Beantwoord

Welke versie afstandsbediening en decoder

  • 9 October 2018
  • 20 reacties
  • 1888 Bekeken

Verleden week een nieuwe decoder ontvangen voor mijn kapotte oude decoder. Ik heb de v5 mini gekregen. Daar er reklame gemaakt werd voor een afstandsbediening die je ook in een kast kon bedienen door ofwel radiofrequentiie ofwel door bluetooth heb ik terug de klantendienst gebeld die me wel onmiddelijk een andere afstandsbediening toestuurde. Dit was dan de versie 6.

Het lukt me niet deze afstandsbediening te koppelen. Krijg steeds de foutmelding “fout tijdens het instellen”. Ik zou wel graag ofwel de radiofrequentie ofwel de bluetooth kunnen gebruiken voor de decoder in een kast te kunnen plaatsen. Gaan deze versies niet bij elkaar ?
icon

Beste antwoord door SamuelD 11 October 2018, 16:39

Bekijk origineel

20 reacties

De afstandsbediening van de V6 kent twee modes namelijk Infrarood en bluetooth.
Die van de v5 mini kent ook twee modes namelijk Infra rood en radiofrequentie.
Maar de V5 mini decoder kun je niet via bluetooth bedienen en daar zit je probleem dus.
De proximus medewerkers komen morgen terug op het forum en zullen je hierbij wel kunnen verder helpen.
Reputatie 7
Badge +4
Eddy,
Kan je de stappen via de onderstaande link eens uitvoeren.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_radio/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/afstandsbediening/afstandsbediening-via-radiofrequenties-of-bluetooth.html


Groeten,

Thierry
Reeds verscheide malen uitgevoerd. Krijg steeds de melding “ fout tijdenshet instellen. Het koppelen van de afstandsbediening is mislukt .....”
Groeten
eddy
Als ik het goed begrijp probeer je een remote van een v6 te koppelen via radiofrequentie aan een v5-mini decoder, dit kan in ieder geval nooit lukken.
Dus verleden week een nieuwe decoder gekregen daar de oude stuk was. Naar klantendienst gebeld voor een andere afstandsbediening zodat ik de decoder in een kast kon zetten ( proximus maakt veel reklame om de decoder te verbergen in een kast). Deze week dus een nieuwe afstandsbediening gekregen doch zou volgens dit forum niet werken daar de versie verschillend is. Is er geen mogelijkheid om dit op te lossen ??? En weet proximus dit zelf dan niet bij opsturen nieuwe afstandsbediening. ?
Had duidelijk gezegd dat ik de decoder in de kast wou zetten
Reputatie 7
Badge +4
Indien Proximus medewerkers op korte termijn op dit publieke forum geen oplossing zouden aanreiken t.t.z. vervanging door de correcte v5 afstandsbediening (of omruiling van de decoder v5 mini naar de v6) kunt u uiteraard eerstdaags het volgende doen
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html
e-mail sturen - andere vraag - ik ken mijn nr - technische vraag - televisie - een klacht indienen webpagina rechtsonder mail ons

Succes
Reputatie 7
Badge +4
Eddy, op de V5 afstandsbediening is het ook mogelijk via radiofrequentie te werken , hiervoor heb je dus geen V6 afstandsbediening nodig; Bluetooth werkt enkel met de V6 decoder en dus niet met de V5 compact. Dus je zal wel degelijk een V5 afstandsbediening nodig hebben. Kan je even een privé bericht sturen naar Het Proximus Team met hierin nog even een korte beschrijving dan kijken we voor je hoe we dit best kunnen oplossen. Groeten, Samuel
Dus verleden week een nieuwe decoder gekregen daar de oude stuk was. Naar klantendienst gebeld voor een andere afstandsbediening zodat ik de decoder in een kast kon zetten ( proximus maakt veel reklame om de decoder te verbergen in een kast). Deze week dus een nieuwe afstandsbediening gekregen doch zou volgens dit forum niet werken daar de versie verschillend is. Is er geen mogelijkheid om dit op te lossen ??? En weet proximus dit zelf dan niet bij opsturen nieuwe afstandsbediening. ?
Had duidelijk gezegd dat ik de decoder in de kast wou zetten


Maar dat is toch geen probleem als je een v6 afstandsbediening gekregen hebt voor je V5 compact decoder te bedienen, dan kunnen ze gewoon deze omruilen voor een v5 compact afstandsbediening die in radiofrequentie mode kan werken, die sturen ze je dan op.
Anders vraag je het gewoon in een privébericht om deze te laten omruilen
Privébericht sturen (klik hier)

PS: mijn post en deze van Samuel hebben elkaar gekruist.
Maar zoals je ziet het komt wel in orde ☺️
Reputatie 7
Badge +3
Beste Eddy,

U kan deze laten toesturen op het gratis nummer 0800 22800.

Groetjes,Joël
Beste

Prive mail gedaan naar het Proximus Team zoals voorgesteld door SamuelD. Wacht nog op antwoord.
Groeten
Eddy
Beste

6 dagen gelden privé mail gedaan naar het Proximus Team, maar tot op heden geen antwoord. Isd het normaal dat het zo lang duurt. Precies zeer goede service.
Groeten
Tip: eventueel afwachten tot ze vandaag reageren, indien niet nog eens een privébericht sturen ter herinnering
Reputatie 7
Badge +3
Dag Eddy_040 zoals eerder al geschreven zou de afstandsbediening via radiofraquentie moeten kunnen werken kan u de afstandsbediening eens volledig resetten en ze dan opnieuw proberen in te stellen? Groeten Els

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_reset_rc/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-afstandsbediening-resetten.html
Dag Els

Het is me nu ook niet gelukt met de link. Krijg steeds de melding “ fout tijdens het instellen. Het koppelen van de afstandsbediening is mislukt .....”. . Heb ook mail gestuurd naar Proximus Team.

Groeten
Eddy
Reputatie 7
Badge +3
eddy_040 u bent nu bij het proximus team, kan je de batterijen even uit je toestel halen decoder opnieuw opstarten batterijen terugplaatsen en nog eens de reset van de afstandsbediening proberen te doen aub. Groeten Els
Hoi Els
Gedaan wat je aangeraden hebt. Spijtig genoeg steeds dezelfde melding.
Groeten Eddy
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Eddy,

Ik zal je een nieuwe afstandsbediening (v5) opsturen. De aftandsbedieining van de V6 is inderdaad niet compatibel met de V5 decoder zoal Martin al schreef.

Kan je via PB een pickup punt doorgeven waar we deze mogen leveren, samen met een gsm-nr waarop we je kunnen verwittigen als ze is toegekomen.

https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +4
De v6 wordt op dit ogenblik niet meer verdeeld omdat er nog te veel problemen mee zijn. Ik zal dus toch je afstandsbediening vervangen ipv de decoder. Dit zal je een leukere tv-ervaring geven op de moment. Je zal een berichtje ontvangen op 0495**** als je pakketje is toegekomen.
Bedankt

Groeten
Eddy
Reputatie 7
Badge +4
graag gedaan

Reageer