Beantwoord

V5-mini met V2 afstandsbedienning

  • 26 June 2018
  • 4 reacties
  • 304 Bekeken

Beste,

Een tijdje terug heb ik een mailtje ontvangen met de mededeling dat onze V4 decoder vanaf 16 augustus niet meer ondersteund wordt, bijgevoegd een link om een nieuwe decoder aan te vragen, dit heb ik dan maar gedaan.

Vandaag heb ik deze mogen ontvangen. Blijkbaar is de V5-mini onze nieuwe primaire decoder, eigenlijk had ik gedacht een normale V5 met HDD te krijgen. Voor zover ik begrijp is de mini bedoeld als 2de, 3de,... decoder welke we niet hebben,. Of ben ik hier fout...?
Het is me voornamelijk niet duidelijk of de V5-mini reeds opnemen voor alle zenders ondersteund.

Echter is dit niet de voornaamste reden voor mijn post.
Bij het uitwisselen van de decoders doorheen de jaren ben ik blijven zitten met een V2 afstandsbediening. Nu vraag ik mij af of de V5(-compact) zal werken met deze oude afstandsbediening?
Ik wil voorkomen dat ik de oude decoder deactiveer en de nieuwe niet kan besturen.

Ik begrijp dat de V5 decoders een radiosignaal gebruiken voor de besturing, of is er terugwaartse compatibiliteit voorzien met infrarood om toch maar geen nieuwe afstandsbedieningen te moeten uitdelen?

Alvast bedankt voor de hulp!
icon

Beste antwoord door BPannemans 26 June 2018, 22:16

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo,

Je mag via deze link, je klant of lijnummer even doorsturen.

Groeten Geert
Voor zover ik begrijp is de mini bedoeld als 2de, 3de,... decoder welke we niet hebben,. Of ben ik hier fout...?
Dit klopt niet deze decoder is bedoeld als 1ste 2de of 3de decoder alleen heeft die geen harde schijf aan boord net als de recente nieuwe UHD V6 decoder.

Het is me voornamelijk niet duidelijk of de V5-mini reeds opnemen voor alle zenders ondersteund.
Geen enkele type decoder ondersteunt dit het aantal op te nemen wordt door de auteursrechten van de zenders zelf bepaald

De v5 en v5 compact kunnen zowel via infra rood als via RF bediend worden (de V6 niet via RF maar dan wel via IR en bluetooth)
Hallo,

Je mag via deze link, je klant of lijnummer even doorsturen.

Groeten Geert

Ik heb ons klantnummer doorgegeven.

Voor zover ik begrijp is de mini bedoeld als 2de, 3de,... decoder welke we niet hebben,. Of ben ik hier fout...?
Dit klopt niet deze decoder is bedoeld als 1ste 2de of 3de decoder alleen heeft die geen harde schijf aan boord net als de recente nieuwe UHD V6 decoder.

Het is me voornamelijk niet duidelijk of de V5-mini reeds opnemen voor alle zenders ondersteund.
Geen enkele type decoder ondersteunt dit het aantal op te nemen wordt door de auteursrechten van de zenders zelf bepaald

De v5 en v5 compact kunnen zowel via infra rood als via RF bediend worden (de V6 niet via RF maar dan wel via IR en bluetooth)


Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Al ben ik hier geen fan van, snap ik inderdaad de keuze om naar de 'cloud' te gaan voor opnames.

Ik was me niet bewust dat er beperkingen waren op opnames, ik heb namelijk ergens gelezen dat het nPVR apart van cPVR toegestaan moest worden door de zender, dit is dan waarschijnlijk verouderde informatie...
Ach je, ikzelf gebruik het helemaal niet, en mijn ouders kijken toch slechts naar de klassieke (vlaamse) kanalen welke ongetwijfeld probleemloos op te nemen zijn.

Als infrarood ondersteund wordt dan veronderstel ik dat de oude V2 afstandsbediening te gebruiken is om de V5-mini decoder te bedienen...
Bijkomende info voor TV en TV app: zenderlijsten >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_list/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-instellingen-en-functies/instellingen-aanpassen/zenderlijst-op-tv-en-tv-app.html
Aan de symbolen die te zien zijn op de Tv-Gids kun je zien welke op te nemen zijn bv.

Reageer