Beantwoord

TV overal kijken onveilig op een Linux computer!?

  • 21 March 2019
  • 2 reacties
  • 433 Bekeken

Proximus maakt geen enkele melding van de werking van TV overal op een Linux computer!

Zelf gebruik in al meer dan 10 jaar een UBUNTU OS. Vroeger was Proximus TV via website exclusief voorbehouden voor Silverlight gebruikers, niet voor mij dus. Gelukkig is hieraan een einde gekomen en is TV Overal beschikbaar voor andere browsers waaronder Fire fox en Chrome.
Nu kan ook ik Proximus TV gebruiken op mijn computers maar beschik niet over alle mogelijkheden waarvoor ik betaal via mijn abonnement. Het is beperkt tot Live kijken, altans via de Firefox browser (Firefox Quantum 65.0.1 UBUNTU 18.04. )
Wanneer ik voor de eerste maal naar de website ging kreeg ik mooi alles op het scherm maar als ik iets wou kijken kreeg ik de melding dat het niet werkt wegens DRM. Na te hebben opgezocht wat DRM is heb ik het geinstalleerd. Daardoor werdt echter Google Widevine CRM geïnstalleerd als add on. Nu kan ik dus live kijken en zenders kiezen. Ik kan het zendschema bekijken maar niets gebruiken. Gemaakte opnamens bekijken maar niet afspelen. Wanneer ik een gemaakte opname aanklik is de enige optie de knop "opnemen".
Waarom wordt TV overal niet geoptimaliseerd voor Linux gebruikers? Een Mac OS is ook gebaseerd op Linux . Moeilijk kan dat niet zijn en het is open source,
Waarom ben ik verplicht om een Google programma te gebruiken om Proximus TV Overal te kijken en wat doet dat programma met mijn privacy? Weet Google nu naar wat ik kijk zoals het dat doet bij gebruik van YouTube? En is dat dan met medewerking van Proximus? En is dat alleen op een Linux computer of bij alle computers wanneer TV overal via de website wordt bekeken?
icon

Beste antwoord door HadewychT 22 March 2019, 11:59

Bekijk origineel

2 reacties

Louter ter info: voor het ogenblik zijn er ook problemen met Proximustv.be voor ander OS, zoals Windows bv, opnames kun je alleen bekijken via IE en dit lukt ook heel dikwijls niet, Proximus zou dit aan het bijwerken zijn maar wanneer er een definitieve oplossing zal komen weten ze nog niet te zeggen!
Reputatie 7
Badge +4
Ook via Windows zijn er problemen met bepaalde functies van TV Overal. Jammer genoeg weten we nog niet wanneer hier een oplossing voor zal zijn zoals Martin al zei. Op volgende link vind je meer uitleg over welke functies in welke browser/besturingssysteem mogelijk zijn.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-applicatie/van-start-met-de-proximus-tv-app/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/tvcomputer

Reageer