Tariefverhoging met 2 EUR

  • 29 December 2018
  • 9 reacties
  • 643 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
Het tarief voor Tuttimus verhoogt met 2 EUR vanaf 1 januari 19. Vanaf dan 92,94 EUR.😡

Zijn jullie niet beschaamd nu er zoveel zenders uit de Entertainment bundel zijn verwijderd? 😡

Voilà, voor uwen nieuwjaar heb ik mijn entertainment NL bundel opgezegd. Dat is dan toch 7 EUR uitgespaard. 😡

9 reacties

Reputatie 3
Badge
Nee, ze zijn niet beschaamd.
Verhoging van de prijzen vinden ze normaal en wat die zender minder bij Entertainment NL betreft, zeggen ze in hun laatste maandelijkse infomail doodleuk: er blijven nog genoeg mooie zenders in het pakket. (Je mag natuurlijk niet vergelijken met Entertainment FR)
Reputatie 6
Badge +1
Vooral die opmerking die ze geven er blijven nog genoeg mooie zenders over, vond ik er echt wel over.
Reputatie 7
Badge +2
Vooral die opmerking die ze geven er blijven nog genoeg mooie zenders over, vond ik er echt wel over.
Inderdaad, dat is er ver over. Mevrouw Leroy mag dan misschien wel willen dat PX bij Nederlandstaligen gezien wordt als een Belgisch bedrijf en niet als een Franstalig bedrijf, het zenderaanbod lost dan in elk geval die belofte niet in.
Ik begrijp dat het moeilijk is om die pakketten met zenders te vullen, maar men had al veel langer gewoon voor de Nederlandstalige markt hun eigen M&S zender en on demand aanbod kunnen samenvoegen. Er is ook de filmzender Film Europe met voornamelijk Europese films , ONS tv een Nederlandse zender met nostalgische TV programma's , Travel XP HD - een echte reiszender die binnenkort met Nederlandse ondertitels zal uitzenden. Deze zenders zijn beschikbaar voor België want ze zitten in het aanbod van TV Vlaanderen. Verder is er TV5 Monde Europe dat heel veel films en series ondertiteld in het Nederlands. Dit zijn alvast 4 zenders die ze hadden kunnen toevoegen.
Waar een wil is, is een weg, maar dan moet PX misschien eens een aparte aankoper aanstellen voor content per landstaal. Dat lijkt nu niet het geval. En de prijs van 9,95 EUR voor dat pakket is duidelijk een pakket waar ze heel veel geld op verdienen. Zelfs als die zenders er nog inzaten, zal die winstmarge groot geweest zijn. Anders had de Franstalige versie al lang in prijs moeten stijgen.
Dus voorlopig zullen ze het zonder mijn bijdrage voor entertainment channels NL moeten doen.
Reputatie 6
Badge +1
Vooral die opmerking die ze geven er blijven nog genoeg mooie zenders over, vond ik er echt wel over.
Inderdaad, dat is er ver over. Mevrouw Leroy mag dan misschien wel willen dat PX bij Nederlandstaligen gezien wordt als een Belgisch bedrijf en niet als een Franstalig bedrijf, het zenderaanbod lost dan in elk geval die belofte niet in.
Ik begrijp dat het moeilijk is om die pakketten met zenders te vullen, maar men had al veel langer gewoon voor de Nederlandstalige markt hun eigen M&S zender en on demand aanbod kunnen samenvoegen. Er is ook de filmzender Film Europe met voornamelijk Europese films , ONS tv een Nederlandse zender met nostalgische TV programma's , Travel XP HD - een echte reiszender die binnenkort met Nederlandse ondertitels zal uitzenden. Deze zenders zijn beschikbaar voor België want ze zitten in het aanbod van TV Vlaanderen. Verder is er TV5 Monde Europe dat heel veel films en series ondertiteld in het Nederlands. Dit zijn alvast 4 zenders die ze hadden kunnen toevoegen.
Waar een wil is, is een weg, maar dan moet PX misschien eens een aparte aankoper aanstellen voor content per landstaal. Dat lijkt nu niet het geval. En de prijs van 9,95 EUR voor dat pakket is duidelijk een pakket waar ze heel veel geld op verdienen. Zelfs als die zenders er nog inzaten, zal die winstmarge groot geweest zijn. Anders had de Franstalige versie al lang in prijs moeten stijgen.
Dus voorlopig zullen ze het zonder mijn bijdrage voor entertainment channels NL moeten doen.


Helemaal eens en er zijn enkele zenders waarvan ik weet dat ze wel degelijk interesse hebben oa 192TV en OUTTV, maar om de één of andere reden komt daar geen overeenkomst mee. Vroeger heb ik ook ooit nog TeleMelody in één van de boeketten gehad. Weliswaar een Franse zender, maar wel met heel veel leuke en afwisselende muziek, die zou er toch ook bij kunnen.
ONS TV is een leuke zender, veel van hun programma's zijn ook online te bekijken https://www.kijkbijons.nl/tvgemist/archief
Reputatie 7
Badge +2

Helemaal eens en er zijn enkele zenders waarvan ik weet dat ze wel degelijk interesse hebben oa 192TV en OUTTV, maar om de één of andere reden komt daar geen overeenkomst mee. Vroeger heb ik ook ooit nog TeleMelody in één van de boeketten gehad. Weliswaar een Franse zender, maar wel met heel veel leuke en afwisselende muziek, die zou er toch ook bij kunnen.
ONS TV is een leuke zender, veel van hun programma's zijn ook online te bekijken https://www.kijkbijons.nl/tvgemist/archief


Persoonlijk hoef ik niet nog meer muziekzenders te krijgen, maar OutTV zou inderdaad ook een mooie aanvulling zijn van het aanbod.
Reputatie 7
Badge +6
Heb ook mijn Entertainment Nl bundel opgezegd. Waardeloos geworden die bundel.
Als Brusselaar kan je nu trouwens profiteren van een leuke promotie bij Telenet: 5 maanden aan € 30. Wel de kleine lettertjes lezen natuurlijk, maar ik denk er sterk aan om op die promotie nu eens wel in te gaan.
https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/bxl/brussel
Mijn buren zijn allemaal overgestapt naar Telenet sedert de overname van SFR en zijn heel tevreden. Goedkoper is het niet, maar zij moeten tenminste niet om de haverklap hun decoder resetten om te beginnen of 5 keer bellen om een optie te veranderen omdat het in MyProximus weer eens vastloopt, enz. Eigenlijk is mijn grootste 'vrees' dat Proximus van die overgang ook een knoeiboel gaat maken.
Reputatie 7
Badge +2
Heb ook mijn Entertainment Nl bundel opgezegd. Waardeloos geworden die bundel.
Als Brusselaar kan je nu trouwens profiteren van een leuke promotie bij Telenet: 5 maanden aan € 30. Wel de kleine lettertjes lezen natuurlijk, maar ik denk er sterk aan om op die promotie nu eens wel in te gaan.
https://www2.telenet.be/nl/landing-pages/bxl/brussel
Mijn buren zijn allemaal overgestapt naar Telenet sedert de overname van SFR en zijn heel tevreden. Goedkoper is het niet, maar zij moeten tenminste niet om de haverklap hun decoder resetten om te beginnen of 5 keer bellen om een optie te veranderen omdat het in MyProximus weer eens vastloopt, enz. Eigenlijk is mijn grootste 'vrees' dat Proximus van die overgang ook een knoeiboel gaat maken.


Hoera Marleen! Beste wensen voor 2019 uit Brussel.

Ik ben heel benieuwd wat je ervaringen gaan zijn met een overstap. Stuur me dan zeker eens een privéberichtje met je ervaringen.

Ik kijk nog even de kat uit de boom wat de overstap betreft. Dat heeft vooral te maken met internet. Bij Telenet is die 750GM per maand, nadien val je terug op een lager debiet. Bij PX kan ik gratis extra databundels kopen. Ik zit regelmatig boven de 750GB per maand door de streaming.

Momenteel heel tevreden over netflix in combinatie met primevideo en uncut. Ik overweeg ook nog acorn.tv omdat die veel Britse, Ierse en Australische series aanbieden. Ik hoop dat er een provider komt met een internet only abonnement zonder data beperkingen. Orange lijkt op iets te broeden.
Reputatie 7
Badge +6
Dag evebxl. Ook mijn beste wensen voor 2019!
Internet is voor mij niet zo'n probleem, vandaar. Ik merk dat ik over veel te veel data etc. beschik en met een ander pack/een andere combinatie kom ik er bij Proximus eigenlijk niet veel goedkoper vanaf. Het is echter vooral de kwaliteit van het TV aanbod/ de precisie van de digicorder enz. die mij interesseren (ik erger mij te pletter aan het doorspoelen bij opnames, de informatie bij de programmatie, o.a.). Een nadeel is dan wel dat je bij Telenet niet zoveel tegelijk kunt opnemen en ik kijk bijna uitsluitend naar opnames.
Ook nog even kijken wat hun draadloze oplossingen zijn voor TV, want dat kan hier niet anders. Ik ben wel van plan om dat allemaal eerst 'uit te vogelen' voor ik overstap. Mijn buren zullen mij nog veel zien, vrees ik.😉
I'll keep you posted!
Reputatie 7
Badge +2

Ook nog even kijken wat hun draadloze oplossingen zijn voor TV, want dat kan hier niet anders. Ik ben wel van plan om dat allemaal eerst 'uit te vogelen' voor ik overstap. Mijn buren zullen mij nog veel zien, vrees ik.😉
I'll keep you posted!


Vroeger toen ik in TN gebied woonde werd de interactiviteit via een powerline mogelijk gemaakt. Powerline geeft het signaal dan door via het electriciteitsnet. Maar de TVkabel blijf je wel nodig hebben om te linken naar je TV.

Momenteel is ook hun nieuwe decoder in test. Dan gaan ook zij naar opnames in de cloud en kan je meerdere opnames tegelijk doen. De test is wel verlengd dus nog afwachten wanneer die beschikbaar komt.
Voor liniaire TV en premium on demand zit je bij TN wel beter denk ik.

Reageer