Telenet geeft 9 nieuwe zenders in HD, Netflix nog altijd geen Dolby Digital => Waar blijft Proximus...

  • 29 September 2015
  • 26 reacties
  • 1674 Bekeken

Hallo,


Vandaag in het nieuws : Telenet geeft 9 nieuwe zenders in HD waaronder de 3 Nederlanders, 2 Eurosports, BBC en hun nieuwe zender TLC.


Waar blijft Proximus in godsnaam met hun HD ? De kwaliteit van de Nederlanders, Eurosport of BBC is erbarmelijk. 'Dolby Digital' geluid daar heeft men ook nog niet van gehoord bij Proximus. Akkoord dat de zenders dit zelf ook moeten ondersteunen, maar Netflix ondersteunt dit al van jongsaf. Daar moeten we het ook nog altijd stellen met stereogeluid, mijn oude XBOX 360 kan zelfs Netflix in DD afspelen terwijl hij jaren ouder is... .


In februari nog een ticketje aangemaakt bij Proximus voor die Dolby Digital, hun antwoord :


Netflix gebruikt de Dolby Digital Plus (DD+) standaard voor deze audio bitstream, dit is nog in ontwikkeling op onze decoders. Voorlopig ondersteunen onze decoders enkel Dolby Digital/AC3, dus kan er geen 5.1 worden aangeboden via de Netflix app. Men hoopt binnen enkele maanden DD+ te integreren in onze decodersoftware.


We zijn 7 maanden verder, hopelijk komt men met een beter aanbod !! Komaan Proximus, doe iets aan jullie kwaliteit ipv dommigheden zoals swipebox !


mvg


Koen




http://snap.telenet.be/actueel/artikel/9-zenders-van-sd-naar-hd?CMP=sos_Value_Telenet-FB



26 reacties

Reputatie 7
Badge +6
jajaja
Als de inhoud van wat er uitgezonden wordt dan ook maar van hoge definitie is :-))
Dat van die DD+ beloven ze al veel langer dat is al van als de v5 uitgekomen is dat ze dit beloven, maar als je PX al langer kent zal je daar ook niet van verwonderd mogen zijn, een jaar telt bij hen voor een maand denk ik verrassing
Reputatie 6
Badge +2
Proximus begint serieus achterop te hinken wat betreft het aantal HD zenders, die provider zal serieus uit zijn pijp mogen komen of anders zal er een leegloop komen en dat ze op den duur net als SNOW hun digitale TV platform zal mogen opdoeken.
Dat zal wel geen zo'n vaart lopen en je gaat er toch niet vanuit dat Proximus nu nooit geen SD zenders in HD zullen streamen, ze zijn mss wel niet altijd de eerste, Poulidor was toch ook de eeuwige tweede en was daarom niet minder belangrijk knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Eurosport 2 was al een paar weken in HD, en BBC1 al heel lang in HD. NPO 1,2 en 3 in HD is ook een hele verbetering. Nu nog steeds (in SD-versie) niet in TV Overal bij Proximus? Dit zoou écht wel mogen als je de wafelijzerpolitiek in België toepast als je ziet hoeveel franse zenders er al in HD zijn.
Sinjoor, Dat ze dan maar wafelbak houden, daar zal veel volk komen naar kijken, meer dan naar die SD zenders lach
Sinjoor, ik veronderstel dat je bij Telenet bedoelt ?


Bij Proximus alvast geen Eurosport 2 in standaardaanbod, laat staan in HD. Ook niet BBC 1 & 2, NPO 1, 2, 3


Is er eigenlijk iets van verandering op komst ? (ik bedoel binnen de paar weken/maanden, want als je 't Proximus vraagt dan spreekt men over binnenkort en mag je in jaren rekenen)
Ik weet niet hoe lang je Belgacom/Proximus al kent, maar uit de vele lange jaren ervaring met Belgacom/Proximus weet ik ondertussen dat je misschien pas een bevestigend antwoord zult krijgen als je al op je TV zult zelf vast gesteld hebben dat er nieuwe HD' bijgekomen zijn !!!

Dat is nu eenmaal een typisch kenmerk van PX frons
Elsa
@veeair :We hebben al meerdere HD zenders in ons aanbod:
- de nationale zenders één, canvas, vtm, 2be, vier, vijf
- Discovery channel
- Nat geo
- Eurosport
- Tlc
- Onze voetbalzendersDe NPO zenders voegen we in de eerste helft van volgend jaar daaraan toe.
mvg sabine

Dus verder geen andere zenders in het vooruitzicht dan die in HD zullen komen.


Waar PX nog altijd niet op geantwoord heeft is waarom het blijkbaar niet mogelijk is om de zenders in HD uit te zenden?
Reputatie 7
Badge +6
De eerste helft van volgend jaar? Allez, als het in juni gebeurt nog 7 à 8 maanden dus. Supersnel. En de BBC's: no idea?


Is Discovery Channel in het basisaanbod in HD, ik denk van niet. TLC, ja al die Amerikaanse bruiden in HD, joepie. National Geographic kan ik in Brussel zelfs niet zien in het Nl.


Eens benieuwd hoeveel franstalige flutzenders er ondertussen gaan bijkomen in HD.


Proximus heeft duidelijk gekozen voor het voetbal. En als ze binnenkort die rechten verspelen?
Pas op in mijn tweede bovenstaande post lijkt het mss dat ik de medewerkers viseer, maar niks is minder waar het zijn hun opdracht gevers die daar de schuld van zijn dat ze nooit een echt bevestigend antwoord mogen geven, het is altijd in de aard van in de nabije toekomst is dit of dat voorzien, alleen is de vraag wat betekent de nabije toekomst voor PX!!!.


Maar nogmaals alle respect voor de medewerkers die hier en elders altijd de kop van jut zijn, en eigenlijk maar de beperkte info kunnen doorspelen die ze krijgen en maar mogen doorspelen.

Trouwens ik vertel hier niks nieuws, iemand die regelmatig de antwoorden van de medewerkers leest op hun sociale netwerken kan dit daaruit gemakkelijk afleiden.
Reputatie 7
Badge +6
Natuurlijk kunnen de medewerkers niks meer doen dan zeggen wat ze mogen/kunnen zeggen.


​Er bestaat een gezegde: Don't shoot the messenger!

Dus, medewerkers, vat het niet persoonlijk op, als de frustratie soms wat te veel wordt. Ik ben hier trouwens door medewerkers al dikwijls flink geholpen.



Inderdaad we schieten niet op de pianist, want anders is er geen muziek meer ;-)
Ben je al eens ooit in Echternacht geweest of Duren?Het zijn beide mooie steden maar je weet hoe het is.In Echternacht 2 stappen voor uit en één naar achter en Duren is een schoon stad.Dat heb ik toch altijd laten zeggen door men moeder,dus als het zo moet gaan als ik zeg 2 min 1 komen ze er nooit en schoon zal het er uit zien aan de andere kant van de weide.
Over leegloop gesproken Alexander,ik blijf en zal het niet verstaan want die klagers en zagers hier blijven toch maar dus zijn blijkbaar toch tevreden met hun sd zenders alwetende dat telenet er veel meer heeft.Mijn buurvrouw heeft nu play genomen voor 10€.Dan heb je wel geen 2000 films en series dan zijn dit er een pak minder omdat je 15€ minder betaalt.Het aantal zenders weet ik ook niet juist,maar ze is er erg tevreden mee,vooral omdat die films gratis zijn.Anders zie je er drie en ziet je al over die 10€.Het duurdere abonnement is natuurlijk beter dan heb je alle zenders en max. aan films met misschien binnenkort die uitbreiding van FOX films. dus meer dan 2000.
Er zit dus al meer dan een half jaar voor die drie Hollanders tussen.
Beste medewerkers,


Bedankt voor jullie antwoord en opvolging.


Spijtig dat er niks vermeld wordt over BBC en Eurosport... komen die ook in het HD aanbod ? We leven nu eenmaal in 2015, de NPO's zijn beginnen uitzenden in HD sinds 2009 !


Eerste helft 2016 is inderdaad ruim, ik had toch verwacht dat PX meteen kon reageren op deze zet van Telenet. Telenet pocht altijd over hun kwaliteit, maar je kunt hen geen ongelijk geven als PX altijd achterhinkt.


Maar wat me vooral interesseert is dolby digital geluid op Netflix, komt dit in orde aub ?
@Marleen,je moet niet zo naar je zelf zien,liever die Franse en Frantalige flutzenders zoals jij dat noemt dan niets.Ik zou dat nog liever hier zien.Een operator kan niet voor 250 mensen in een straat bepalen wat voor zenders zij willen zien.Een keuze zelf maken zal er nooit van zijn leven komen,want dat is belachelijk en omslachtig.
Beste Marleen,je kan toch gewoon morgen een andere operator opzoeken.Dit kost je niets.Als je niet meer tevreden bent van proximus.Op een ander is het misschien beter,maar kom achteraf bij mij niet klagen dat ik slechte raad heb gegeven.
Maar pure vision en bel rtl,2 Franstalige muziekzenders kan dan weer wel in HD.
Oui, oui :-))
Het zou maar erg zijn moesten vijf operators het zelfde op de markt brengen.
Dat zijn afspraken achter de gordijnen van het toneel, grootwarenhuizen zetten ook niet in de zelfde periode niet altijd de zelfde producten in promotie, zou inderdaad commercieel stom zijn!

Reageer