Vraag

Wijzigingen aan opnameopties van een serie worden niet bijgehouden en andere opmerkingen

  • 13 October 2017
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

Sinds kort zijn ze opnieuw Supergirl aan het uitzenden op de zender Caz, dat gebeurt in een soort van marathon uitzending van 4 afleveringen per keer. Wegens vakantie had ik deze serie geprogrammeerd en toen ik daarnet de eerste aflevering wou beginnen kijken, bleek dat de eerste 2 afleveringen alweer verdwenen waren. Er is nochtans genoeg vrije ruimte op de decoder (+75% vrij), het zijn afleveringen op korte termijn maar wel nog +40 dagen beschikbaar en tot mijn verbazing stond de opnameopties opnieuw op 10 afleveringen. Dit terwijl ik er zeker van ben dat dit niet zo was ingesteld toen ik de serie op zich programmeerde.

Een aantal opmerkingen hierbij:
- Wat is nu eigenlijk hiervan het nut? Ik mag blijkbaar geen serie laten opstapelen omdat ik even niet beschikbaar was om televisie te kijken?
- Waarom worden er afleveringen verwijderd wanneer ik nog geen derde van mijn capaciteit gebruik? Ik zal zelf toch wel kunnen beslissen welke series ik wil verwijderen indien het zover komt dat ik te weinig capaciteit heb. Daarvoor heb ik absoluut geen andere partij voor nodig die dit voor mij gaat beslissen.
- Waarom worden de eerste 2 afleveringen van een reeks verwijderd? Nu kan ik evengoed de resterende 10 afleveringen ook verwijderen. Een seizoen volgt meestal een verhaallijn, nu ga ik ook niet aan de andere afleveringen beginnen.
- Waarom worden wijzigingen aan die opnameopties nooit bewaard? Moet ik nu werkelijk elke keer alle geplande opnames gaan nakijken om te bekijken hoe ze staan ingesteld?
- Waarom worden series als The Big Bang Theory wel op 20 afleveringen gezet en anderen maar op 10? Zeker wanneer je bekijkt dat series als Twee tot de Zesde Macht ook standaard op 20 staat ingesteld. Handig, want een seizoen van die quiz telt zelfs nog geen 20 afleveringen.

Een oplossing zal er niet voor bestaan, deze klant wou gewoon echter zijn frustraties rond dit met haken en ogen aan elkaar hangende systeem kwijt.

3 reacties

Ter info : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_how_long/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/opnemen/uw-opnames-langer-bewaren.html
Reputatie 5
Badge +3
Noosrep, kan je me even via privébericht je telefoon- of klantennummer doorsturen? Dan kijk ik verder of we de opnames in orde kunnen maken.

In verband met je opmerkingen hangt het allemaal af van wat je hebt ingesteld op je decoder bij de opnameopties. Zoals hierboven aangegeven vind je meer informatie terug over de opnameopties.

- Waarom worden wijzigingen aan die opnameopties nooit bewaard? Moet ik nu werkelijk elke keer alle geplande opnames gaan nakijken om te bekijken hoe ze staan ingesteld?

Wanneer je dit aanpast zal het bewaard blijven, indien dat het niet het geval is kan je altijd je decoder eens rebooten en kijken of het dan zo blijft.

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Groeten, Andy
Het klopt dat dat inderdaad instelbaar is via opnameopties maar dat neemt niet weg dat er geen lijn in te trekken is en dat is hetgeen me stoort. Waarom de ene serie 20 afleveringen en de andere 10 bijvoorbeeld? Ik hoop dat de afleveringen inderdaad gerecupereerd kunnen worden, ik heb de andere in ieder geval nog niet verwijderd èn de limiet aangepast zodat er niet nog eens een opschoonactie wordt uitgevoerd

Reageer