Vlaanderen ?
251 ipv. 31 vind ik toch wel een achteruitgang... Ik kan me natuurlijk ook bezighouden met alles manueel te verschuiven, maar goed.


Helaas is die optie niet beschikbaar. De communicatie in de email en die op het TV scherm komen niet overeen. In de email stond een link naar de zenderkaart voor Brussel en die was zowel voor Frans- als Nederlandstaligen dezelfde: voorrang voor de Franse zenders. Op het TV scherm staat dan dat de eerste 13 zenders dezelfde gingen zijn als voorheen. Dat is dus manifest een leugen want voorheen waren de eerste 13 zenders Nederlandstalige zenders als de decoder op Nederlands was ingesteld in de regio Brussel. Vanaf nu beschouwd PX Brussel als een ééntalige Franstalige regio. Wat een afgang. Zeker als je weet dat het voorheen wel juist was. Dus niet alleen een afgang maar ook een achteruitgang. Je zou verwachten dat software updates de klantervaring verbeteren. Niet dus.😡 😡 😡


Jammer, iedereen weet hoe gevoelig de taalkwestie is. Ik vind de thematische rangschikking (en HD prioriteit) heel handig. Meer ruimte voor personalisatie (bvb taal of favorieten) had een meerwaarde geweest.... Hopelijk voegen ze met een volgende update iets dergelijk toe.

Je wilt toch niet dat ze nóg eens de volgorde veranderen : o
Oh ja dan herschikken we ze maar nog eens, ik ben nu ondertussen terug geoefend in herschikken van zenders 😄
Reputatie 7
Badge +2
Oh ja dan herschikken we ze maar nog eens, ik ben nu ondertussen terug geoefend in herschikken van zenders 😄 Dat hoeft niet als ze het zo programmeren dat de persoonlijke lijsten bewaard blijven. Dan komt het tenminste goed voor nieuwe klanten, of klanten die de slechte standaardlijst nog niet hebben aangepast.
Reputatie 6
Badge +3
Merkwaardige keuze van proximus inderdaad.

Klant laten kiezen dat kon toch ook beter zijn.



Beter ware inderdaad ook geweest de klant te laten kiezen op zijn minst over gans België zelf Frans of Nederlands als eerste te zetten.


Tip: zet klantentevredenheid bovenaan bij elke beslissing die je moet nemen.

Wanneer zal bijvoorbeeld bij doorspoelen de ondertiteling niet langer verdwijnen?
Wanneer zullen er extra lagere en hogere doorspoelsnelheden beschikbaar komen?
2 voorbeelden die 20 jaar, jawel 20 jaar geleden al beschikbaar waren op klantgerichte videorecorders.
...
Jammer, iedereen weet hoe gevoelig de taalkwestie is. Ik vind de thematische rangschikking (en HD prioriteit) heel handig. Meer ruimte voor personalisatie (bvb taal of favorieten) had een meerwaarde geweest.... Hopelijk voegen ze met een volgende update iets dergelijk toe.


Niet iedereen.

De indiërs die de code (blijkbaar) helemaal in handen hebben weten dat niet. En de Franstalige managers van PX kunnen niets schelen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vind het alleen spijtig dat ze de HD zenders weer voor de SD zenders zetten. Ik zie geen verschil van kwaliteit, maar neem wel alles op wat ik wil zien. Daarom dat ik de Vlaamse SD zenders vooraan heb gezet, zo kan ik sneller alles opnemen. Als ik dat in HD zou opnemen, zou mijn hard disk sneller vol zijn en krijg ik ook sneller problemen met meerdere opnames gelijk opnemen op verschillende zenders (of is dat probleem nu al opgelost?). Ik ben gepensioneerde en heb al Proximus TV van in de jaren stilletjes en ik ben met zelf die zendervolgorde te bepalen, al lang gestopt. In de vroegere jaren was die volgorde altijd om zeep bij een gewone upgrade en i was het beu om dat telkens opnieuw naar mijn goesting te zetten. Nu wissel ik alleen nog de SD met de DH en verder laat ik het zo.
Je kent die zendernummers na een tijdje toch gewoon vanbuiten.
Geachte het is nu al de zoveelste maal dat jullie de zenderlijst veranderd.
En iedere keer moeten we elke zender terug plaatsen naar ons eigen goesting.

Zou het niet mogelijk kunnen zijn om gewoon de nieuwe kanalen neer te plaatsen en ons eigen instelling zo te laten. Want via de tv ben je al 20 minuten meer bezig.
Het zou ook handiger kunnen zijn moest men via de site kunnen inloggen op onze decoder en zo die instelling te veranderen.

Aub denk er eens over na
Merci
Het zou inderdaad zo moeten zijn dat je instellingen van de zenderkanalen op een zodanig manier bewaard worden op de server onder je tv-profiel, dat als er ooit een nieuwe indeling komt je die direct kunt overnemen.
Reputatie 7
Badge +3
Geachte het is nu al de zoveelste maal dat jullie de zenderlijst veranderd.
En iedere keer moeten we elke zender terug plaatsen naar ons eigen goesting.

Zou het niet mogelijk kunnen zijn om gewoon de nieuwe kanalen neer te plaatsen en ons eigen instelling zo te laten. Want via de tv ben je al 20 minuten meer bezig.
Het zou ook handiger kunnen zijn moest men via de site kunnen inloggen op onze decoder en zo die instelling te veranderen.

Aub denk er eens over na
Merci


Ik heb je post verplaatst naar het reeds bestaande topic over de hernummering van de zenders.
Groetjes,
Antonella
Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag me af waarom er zoveel "zenders" leeg staan. Ik heb nu ook maar de zendervolgorde gewijzigd, want nu trok het op niets, wat standaard aangeboden werd. Ik hoop dat het nu stopt en dat ze die volgorde nu laten zoal de klant het gezet heeft. Dat is toch niet zo moeilijk om een kopie te pakken en te bewaren.
Reputatie 7
Badge +3
En niks ervan terug te vinden op YouTube. Daar zijn jullie blijkbaar ook mee gestopt.

Reageer