tv stopt enkele seconden

  • 28 December 2014
  • 14 reacties
  • 493 Bekeken

Soms stopt de tv enkele seconden, het beeld blijft dan gewoon hangen en soms geeft hij van die kleine bewegende blokjes.


Hoe kan ik dit verhelpen?

14 reacties

door de decoder eens te rebooten 15 seconden de netstekker uittrekken en terug laten opstarten.

Indien geen resultaat, ook eens de bbox rebooten door deze zijn netstekker 15 seconden uit te trekken.


Als je tussen de bbox modem/router een draadloze oplossing gebruikt, zoals bv homeplugs (devolo of ander merk) dan kunnen die ook de oorzaak zijn.


Dan kan je deze ook eens uit het stopcontact trekken en terugsteken.
verder nog ter info: bij decoder problemen
Mijn tv gids doet het niet. Als ik deze opvraag dan komt er bij elke zender : no information
Heb je de decoder al eens 15 seconden volledig zonder spanning gezet en dan terug laten opstarten
Neen, heb niets draadloos staan. Maar zal eens proberen om de decoder en de bbox te rebooten en kijken of het probleem dan opgelost is.




best eerst de bbox en als de dsl lamp continu brandt op de bbox


dan pas de decoder
Reputatie 2
Badge
Ik zie dit ook vaker. TV stopt, zwart scherm voor 1 second en dat terug gewoon verder. Ik heb het ook vaker bij het zappen, je ziet het nieuwe kanaal dan even zwart en dan gaat het gewoon verder.
Je kan best ook zelf eens nagaan of er geen storing gemeld wordt op je lijn,

zoals beschreven ➽ http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn" rel="nofollow" target="_blank en daar klikken op de link ' My Self Repair '

Daar zie je de 'Huidige status van ons netwerk'

en dan klik je op 'Start de analyse'

voor verder onderzoek en eventuele melding van de problemen.


NB: het enigste wat je zelf kunt ondernemen is beschreven in deze procedure en als dit niet helpt of maar tijdelijk oplossing biedt

zal je Technische dienst (0800 22 800 --7/7 tot 22u) moeten raadplegen en zal de oplossing ook van Proximus moeten komen,

klacht indienen of je probleem beschrijven en opsturen kan via mail ons
Reputatie 6
Badge +2
Bij het zappen gebeurt dat soms dat het beeld 1 seconde verschijnt en dan komt het het zwart ook voor 1 seconde maar daarna blijft het beeld zichtbaar, dus niks om druk over te maken, zolang het niet voortdurend gebeurt.
Dat heb ik toch nooit voor ; en de ene maakt zich al eens vlugger druk dan de andere knipoog
Reputatie 2
Badge
Ik maak me er niet druk over. Het is meer dan waarschijnlijk een fout in de decoder software maar als we ons daar druk in zouden maken waren we met niets anders bezig:-)
Decodersoftware kan moeilijk volgens mij want dan zou iedereen dit moeten voor hebben met dezelfde decoder en decodersoftware en dit is niet het geval heb ik ondertussen overvloedig gecheckt en opgevraagd bij verschillende mensen met zelfde decodertype en zelfde decodersoftware er op !

Dus er zullen nog andere parameters meespelen, maar hoe de vork juist in de steel steekt dat is een ander paar mouwen en moest het zo simpel zijn dan was het lang opgelost geweest.
Reputatie 2
Badge
ik heb het zelf ook niet altijd. Bij zappen komt het ietsje vaker voor. Ik vermoed dat de decoder even de video sync kwijt is. Bij zappen moet hij naar een nieuw kanaal sync-en en waarschijnlijk begint hij te spelen (om het zappen zo snel mogelijk te maken) maar is zijn buffer nog niet helemaal klaar en moet hij opnieuw sync-en.


Problemen is ook als je de decoder aan het opnemen is (op harde schijf) en je wil dit programma ook al bekijken. Opnemen en afspelen is wat zwaar denk ik.


Je ziet hier ook vaak het advies 'reset je decoder' voor alles en nog wat van problemen, dit is typische oplossing voor software bugs/memory leaks/enz.
Als het aan de software ligt zou ik het ook moeten voor hebben en bv mijn buur ook, wij hebben het nog nooit voorgehad ook niet bij het bekijken van een opname die nog niet volledig opgenomen is , of noem maar op, ik heb het trouwens aan enkele vaste personen gevraagd die het nog nooit voorgehad hebben (zelf hebben verschillend types decoders staan, dus ideaal om te testen) om het mij te willen melden moesten ze het wel voor hebben, om zo een idee te kunnen vormen, en tot nu toe heeft het van deze personen nog al voorgehad, daarom dat het niet of toch zeker niet alleen de software van de decoder een rol kan spelen.


Vroeger viel dit wel veel meer voor ik spreek nu wel van enkele jaren terug, maar toen hadden ze ook te kampen met server capaciteit en daar was het ook zo mensen die bediend werden van bepaalde servers hadden het regelmatig voor en anderen niet.

Reageer