Beantwoord

Van V4 naar V5

  • 8 September 2018
  • 49 reacties
  • 1115 Bekeken

Reputatie 2
  • Practitioner
  • 48 reacties
Wat kost de V4 met harde schijf is dat 8 € of 10 €
icon

Beste antwoord door Martin 8 September 2018, 12:53

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Fijn dat te horen. Geniet nog van je storingsvrije TV 😉
@Beed,

Dit was inderdaad het beste wat je kon doen een netwerkkabel gebruiken en de wireless spullen er uitgooien, en elektrisch toestellen kunnen nog mankementen vertonen of defect gaan en verbruiken toch nog altijd iets van elektriciteit. 👍
Reputatie 5
Badge +3
Beste optie is altijd bekabeld!

mvg.
Reputatie 2
Waarom ik zolang gewacht heb om die kabel aan te sluiten was omdat ik dacht dat de kabel te kort was . Heb dat eens uitgemeten en ik kwam op 9,93 m de kabel was juist 10 m . Heb dan de bbox een paar cm verplaats en dan was de kabel lang genoeg . Het beeld is ook veel mooier en scherper.
Nogmaals bedankt aan iedereen om te antwoorden .
Groetjes
Beed
Reputatie 2
Heb nog een vraagje . De huurprijs van de V4 is 8€ , de huurprijs van de V5 is 6€ .
Hoe komt het dat ik nog altijd de oude abonnementsprijs betaal ?
Heb al een maand en 15 dagen een V5 die 6€ kost dan zou ik dus 2€ minder moeten betalen voor mijn abonnement . Klopt dat ???
Groetjes
Beed
Reputatie 7
Badge +4
Beste Beed, de reden waarom je tweede decoder goedkoper is, komt door de korting die je hierop krijgt. Voor een eerste decoder betaal je altijd 8 euro ongeacht welk type dit is. En vanaf een 2de en 3de decoder betaal je voor deze extra decoder slechts 6 euro. Groetjes Freya
Ter info: Je abonnementsprijs omvat de huurprijs van de 1st decoder (staat wel appart vermeld als 8€ maar zit er al in verrekend) . van zodra je een tweede decoder bijneemt komt er op die abonnementsprijs 6€ bovenop.
Reputatie 2
O.K. heb het gesnapt ik dacht de V4 ( huur 8€ ) is weg en in de plaats komt de V5 die maar 6e kost maar die kost dus ook 8€ .
Groetjes
Beed
Reputatie 7
Badge +4
Ja, deze kost inderdaad eveneens 8 euro. Groetjes Freya
Reputatie 2
Bedankt Martin en Freya , heb nu twee Plc's op overschot mijn schoonzus heeft problemen met ontvangst op de bovenverdieping met haar laptop zou dat gaan als een van mijn Plc's in het stopcontact boven steekt en de andere in de laptop of is die aansluiting via de laptop niet goed ? Zij werkt ook met Plc's beneden .
Groetjes
Beed
een PLC adapter zendt geen wifi signaal uit daarvoor heb je een PLC wifi extender nodig.
PLC's zonder meer daar heb je alleen maar mogelijkheid om een toestel, bv laptop of pc enz.., te verbinden via netwerkkabel.
PLC wifi extender zie
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/draadloze-tv-plc-wifi-bridge/installatie-van-de-plc-adapter-wi-fi-extender.html
en zie ook
>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html
Reputatie 7
Badge +3
Beed dat kan je altijd eens proberen, 1 plc bij de modem en eentje bij de laptop. Groeten Els
Reputatie 2
Goedemiddag Els en Martin , dit heb ik gevonden op google
Hoe werkt internet met een homeplug?
Powerline homeplug adapters werken in het hele stroomnet van je huis. Het moet hier wel om een samenhangend elektriciteitsnetwerk gaan, verschillende fasen en groepen zijn geen probleem.
Op één homeplug adapter sluit je via een UTP kabel je router of modem aan en via andere homeplugs heb je dan internet via stopcontact. Je maakt eigenlijk een netwerkkabel via je stroomnet

zo werkt dit inderdaad maar je hebt ook wifi adapters met wifi zodat je draadloos kunt verbinding maken naast een verbinding met een netwerkkabel.
Reputatie 2
Hallo Martin , zal dat volgende week bij haar eens uittesten . Op mijne laptop is een klepje dat je moet openen en moet ik daar die kabel op aansluiten ? Ik weet nu niet dat er op hare laptop ook zo een aansluiting is als dat zo is heeft ze dat aut . Wifi of moet er nog iets ingesteld worden ?
Groetjes
Beed
het stekkertje op je laptop waar de utp netwerkkabel moet ingeplugd worden moet er net zo uitzien als deze van je BBOX modem waar ook onder ander de netwerkkabel, die naar je decoder loopt, insteekt.
die zelfde UTP ethernet stekker zie je dus ook op je decoder die dus zoals reeds aangehaald dan naar je bbox modem loopt.



instellingen > http://www.nldit.com/netwerken/ethernet/201309/66180.html#.W6TT__ZuI5s
Reputatie 2
O.K. Martin , zal het volgende week eens proberen hopelijk lukt het .
Nog een fijne namiddag
Groetjes
Beed
Reputatie 2
Hallo hier ben ik weer , heb die Plc gaan aansluiten bij mijn schoonzus zoals op vorige tekening maar het resultaat was nog trager volgens haar . Een filmpje dat ik had opgestuurd via outlook duurde ongeveer 1.30 min eer het afspeelde . Komt dat nu omdat het niet op dezelfde elec. lijn staat ? Of moet er eerst iets ingesteld worden om via een kabel te werken ? Nu haar laptop is ongeveer 7 jaar oud ligt het daar aan ik weet het niet . Haar zoon komt zaterdag en ze gaat het eens aan hem vragen misschien weet hij een oplossing .
Groetjes
Beed
PLC's zijn in feite onvoorspelbaar het kan in orde zijn maar je kunt er evengoed problemen mee hebben.
Maar je kunt wel proberen om de twee PLC's dicht bijeen te zetten in een kamer waar de bbox staat waar één stopcontact verbonden is met een ander volgend stopcontact en zo eerst eens testen.
PLC's steel je ook altijd best direct in een stopcontact en niet via een verlengstekkerdoos.
Als het dan ook traag verloopt kun je ook eens de laptop verbinden met je bbox via een netwerkkabel om te zien of het dan ook traag verloopt.
Reputatie 7
Badge +4
Je kan eens testen door de laptop rechtstreeks met een kabel te verbinden aan de bbox3, zonder de PLC's dus. Als het dan veel sneller werkt ligt het niet aan de laptop.

Een andere test is om uw laptop eens aan te sluiten via de PLC's en zien of die dan even traag is.

Groeten,

Hadewych
Reputatie 6
Badge +3
Je kan de snelheid tussen de 2 PLC's adapters ook meten met de Devolo cockpit software, deze kan je hier downloaden: https://www.devolo.be/fileadmin/user_upload/Downloads/Software/Cockpit/software-devolo-cockpit-windows-v4-3-3.exe Zo heb je ook een overzicht van hoe goed de kwaliteit van de verbinding is. PLC's kunnen invloed hebben van apparaten die op dezelfde stroomkring aangesloten zijn zoals stoomstrijkijzers.
Ter bijkomende info: Spijtig genoeg was bij mij de doorvoersnelheid ok met de cockpit maar had ik wel af en toe storingen op beeld, ik wil alleen maar waarschuwen dat het beeld van kwaliteit niet alles zegt op het moment dat je meet.
Reputatie 2
Bedankt iedereen , zal die gegevens doorspelen naar haar zoon en zal zaterdag eens terug gaan om te zien of er een oplossing is . Volgens mij ligt het aan de aansluiting boven omdat als ze beneden werkt dus dicht bij de bbox 2 er geen problemen zijn .
Groetjes
Beed
recentere PLC's die de homeplug av2 (die Proximus ook heeft) ondersteunen presteren ook wat beter de fase draden /neutre /aarding spelen mee in het transport van het signaal over je elektriciteit installatie, maar nogmaals je bent nooit 100% zeker dat alle feilloos gaat werken ik heb niet voor niks ze buiten gezwierd en vervangen door netwerkkabel (wat praktisch natuurlijk niet altijd goed mogelijk is)
Wel niet rechtstreeks iets te maken met je PLC's maar mss eens vragen aan de Proximus medewerkers of je eventueel de bbox2 kunt omruilen voor een nieuwere bbox3 aangezien de bbox2's toch stilletjes aan verdwijnen.

Reageer