Beantwoord

Verplicht omruilen decoders

  • 22 August 2018
  • 43 reacties
  • 2938 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb 2 schoonzussen die een brief zouden gekregen hebben dat ze een nieuwe decoder gaan krijgen en dat de oude dan niet meer zal werken. Is er een actie bezig voor upgrading van decoders en over welke types decoders gaat het dan? Dat was niet duidelijk in hun brieven.
icon

Beste antwoord door ThomasP 23 August 2018, 09:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

43 reacties

Ter info:
Het gaat om het omruilen van de oude V4 decoders.
Deze decoders worden trouwens onbruikbaar indien je een reset zou uitvoeren.
Dit werd hier al enkel maanden geleden o.a. voor het eerst gemeld door forumlid "Sinjoor".
Reputatie 5
Badge +1
Aan Proximus medewerker,

bij mij thuis staat o.a. ook nog een V4 decoder . Ik lees op dit forum dat er een omruilactie ongoing is om deze V4 te vervangen. Is dit zo voor alle V4's ?
Betekent dit dat we ook kortelings een bericht krijgen om de V4 die hier bij mij staat om te ruilen ?

Graag info.
Ro
bijkomende info:
reeds verschenen posten op het forum ook in dit verband:
>
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/welke-decoders-worden-nog-ondersteund-door-proximus-42957#post599943
>
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/decoder-defect-43518#post601991
>
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/problemen-na-reset-v4-decoder-43959
Reputatie 7
Badge +6
Momenteel loopt er inderdaad een omruilingsactie voor V4 decoders met een bepaald type software versie, met de nieuwe interface, welke inderdaad geen factory reset mogen doen. Het niet mogen doen van de factory reset is enkel en alleen voor deze doelgroep. De overige V4 gebruikers met de andere software versie hebben geen problemen. Er zijn momenteel ook nog geen plannen om deze pro-actief te vervangen.

De doelgroep waarbij we de decoder V4 decoders vervangen zijn diegene met SW versie: NTE-v4_6.42.1.30

Je kan dit controleren via de instellingen op je TV menu. Ter info, de omruiling gebeurt in verschillende golven, dus mocht je nog niet gecontacteerd zijn, zal je nog even geduld moeten uitoefenen.
Reputatie 5
Badge +1
Aan ThomasP,

bedankt voor je reactie. Dit is duidelijk !

Groeten.
Ro
Bedankt Thomas,
voor deze verhelderende uitleg, maar toch nog één vraagje worden die vervangen door de v5 of v5c of v6, en kan de klant die bij deze omruilactie valt zelf kiezen voor een bepaald type decoder?
Mvg, Martin.
Reputatie 5
Badge +1
Inderdaad Martin, dit is een zeer terechte pertinente vraag.
Ben benieuwd naar het antwoord .

Ro
Reputatie 5
Badge +1
Heb juist sofrware versie van mijn v4 nagekeken, en inderdaad NTE-v4-6.42.1.30 ...
Dus zal wel in de "golf"zitten dan.
Uiteraard is het dan belangrijk om weten welke versie van decoder er in de plaats komt.

Ro
Volgens mij komt er nog een andere "golf", dan wel een golf van klachten als er hier klanten deze post zullen lezen die nog met de oude interface zitten op hun V4 en dan blijkbaar uit de boot vallen voor een ruildecoder!
Reputatie 5
Badge +1
Martin, ik kan mij weer niet van de indruk ontdoen , als je op het forum echt zeer concrete info verwacht van een Proximus medewerker, zoals nu , welk type er in de plaats komt van de v4 en/of je zelfs zou mogen kiezen, dan blijft het stil ...
Radiostilte ... en de consument blijft op zijn honger zitten ( beeldspraak wel toepasselijk op dit middaguur ) .

Ro
Reputatie 5
Badge +1
Aan Proximus medewerker

kunnen we een reactie krijgen op de openstaande vraag van Martin ( zie hierboven), die ik trouwens eveneens stel ?
Welk type wordt aangeboden bij vervanging V4 of mag je een keuze doen ?

Ro
Reputatie 7
Badge +4
Beste Martin, als ik me niet vergis gaat dit om een upgrading van de V4 decoders. Groetjes Freya
Reputatie 5
Badge +1
Aan FreyaVR

in het antwoord boven van ThomasP ( Proximus ) staat voor bepaalde types van V4 decoders er een OMRUILINGSACTIE gepland is ( afhankelijk van het type met bepaalde software ).
Een omruiling is een fysieke actie. We lezen ook dat de V4 naar een containerpark mag en niet hoeft teruggestuurd te worden...
U spreekt van een upgrading ( dat is een softwareactie ).
Dus gaat het nu over een omruiling of softwareaanpassing.
Wat wij overal vernemen is, dat het gaat over een omruiling.
Dan is de vraag zoals Martin ze stelt,en ikzelf ook, welk type van decoder komt er in de plaats V5c of V5 of V6 , of kan je een keuze aangeven ?

Gezien je antwoord, is het mogelijk dat niet iedereen bij jullie van deze omruilingsactie op de hoogte is ?
Ro
Hallo FreyaVR,
Ik kan niet goed volgen met wat je bedoelt met "upgrading van de V4" aangezien het hier gaat om een omruiling van de v4 decoder door een ander en daarom was mijn vraag en niet die van mij alleen de volgende Bedankt Thomas,
voor deze verhelderende uitleg, maar toch nog één vraagje worden die vervangen door de v5 of v5c of v6, en kan de klant die bij deze omruilactie valt zelf kiezen voor een bepaald type decoder?
Mvg, Martin.
Edit:
@Ro ik zie dat je me juist voor was ☺️
=============================
Nog een bijkomende opmerking, bij bv. forumlid Sinjoor weten we dat de omruiling voor de v4 een V5 decoder was, maar wat niet duidelijk is of hij deze heeft zelf mogen kiezen?
Reputatie 5
Badge +1
Aan Proximus medewerker,

een antwoord op onze vraag zou fijn zijn. Dan kan dit topic afgesloten worden.


Ro
Reputatie 6
Badge +3
Ik ken mensen in dat geval en ze kregen een v5
normaal gezien wel omdat de theoretisch regel luidt: dat het vervangende omruiltoestel normaal het zelfde type zal zijn tenzij, zoals in dit geval, het om een toestel gaat dat uit circulatie zal genomen worden dan wordt het weeral theoretisch gezien het type dat er juist op volgt en weer in dit geval van de v4 wordt dit dan een v5.
Maar zoals altijd wordt er af en toe wel van deze theoretische regel afgeweken.....

Nu zit ik met nog een bijkomende vraag voor de mensen van het Proximus team: namelijk of deze omruilingsactie van de v4 met NTE software erop, ook geldt indien het om een vroeger aangekochte V4 gaat?
Reputatie 2
Bij mijn vader is hij ondertussen omgeruild en hij geeft een V5 gekregen.
Ik heb nog 2 V4 decoders met die software dus verwacht ik ook nog 2 vervangdecoders de komende weken/maanden?
Nu zou ik graag 1 V5 en 1V6 hebben omdat mijn nieuwe tv 4k ondersteund en ik weet dat wanneer ik nu 2 V5 krijg dat ik dan weer zal moeten bedelen om die om te ruilen naar een V6 Proximus kennende :)
Iemand een idee hoe ik dit kan regelen?
Daarvoor zal je moeten wachten tot maandag als er terug iemand van proximus hier op het forum langs komt, zodat ze dit verder met u kunnen bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Reputatie 5
Badge +1
Aan Proximus medewerkers,

kan er duidelijkheid komen op de vraag die in deze topic gesteld wordt.
Bij door Proximus verplichte vervanging van V4 decoder, wordt dan een V5 ( met harde schijf) ter beschikking gesteld. Zelfde type als het type van V4 dat vervangen zal worden . En dus niet een V5 c, zonder harde schijf.
En bijkomende vraag van Martin eveneens : "namelijk of deze omruilingsactie van de v4 met NTE software erop, ook geldt indien het om een vroeger aangekochte V4 gaat? "

Als een probleemvraag opgelost wordt ( en dat kan enkel door jullie in dit geval), kan dit topic gesloten worden en is de irritatie als gevolg van niet-antwoorden weg ...

Ro
Reputatie 7
Badge +4
Dag Ro,
De V4 decoders worden vervangen door een V5 c decoder dus zonder harde schijf.
De omruiling gaat over alle V4 decoders, de klanten krijgen hiervan een brief opgestuurd ivm de omruiling.
Mvg, Koen
Reputatie 5
Badge +1
Aan Martin,

Hier wordt dus weer afgeweken van de algemene regel, dat je hetzelfde type krijgt als je hebt staan ...
Alhoewel in de reactie van schaap69 hierboven... wel een v5 geleverd wordt.

Begrijpe wie begrijpen kan...
Ro
Inderdaad ik begrijp het ook niet meer er zijn er inderdaad die in de plaats een V5 krijgen en anderen weer een V5-c.
Nu zou het wel logisch zijn dat ze de decoders v4, ook bv bij een defecte van de v5, omruilen voor een type zonder harde schijf, omdat ze toch in de toekomst alle opnames op hun servers willen laten verlopen.
Maar blijkbaar maken ze af en toe uitzonderingen en veronderstel ik als je genoeg aandringt voor een v5 dat je er ene krijgt, mss als forumlid Sinjoor (of andere forumleden in het zelfde geval) dit leest dat hij kan bevestigen of hij daar uitdrukkelijk om gevraagd heeft om een V5 te krijgen in ruil?
Soit een rechte lijn is er zeker niet in te trekken ….

NB: mss is hun algemene theoretisch regel ondertussen niet meer zoals ik die opgesomd heb en is het nu : v4 en v5 indien die moet omgeruild dat het default een V5-C is.
( met nog hier en daar een uitzondering op de regel ☺️ )
PS: nu ga ik wel effen off topic: zo stel ik mij de vraag of je bij een omruil van een v5-C bv ook een V6 kunt krijgen als je dat wenst (dus weer afwijkend van de regel dat V5-C default vervangen wordt door V5-C) ?
Reputatie 6
Badge +2
Wat ik niet begrijp is dat men vorig jaar die V4 decoder nog werden uitgerust met de nieuwe software en een jaar later zijn die decoders ineens zodanig verouderd dat die moeten vervangen worden door een recentere decoder dan vraag ik mij af waarom die V4 decoder een nieuwe software gekregen hebben dan konden ze toch van eerste keer die V4 decoders uit omloop gehaald hebben, dat versta ik niet zo goed.
Maar ja, we weten dat Proximus en logica niet samen gaan.
Blijkbaar hebben niet alle bezitters van een V4 decoder de NTE software gepusht gekregen en veronderstel ik daarom dat het ook bij een aantal V4 bezitters meer als een test was om de NTE software op de V4 te kunnen evalueren, temeer dat er velen geklaagd hebben dat zij de dupe waren omdat er geen nieuwe NTE software interface op hun v4 decoder stond?