Voetbal



...

11 reacties

vorige zomer zijn de rechten verkocht voor 3 voetbalseizoenen

dus de situatie ligt vast voor nog 2 seizoenen

belgacom 11 zal dus net zoals vorig seizoen per weekend '5 mindere matchen' uitzenden, ook zou het exclusief de matchen (naar eigen bewering) van waasland-beveren & charleroi uitzenden

mvg
Reputatie 5
Badge +3
@xenne, om zeker te zijn heb ik de vraag over die 5 mindere wedstrijden persoonlijk aan eva gesteld, ik dacht ook dat het ging voor 3 seizoenen...vandaag haar antwoord ontvangen die je hieronder ziet:
Hoe zit het nu eigenlijk??? Is het weeral veranderd?



Beste JDM,

Momenteel hebben we daar nog geen info over.

Van zodra die info er is worden al onze klanten hiervan automatisch ingelicht.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Badge
Dat is infeite het antwoord dat je bij belgacom altijd zal horen.Voor zover ik weet zit al het voetbal bij telenet.Al de uitleg die xenne geeft is juist,enkel zou het voor telenet nog kunnen tegen slagen met die enkele ploegen die zelf hun rechten verkopen maar daar weet ik ook niet het fijne van.
het is inderdaad voor drie seizoenen dat de situatue vast ligt, JDM (nog 2 te gaan)

de vraag is natuurlijk gaat belgacom die 5 mindere matchen gratis blijven uitzenden, zeker nu ze ook een betalend voetbalabo gaan aanbieden (met CL & Spaanse competitie, portugees?....)

destijds is beloofd van wel.... maar mochten ze dit toch niet doen zeg ik onmiddellijk op uit principiele redenen

de vraag is dus gewoon : wat gaat belgacom in zijn betalend voetbalabo steken (en aan welke voorwaarden) en wat gaan ze gratis laten

mvg
Reputatie 5
Badge +3
Het was inderdaad beloofd voor 3 voetbalseizoenen gratis uit te zenden...ik heb daaromtrent reeds vroeger (maart 2012) een antwoord van ons Eva gekregen met deze bevestiging

Als ze hun beloftes niet nakomen zullen er volgens mij veel klanten opzeggen...denk ik!

Mvg

Badge
xenne, ik vind dat er hier omtrent toch weinig is over geïnformeerd met de klanten.Het voetbalseisoen staat bijna voor de deur en men weet nog niet goed hoe alles verdeeld zit en wat desnoods vrij is van betalen.Bij ons zit dat nu enigsinds anders.Enkel is nu dat Belgisch voetbal er bij gekomen en het Russisch en is het Spaans weggegaan.Wij hebben normaal maar één prijs voor hetvoetbal,misschien dat er nu vanaf dit jaar een appart pakket voor het belgische voetbal komt.
Badge
beste

Belgacom pakt vandaag uit met de mededeling dat het thuiswedstrijden van voetbalclubs Waasland-Beveren en Charleroi komend seizoen gratis en exclusief zal uitzenden via Belgacom TV. Vooral die exclusiviteit roept vragen op bij concurrent Telenet, dat naar eigen zeggen de rechten bezit voor alle wedstrijden. Belgacom zegt echter dat de clubs zelf hun televisierechten konden verkopen.

Belgacom is sponsor van de neo-eersteklassers. Vorig jaar bracht het de thuiswedstrijden van Waasland-Beveren en Charleroi al op de buis, net als die van Antwerp en AS Eupen. "Clubs uit tweede klasse die promoveren, kunnen ervoor kiezen om hun rechten exclusief te verkopen", legt Belgacom-woordvoerder Jan Margot uit. De telecomgroep heeft naar eigen zeggen "goed gekozen", want twee van de vier clubs in tweede klasse waarmee het een samenwerking had, zijn gepromoveerd.

Telenet geprikkeld

Telenet reageert geprikkeld in een schriftelijke reactie. "We hebben er alle vertrouwen in dat de Pro League zijn afspraken zal nakomen waardoor alle eersteklassewedstrijden bij Telenet rechtstreeks te volgen zullen zijn", luidt het. "We hebben er om dezelfde reden ook alle vertrouwen in dat we niet in een juridisch kluwen verzeild zullen geraken waar niemand bij gebaat is, zeker het voetbal en de klant niet."

Pro League wil alle wedstrijden op Telenet en Voo

De Pro League zal ervoor zorgen dat alle matchen in de eerste klasse van het voetbal beschikbaar zullen zijn bij Telenet en Voo. De Pro League zegt kennis genomen te hebben van de beslissing van Waasland-Beveren en Sporting Charleroi om de uitzendrechten voor komend seizoen te verkopen aan Belgacom. Echt blij lijkt de organisatie daarover echter niet te zijn.

"De Pro League en haar clubs hebben altijd beschouwd dat de solidariteit tussen de clubs van eerste klasse met betrekking tot de televisie-uitzendrechten het beste middel is om een meerwaarde aan de clubs te bieden en hen toe te staan om de noodzakelijke fondsen te verwerven voor hun sportieve ontwikkeling", luidt het. En verder: "De Pro League zal dan ook alles in het werk stellen om deze solidariteit te behouden en ervoor zorgen dat alle matchen beschikbaar zullen zijn op Sporting Telenet en VOOfoot."

Belgacom werkte al met beide clubs samen toen ze vorig jaar nog in tweede klasse voetbalden. Het trekt die samenwerking nu door met een akkoord over de exclusieve uitzendrechten voor hun thuiswedstrijden in eerste klasse. Telenet verklaarde al dat het er "alle vertrouwen in heeft" dat de Pro League "zijn afspraken zal nakomen" waardoor alle wedstrijden bij Telenet te volgen zullen zijn.

bron : HLN

muisje
ja muisje, dat is een bericht van vorige week donderdag, zie ook BREAKING NEWS Belgacom geeft voetbal gratis weg aan klanten

of het zo ver zal komen dat telenet die matchen niet mag uitzenden betwijfel ik.....

eens de EK gedaan is zal belgacom wel z'n nieuw voetbalabonnement bekend maken, dus met de CL en de spaanse competitie (en wellicht steken ze er ook de portugese in)

nog even geduld aub

en ik ga er vanuit dat de mindere matchen (5 per weekend) uit de JL gratis blijven op belgacom 11, anders zal ik genoodzaakt zijn mijn opzeg te geven uit principiele redenen, belofte maakt schuld.

mvg
Badge
Een ding weet ik wel als het ooit zo ver zou komen dat telenet er naast zou grijpen voor die matchen uit te zenden dan zal telenet zijn beste advokaten nemen.En zou ik toch niet graag aan de kant van belgacom staan.Ik vind dat zo'n gezever,want dat wist men al van vorig jaar aan de kant van belgacom dat men dat ging doen.Ze hadden al op een andere manier kunnen overeen komen met telenet of de pro league.Het hadden enkel andere ploegen kunnen zijn.Ik vind dit gewoon een smerige zet die hun op den duur wel eens duur kan te staan komen als ze niet oppassen.
smerige zet? niet echt... 't is een tackle langs achter, dat wel... maar geen foutieve... pro league moet er maar voor zorgen dat er zo geen achterpoortjes zijn....

mvg
Badge
Maar achterpoortjes of niet.Ik heb het al gezegd mij kan het niet veel schelen moesten ze dit mislopen al denk ik niet.Het zal belgacom toch geld kosten want telenet gaat dit zomaar niet laten.En als belgacom zich wil verdedigen veronderstel ik dat zij dan ook wel zullen mee voor de gerechtskosten moeten opdraaien en niet enkel telenet?Of zie ik dat verkeerd.

Reageer