Vraag

V6 Decoder resolutie

  • 5 February 2019
  • 7 reacties
  • 817 Bekeken

Hallo,
Ik krijg geen beeld van de V6 decoder die is aangesloten op een Bose cinemate 120.
Wanneer ik de decoder aansluit rechtstreeks op de tv (Samsung JU7000) is er geen enkel probleem. Heb dan beeld en geluid.
Sluit ik deze terug aan op de Bose Cinemate 120 heb ik enkel geluid en de melding dat deze de resolutie niet ondersteund.
Heb al andere hdmi kabel gebruikt, wat idd niet veel zal uithalen. Alsook de resolutie op de proximus decoder veranderd naar 720. Is er een mogelijkheid om de 4K resolutie uit te schakelen? of moet er een downgrade gebeuren van de V6 decoder naar de V5 decoder.
mvg

7 reacties

ik heb nu geen V6 meer dus kan ik het niet akijken, maar is dit niet mogelijk dan via instellingen want bij de v5 kan je de resolutie veranderen van automatisch /1080i / 720
Reputatie 5
Badge +1
Martin,

een vraagje uit interesse ... je stelt dat je geen V6 meer hebt ...
Jij was toch één van de voorvechters van de V6 met alle kennis van details en prestaties van V6 .
Is er een reden waarom je nu geen V6 meer hebt ? Of wacht je op V7 ....

Ro
Ik weet niet of je de topics ivm de V6 hier wat gevolgd hebt, daarin kun je goed vaststellen dat er nog tal van probleempjes opduiken (kinderziekten), nu kon ik dit wel iedere keer oplossen door even de stroom uit te trekken maar uiteindelijk heb ik ook maar besloten om te wachten tot alles meer op punt staat want met mijn v5-c had ik echt geen klagen en is het al lang geleden dat ik nog eens de stekker effen heb moeten uittrekken.
Het is nu wel zo dat net zoals bij de V5-c als met de V6 er klanten zijn die geen problemen hebben als dat er zijn die wel problemen ondervinden!
Ik vrees er voor of er met de toekomstige volgende decoder (V7) minder kinderziekten zullen optreden in het begin.
Kortom het is niet alleen met decoders of beter gezegd met Proximus apparatuur, dat je beter niet als de eerste bent om een splinternieuw toestellen aan te schaffen, want het probleem is dat ze zo vlug mogelijk willen op de markt komen om de concurrent de loef te kunnen af te steken.
Reputatie 5
Badge +1
Martin,

bedankt voor je info .
Dan mag ik toch wel bij de gelukkigen horen, vermits er met de V6 tot nu toe heel weinig problemen geweest zijn . Een enkele keer eens dienen te heropstarten, dat is alles geweest. Voor de rest perfecte werking en we hopen dat het zo bijft.

Ro
Het lijkt of je inderdaad geïmpacteerd bent door wat Martin een "kinderziekte" noemt. De enige oplossing hiervoor zal jammer genoeg een downgrade zijn.
Zou je hiermee akkoord gaan? Kan je dan even je lijn- of klantennummer via privébericht sturen via volgende link? https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 5
Badge +1
WenzelR , ik vermoed dat je bericht bestemd is voor ADesmedt ...

Ikzelf heb geen problemen met V6 .

Ro
Bijkomende opmerking: je kunt nooit conclusies trekken in het algemeen voor iedereen en dat is op het forum al zo dikwijls bewezen geweest dat het niet is omdat velen problemen melden, dat daarom al de anderen dit ook zullen ondervinden of vice versa en dit geldt (hier bewezen geweest) voor alle Proximus decoders die al de revue gepasseerd zijn en nog zullen passeren!
Tenslotte kan ik alleen maar mijn eigen ervaring overbrengen of dat die nu goed of slecht is.
Mijn conclussie is dat er zoveel parameters meespelen in de volledige keten beginnende bij de bron proximus tot uiteindelijk wat op je TV verschijnt.
En dit maakt het ook voor Proximus zo moeilijk om voor alle klanten te zorgen dat er nooit (of beter bijna nooit) problemen zulle optreden! Ik spreek hier nu louter en allen voor technische problemen en heb ik het niet over problemen met facturatie enz. want dit s nog een ander been om op te bijten ☺️
NB: ….geïmpacteerd bent door wat Martin een "kinderziekte"...
Al die topics omtrent V6 problemen komen wel niet van mij hoor, dus de impact zal wel meer en zeker vandaar komen 😉

Reageer