Software update van onze Proximus TV decoders

  • 11 August 2016
  • 43 reacties
  • 11798 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Proximus Ambassador
  • 1125 reacties
Hallo iedereen,

Tijdens de afgelopen 3 maanden hebben we onze decoders een update gegeven om de TV-ervaring te verbeteren, dit gebeurt vanop afstand.
Jammer genoeg hebben we niet bij alle decoders de nieuwe software versie kunnen opladen. Deze recente software versie is nodig om na 29/08/2016 nog Proximus TV te kunnen bekijken op uw decoder.
We proberen deze klanten te bereiken via SMS, telefoon en brief, maar we willen ook dit forum gebruiken om jullie te informeren mochten er zich problemen voordoen.
Hoe herken ik een oude software versie?

Decoders V5 en V5c
De versies NTE_6.1.14.4 en NTE-miniv5_6.1.14.4 zijn de recente versies. Je kunt dit nummer als volgt terug vinden:
• druk op MENU van de afstandsbediening
• druk op ▾ en scroll naar rechts ▸ tot je aan Instellingen komt + druk op [ok]
• scroll naar beneden ▾ tot Systeem + druk op [ok]
• scroll naar beneden ▾ tot Systeeminfo + druk op [ok]
• vervolgens vind je de software-versie
Indien u deze interface nog niet hebt op uw v5 of v5c, dan beschikt u nog niet over de nieuwe versie.

Decoders V4 en V3
Voor de V3 is de nieuwe software versie “Sigma_3.21.0.24”,
Voor de V4 is de nieuwe versie "leon-batch2_15.21.0.30"
• druk op MENU van de afstandsbediening
• scroll rechts ▸ tot aan ACCOUNT + druk op [ok]
• scroll rechts ▸ + scroll naar beneden ▾ tot Instellingen + druk [ok]
• scroll rechts ▸ + scroll beneden ▾ (2x) tot Systeeminformatie + druk [ok]

Wat moet ik doen om de nieuwe softwareversie te installeren?
Alle informatie over het installeren van nieuwe software op je decoder, vind je terug op onze support site: www.proximus.be/decoderresetten

Maar vooral:



Uiteraard blijven we steeds ter beschikking voor verdere/bijkomende informatie, hier of op het nr 0800/22800 🙂

43 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dag Patoe, momenteel nog geen update in verband met nieuwe interface van Proximus TV op V4 decoders.

Met vriendelijke groeten,
AndyM
Nog altijd geen NTE interface voor de V4? of is dit gebakken lucht? We wachten dar nu al méér dan een jaar op...De versie leon batch2_15.21.0.30 (01/07/16) werkt meestal wel goed, maar er verdwijnen toch regelmatig nog afleveringen van serieopnames uit de planning (vandaag weer 2); als je't niet dagelijks opvolgt, wordt het niet opgenomen. En vermits TVR maar 36 uur geldt, helpt dat niet als je met een serie een aantal afleveringen achterstaat...
Inderdaad.... decoders V4 nog steeds geen nieuwe interface, ben het beu en bijgevolg switch ik naar Telenet. Meer dan 20 jaar klant Belgacom/Proximus. Amper inspanningen van PX voor vaste, goede klanten.
Reputatie 7
Badge +4
Yanick,

de NTE is al voor enkelen beschikbaar op de v4 als laatste testing. Zeer binnenkort zal dit verschijnen voor alle klanten.

MVG,

Wim
Badge
Wat sinjoor 76 schreef is juist en ih heb ook problemen met het opnemen van programmas, verdwijnen zo uit de reeks opgenomen programmas.Om ze terug te krijgen moet ik een reset doen.
Zonder nieuwe software gaat de combinatie tablet en tv niet.
Proximus is iets van plan,maar wat ?

Gtjes

patoe
Still wait and see...
Badge +4
Deze week de update binnen gehad, s' morgens toen we opstonden was de TV al aan het spelen 🙂
Maar het was niet je TV op de v4 die aan het spelen was zeker :-))
Badge +4
Nenee kheb een v5 met hard-disk
Still wait and wait...
Still wait and wait...
Reputatie 7
Badge +1
Ik kreeg hierover een tijdje geleden volgende info

sinjoor76
11 dagen geleden

Bedankt voor de info. Is er al nieuws over de NTE-interface voor de V4?

Steven B
11 dagen geleden

Rond de zomer mag je hierover iets verwachten :)

sinjoor76
11 dagen geleden

Bedankt, ik laat me verrassen…
Het positieve hiervan is dan wel dat ondertussen hopelijk alle bugs uit de NTE software zullen verdwenen zijn :?
Reputatie 2
Badge
NTE voor de v4, was al vergeten dat die er ooit nog zou komen. Wachten we daar nu al geen 2 jaar op? Die software zal wel heeeeel goed zijn.
Reputatie 3
Badge
Ik heb ook een V4 decoder en hier is de softwareversie leon-batch.2_15.21.0.60 ik veronderstel dat dit de nieuwe is i.p.v
leon-batch2_15.21.0.30 ( 30-4-2017 nagekeken )
kan jij nog met deze software de teletekst oproepen op zender NPO1 en NPO2 en NPO3?

OK net in je andere post gelezen dat het met deze softw. versie ook niet werkt bij u.
Yanick,

de NTE is al voor enkelen beschikbaar op de v4 als laatste testing. Zeer binnenkort zal dit verschijnen voor alle klanten.

MVG,

Wim
gaaaaaaapppppp.....still waiting
Gaaaaaaaapppppp 12juni 2018

Reageer