Beantwoord

Vakantie en opnemen

  • 9 September 2016
  • 19 reacties
  • 528 Bekeken

Mijn schoonbroer beweert dat hij dit jaar op verlof is gegaan en toch al zijn programma's zijn opgenomen. Dit terwijl hij, voor hij vertrok, veiligheidshalve zijn decoder en modem had uit getrokken (van al zijn electrische toestellen behalve diepvriezer de stroomkabel uitgetrokken en de zekeringen uitgeschakeld). Ik begrijp hem omdat hij (en ik ook) ooit na een onweer de B-Box hebben moeten vervangen.
De vraag is uiteraard: heeft hij gelijk, kan dat en hoe?
icon

Beste antwoord door Elsa 9 September 2016, 13:13

Bekijk origineel

19 reacties

Inderdaad reeds geprogrammeerde cloud opnames worden opgenomen zelf als je uw decoder thuis stroomloos zet.
Het waren enkel opnames die op de harde schijf opgenomen waren waarvoor de decoder natuurlijk moest onder spanning (standby) blijven staan, want een harde schijf draait niet zonder spanning 😉
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb vastgesteld bij mijn V4 dat bij stroomloos zetten van decoder en/of modem, alle geprogrammeerde opnames in nPVR (cloud) gaan. Ingeval van langlopende series en met programmeren met liefst "alle" afleveringen wordt dus ook alles zelfs verschillende maanden in de cloud opgenomen, maar wél met maar 60 dagen afspeelbaarheid. Allicht kan je met een V5c hiervoor ook "langer bewaren" instellen.
Als je op de v5 langer bewaren kiest dan 60 dagen werd hier gemeld dat je dan de cloudopname verliest !
Op de V5c kan je inderdaad voor lange termijn bewaren kiezen (36 maanden)
Hoe weet ik welke decoder versie ik heb?
En hoe weet ik of het programma in de cloud wordt opgenomen en niet op HD?
Reputatie 6
Badge +3
als er geen display op staat is het een v5c.

Alles word in de cloud opgenomen. Op een v4 en v5 word het daarnaast ook nog op je harde schijf opgenomen indien er geen conflicten zijn (twee opnames tegelijkertijd). Op de v5c kun je inderdaad er ook voor kiezen om na het opnemen een opname te markeren voor lange termijn.
je zegt : Op een v5 word het daarnaast ook nog op je harde schijf opgenomen indien er geen conflicten zijn (twee opnames tegelijkertijd).
Ik herhaal het hier nog eens, dat is theorie zoals het zou moeten zijn en ook de bedoeling is, maar dat het in de praktijd niet zo is, wordt door de vele berichten van klanten op twitter, Facebook en forum's enz.... bewezen.
Hoe weet ik welke decoder versie ik heb?
En hoe weet ik of het programma in de cloud wordt opgenomen en niet op HD?

zie foto's van verschillende decoder types :=> http://bgctv.skynetblogs.be/#decodertypes

Dit is de V5 compact.

Wij hebben dus de V5.
Het speelt blijkbaar geen rol want zoals je kunt vaststellen is het de praktijk die de theorie niet volgt, met andere woorden zijn er altijd al bugs gemeld geweest ivm met opnames (ook lang voor de NTE software, misschien wel bij de ene klant meer dan bij de andere, en dat is blijkbaar nog altijd niet veranderd, wordt trouwens bewezen door de verschillende klachten op proximus kanalen zoals twitter, Facebook en forum en dit tot het tegengestelde bewezen wordt 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb zelfs series die afgelopen waren voor de zomer en die nu een nieuwe reeks starten, die nu automatisch terug in de planning staan. Vb. Strictly Come Dancing op BBC1, was einde vorig jaar gestopt. Nu start het nieuw seizoen en hij stond automatisch in mijn planning, omdat ik nooit "serie annuleren" gedaan had in de planning.
Sommige series die ik wel helemaal gewist had in de planning, komen zich toch ook nog opnieuw opdringen in het nieuwe TV-seizoen, maar als ik ze dan weer annuleer op de serie in de planning, zijn ze weg.
Reputatie 5
Badge +2
ik neem regelmatig op via de website van skynet, ook als ik op reis ben, maar regelmatig kom ik tegen bij het op te nemen programma, pagina niet gevonden,
Hoe kan je dan het programma opnemen als je dit je dit tegenkomt? Ik hoop dat het lukt op de dagen dat ik niet thuis ben, want sommige programma's wil ik niet missen, het zal wel niet liggen aan mijn decoder , ik heb een V4, want als je het niet doet via de decorder zie ik niet in wat dit er mee te maken zou hebben!!!
Dit is inderdaad nog een probleem zoals hier al door prox support medewerkers gemeld zijn er toch opnames die je zogezegd gewist hebt en niet meer zicht baar zijn voor de decoder toch nog in je profiel staan bij prox en daarom moeten zij die dan wissen want anders zijn ze ook niet echt gewist en worden er toch nog opnames gedaan achteraf!
Ik heb zelfs series die afgelopen waren ..........
ik neem regelmatig op via de website van skynet, ook als ik op reis ben, maar regelmatig kom ik tegen bij het op te nemen programma, pagina niet gevonden,
Hoe kan je dan het programma opnemen als je dit je dit tegenkomt? Ik hoop dat het lukt op de dagen dat ik niet thuis ben, want sommige programma's wil ik niet missen, het zal wel niet liggen aan mijn decoder , ik heb een V4, want als je het niet doet via de decorder zie ik niet in wat dit er mee te maken zou hebben!!!

lukt het dan ook niet via de proximus tv app bv op je smartphone
Reputatie 5
Badge +2
maar het gaat over iets dat ik wil opnemen maar er niet kan omdat erop komt, pagina niet gevonden (wel via de sit van proxi



het is wel iet dat ik wil opnemen, maar niet kan omdat erop komt pagina niet gevonden(via skynet)
Reputatie 5
Badge +2
sorry maar de eerste zin moest gewist worden en stond er per vergissing toch nog op(vorig bericht)
Reputatie 5
Badge +2
ik heb geen smathpone, enkel een klein computertje dat ik mee neem, ook niet met app, misschien kan ik dit eens proberen, dank u voor de info, groetjes
Prox TV app op je computer werkt op windows 8.1 of hoger
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install_apps/particulieren/support/applicaties-apps/proximus-tv/van-start-met-de-proximus-tv-applicatie/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gs-tablet-of-computer.html
Reputatie 5
Badge +2
de app geinstalleerd en het werkt, dank u
Graag gedaan en blij te horen dat het werkt voor u,
nog een aangenaam weekend,
groetjes, Elsa

Reageer