Beantwoord

TV Gids?


Wat is er met de tv gids gebeurd?

De layout is totaal veranderd en onbruikbaar. Er staan maar 2 zenders meer op een scherm en deze zijn super groot.
Het uur is ook vergeten en de gids begint om middernacht.

Tevens krijg ik steeds meldingen om een vreemde browser te gebruiken terwijl ik de laatste versie van mijn browser gebruik.

Live tv werkt ook niet, niet dat dat ooit gewerkt heeft.
icon

Beste antwoord door GeertC 3 April 2019, 10:05

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Kwam net hetzelfde vragen of dit bij iedereen veranderd was. Anders had je een mooi overzicht (dat gelijk liep met de tv gids op de tv zelf), makkelijk om te zien wat er aan het opnemen was en welke opnames gepland stonden, nu is dat totaal niet meer zichtbaar.

Positief is wel dat de opnames al een duidelijker overzicht hebben dan vroeger, maar nog altijd enkel maar de opnames van minder dan 1 week oud via laptop te bekijken, alle oudere opnames zijn enkel via decoder te bezichtigen, dus ook nutteloos om de oudste opnames op locatie te willen zien...
En net ook gemerkt dat een deel vd opnames ook gewoon niet zichtbaar zijn. Bv op de overzichtspagina toont het: Serie met 7 afleveringen opgenomen, en als ik er op klik, toont het maar 3 afleveringen, waarvan dus enkel de laatste aflevering online te bekijken is.
Laten we hopen dat ze er nog aan het werken zijn? En dat het weer niet 2 jaar duurt voor het op punt staat...
Idem hier.
TV Gids onbruikbaar ! Geen overzicht.

En waar zijn de opgenomen programma's naartoe ?
Proximus onwaardig. Amateuristische lay out!
Reputatie 1
Kunnen jullie niet gewoon aan mensen de keuze geven welk type van tv gids ze verkiezen om te gebruiken? Want de tv gids die vanaf vandaag online staat, is veel te onoverzichtelijk en heel omslachtig als je meer dan 1 programma wil programmeren. De vorige versie was niet perfect, maar ten minste overzichtelijk en gemakkelijk om te gebruiken.
Is dit wel de definitieve versie?
want bij "Live TV" daar zijn ook nog geen opnames te bespeuren ???????
Reputatie 7
Badge +3
Hallo,

Kan je dit eens uittesten via de website www.proximustv.be via internet explorer?

Groeten Geert
Krijg Melding: "beschikbaar op decoder" !
Reputatie 7
Badge +3
Hallo,

de opnames vind je terug bij 'Mijn Video's' naast 'Live TV'

de TV gids is inderdaad volledig anders nu.

Ik heb momenteel testen gedaan met mijn account, alles blijkt te werken.

Geert
Wel raar dat het nu ineens bij mij niet meer werkt vanaf de interface veranderd werd, maar ik ga nog eens proberen op een ander laptop om te zien of het daar ook zo is
Reputatie 7
Badge +3
Hallo,

Je kan de opnames terugvinden onder 'mijn video's' naast 'Live TV' nadat je ingelogd bent.

Groeten Geert
Ja deze vind ik wel terug maar er staat op iedere opname vermeld "beschikbaar op decoder" dus kan ik ze niet afspelen via proximustv.be sinds de verandering van de interface ook op andere laptop geprobeerd en net het zelfde.
Hopelijk komt er vlug een versie die niet meer gebaseerd is op Silverlight, is daar al een streefdatum voor bekend?
Reputatie 7
Badge +3
Sommige opnames zijn idd enkel beschikbaar op decoder bij mij, maar andere niet deze kan ik wel afspelen op de laptop.

Klopt dit bij jou ook, Martin?



Geert
Klopt, de recente opnames zijn afspeelbaar maar de andere van enkele dagen geleden en ouder niet meer.
Wordt de googlecast ook ingebouwd binnenkort?
Reputatie 7
Badge +3
Ik zal dit doorgeven aan de mensen van het 'remote team' met de vraag of er gepland is of de oudere opnames ook nog beschikbaar zullen worden op de laptop.

We zullen je op de hoogte houden.

Geert
👍
Hallo,

de opnames vind je terug bij 'Mijn Video's' naast 'Live TV'

de TV gids is inderdaad volledig anders nu.

Ik heb momenteel testen gedaan met mijn account, alles blijkt te werken.

Geert


De gids werkt wel, maar het overzicht is volledig weg. Slechts 2 zenders in beeld en dat maar voor een periode van 2 uur. Om verder te gaan steeds pijltje, pijltje, pijltje ....

Live TV werkt totaal niet, er verschijnt steeds "oops er is iets misgegaan" in het afspeelvenster.

De opnames zijn te vinden, maar kunnen eveneens niet afgespeeld worden, ook de recente niet.

Ik kan best begrijpen dat de layout wordt aangepast zodat die hetzelfde is over verschillend toestellen, maar zelfs op de iPad krijg je nog 4 zenders naast elkaar op het overzicht. Dus waarom op een groter pc scherm slechts 2?
Hallo,

Kan je dit eens uittesten via de website www.proximustv.be via internet explorer?

Groeten Geert


Internet explorer ???

Deze browser, die enkel beschikbaar was op windows, is 2 jaar geleden stopgezet door Microsoft en vervangen door Edge.

Of is de nieuwe tv-gids enkel bruikbaar voor mensen met een verouderde windows pc?
Reputatie 7
Badge +3
Je kan op windows 10 nog steeds internet explorer gebruiken, wij doen het hier althans samen met Microsoft edge.

Dus je kan geen live tv kijken Voyager_01?

Je mag me dan via deze link je my proximus login eens doorsturen.

Geert
Je kan op windows 10 nog steeds internet explorer gebruiken, wij doen het hier althans samen met Microsoft edge.

Dus je kan geen live tv kijken Voyager_01?

Je mag me dan via deze link je my proximus login eens doorsturen.

Geert


Ik gebruikt geen windows, wel osx.

Je kan inderdaad nog een oude versie van explorer installeren, maar deze wordt niet meer actief ondersteund, dus proberen we hier ook zoveel mogelijk mensen te laten overschakelen naar een recente browser.
Totaal onoverzichtelijk. Keer terug naar jullie vorige tv-gids aub.
Reputatie 7
Badge +4
Helaas is het niet mogelijk om de vorige Proximus TV website terug te zetten.
Reputatie 3
Badge +1
Vraag mij af of dit effectief getest werd bij een aantal klanten vooraleer uitgerold te worden? Ik kan mij niet voorstellen dat iemand deze tv gids zou verkiezen boven de vorige...
Ipv overzichtelijker te maken, is het net minder overzichtelijk. Anders had je in 1 oogopslag een overzicht van 5-6 zenders over verschillende uren, met aanduiding of er een opname geprogrammeerd stond.
Nu zie ik bv enkel huidige situatie op één, maar wat op Canvas bezig is, staat een paar pagina's hoger. Geplande opnames zijn niet zichtbaar. Zelfs als je erop klikt, krijg je de optie om op te nemen, terwijl die al gepland staat.

Soms denk je: kan het nog slechter? En het bewijs is wederom geleverd. Het kan altijd nog slechter én dat tegen een hogere prijs. Je moet alleen durven.
Mooie nieuwe layout maar helaas heel wat minder overzichtelijk , vooral veel scrollen om iets terug te vinden.
Mis ook de optie om een selectie te kunnen maken van bijv. alle films van volgende dagen om je opnames snel te plannen , momenteel zie ik enkel een overzicht van gisteren ?? vandaag en morgen.
Graag de oude versie terug plaatsen..
Reputatie 1
Badge
De programmatie lijkt ook niet volledig. Een uitzending zoeken rond 19.00 uur is erg moeilijk, zo niet onbeschikbaar. Bijv. op TV 4 het programma huizenjagers toont alleen de herhaling maar de uitzending van 19.35 uur is niet zichtbaar in de nieuwe TV gids. Deze laat direct de uitzending van blind gekocht zien, dus tussen 18.46 en 19.35 uur was er blijkbaar geen uitzending beschikbaar op TV 4.
Reputatie 2
Badge
Kwam net hetzelfde vragen of dit bij iedereen veranderd was. Anders had je een mooi overzicht (dat gelijk liep met de tv gids op de tv zelf), makkelijk om te zien wat er aan het opnemen was en welke opnames gepland stonden, nu is dat totaal niet meer zichtbaar.

Positief is wel dat de opnames al een duidelijker overzicht hebben dan vroeger, maar nog altijd enkel maar de opnames van minder dan 1 week oud via laptop te bekijken, alle oudere opnames zijn enkel via decoder te bezichtigen, dus ook nutteloos om de oudste opnames op locatie te willen zien...
En net ook gemerkt dat een deel vd opnames ook gewoon niet zichtbaar zijn. Bv op de overzichtspagina toont het: Serie met 7 afleveringen opgenomen, en als ik er op klik, toont het maar 3 afleveringen, waarvan dus enkel de laatste aflevering online te bekijken is.
Laten we hopen dat ze er nog aan het werken zijn? En dat het weer niet 2 jaar duurt voor het op punt staat...


Als ik het zo hier hoor ben ik al blij dat ik die uitrol niet gekregen heb. Versta ook niet waarom ze hier nog altijd werken met een gids van zeven dagen terwijl het elders 14 dagen is. En een film is voor Proximus gelijk Horror of Romantiek. Tof als er dan plots een séne opduikt in een pikante serie of film als je een kind van 5 hebt.

Reageer