Vraag

Taalkeuze zendervolgorde

  • 7 June 2019
  • 7 reacties
  • 521 Bekeken

Beste,
ik woon in Asse, (Nederlandstalige gemeente in Vlaams Brabant)
Ik heb gisteren jullie brief ontvangen ivm wijziging van de zendernummers. De brief is klaar en duidelijk opgesteld in het Nederlands.
Uitgezonderd dat de meest bekeken Franstalige zenders eerst gaan staan. De zenderlijst in bijlage heeft betrekking op Wallonië en Brussel.
Ik hoop dat dit een fout in de brief is?

Mvg, N

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 3
Badge +1
In Vilvoorde hebben ze dezelfde brief gekregen: alle Nederlandstalige zenders vanaf 251. Waarschijnlijk ook dus in Wemmel en Grimbergen.

Wij hebben nog geen brief gehad in Leuven.
Ik heb inderdaad bij iemand de zenders moeten gaan herschikken zodat de NL-talige bovenaan staan want deze persoon kijkt alleen naar NL talige zenders.
TBI: De nieuwe zenderlijsten zijn beschikbaar voor
Wallonië en Brussel > https://www.proximus.be/dam/jcr:51b3582b-8404-4bb2-a248-0052a8c4d87b/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-bxl-wal-nl~2019-05-27-13-42-37~cache.pdf
of Vlaanderen >
https://www.proximus.be/dam/jcr:810fbecd-d01e-4c11-836e-73cdae9ef3ca/cdn/sites/support/en/pdf/tv-channels-flanders-nl~2019-05-27-13-42-44~cache.pdf
Reputatie 7
Badge +2
Ik vrees dat je als Nederlandstalige klant bij PX in jouw regio toch behoort bij de Franstaligen. Waar PX voorheen de taalinstelling van de decoder gebruikte voor het bepalen van de volgorde van de standaardlijst, is dat bij de nieuwe software-update niet meer het geval.
De Nederlandstalige klant is voor PX niet belangrijk. Daar zorgt Telenet voor. De Franstaligen klagen nl. over Telenet.
Kijk maar naar de zenders in hun extra pakketten. Bij Entertainment NL heb je een pak minder zenders dan bij de optie voor Franstaligen. Dus voor TV moet je als Nederlandstalige niet kiezen voor PX. Dan ga je beter naar Telenet. Wil je echt onbeperkt internet, dan zit je bij PX meestal beter en goedkoper. Dus als je zoals ik vnl. streamt (muziek, netflix etc.) dan zit je bij PX goed.
En dan kom ik weer altijd tot mijn zelfde besluit als er een provider moest uitblinken of zeer veel voordelen dan de concurrent dan zat iedereen wel bij deze provider 😉
Reputatie 7
Badge +2
En dan kom ik weer altijd tot mijn zelfde besluit als er een provider moest uitblinken of zeer veel voordelen dan de concurrent dan zat iedereen wel bij deze provider 😉
Dat klopt, je moet zelf beslissen wat je belangrijk vindt. Er is vrij weinig concurrentie in België.
En dan kom ik weer altijd tot mijn zelfde besluit als er een provider moest uitblinken of zeer veel voordelen dan de concurrent dan zat iedereen wel bij deze provider 😉

Ja... maar wat we ons betreuren is dat, door het gebrek aan concurrentie, wat ons blijft is een keuze tussen twee vrij slechte opties.

Als je niet weet wat ik bedoel, dwz dat je niet veel tijd heeft gespendeerd in het buitenland, om de kwaliteit van de TV, internet en mobiele diensten daar te proven. Het verschil is ongeloofgelijk... en ik bedoel letterlijk: wanneer mijn broer of vrienden uit andere (westerse, en zelfs oosterse) landen naar hier komen, kunnen ze niet geloven hoe weinig mobiele data we hier krijgen voor hetzelfde geld, hoe weinig TV zenders, en hoe ouderwets en gelimiteerd de Proximus decoder software is.
iemand die een mening post spreekt toch niet tegen één persoon alleen op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen en op antwoorden enz....